  • 21. Data: 2005-05-19 23:45:48
    Temat: Re: specjalista 2
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > Wszak ssh można zabindować na konkretne IP. Niekoniecznie na to, z którego
    > wchodzisz na IRC. Skąd będzie wiadomo, że jest to ta sama maszyna?

    Bo nie jest prywatna. Skoro klienci będą wiedzieć, to i DDoSerzy się
    dowiedzą.

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

  • 22. Data: 2005-05-19 23:56:44
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Neas <n...@n...invalid> wrote:

    > Bo nie jest prywatna. Skoro klienci będą wiedzieć, to i DDoSerzy się
    > dowiedzą.
    Czyli wychodzi na to, że DoS'a przeprowadził (były?) klient? ;-)

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 23. Data: 2005-05-20 00:03:09
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > Czyli wychodzi na to, że DoS'a przeprowadził (były?) klient? ;-)

    Niekoniecznie. Pozostaje kwestia kont testowych. Oczywiście możnaby postawić
    osobne sshd dla nich, ale to raczej zbyt duża komplikacja dla klientów.

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

  • 24. Data: 2005-05-20 06:18:46
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Neas napisał(a):
    > Przeciętny PC z linuksem poradziłby sobie z filtrowaniem większości ataków
    > dla kilkuset przeciętnych łącz.

    proponuje, abys to sam sprawdzil. pusc 600 mbit malopakietowego dos'a na
    dowolnego peceta i podziel sie z nami wynikami.

    niestety, zaden pecet z systemem ogolnego przeznaczenia sobie z czyms takim nie
    poradzi.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 25. Data: 2005-05-20 06:29:12
    Od: "Radosław HORODNICZY" <xman_(no-spam_remove_it)_@cxt.pl>

    > Oczywiście nie jest.. ale mnie nie chodzi o to czy ten post był na temat
    > czy nie.. chodzi mi o komentarze strofujące autora ze NTG i sposób w jaki
    > są pisane ... czemu ma to służyc..??

    edukacji na przyszlosc

    eot

  • 26. Data: 2005-05-20 06:59:46
    Temat: Re: specjalista 2 - czepiacie się
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Thu, 19 May 2005 11:42:22 +0200, użyszkodnik Neas <n...@n...invalid>
    napisał:

    > Myślałem, że już niczym mnie nie zaskoczą, a jednak. Zadzwoniłem do POLPAK-u
    > zgłosić kolejny atak (D)DoS. Kobieta z infolinii przełączyła mnie do
    > jakiegoś 'specjalisty' (oddając sprawiedliwość - ten przynajmniej był miły)
    > który stwierdził...
    >
    > "Zaraz, zaraz... dos to jest system w państwa komputerze"
    >
    > Czy ktoś wie co się stało z ludźmi którzy tam kiedyś pracowali i dlaczego
    > już ich nie ma? ;)

    Należy sobie zadać pytanie: Jakich ludzi nie było chetnych do
    pracy na stanowisku specjalisty w Polpaku ???
    Prawidłowa odpowiedź brzmi: Tańszych

    reszta juz została napisana w tym watku, wiec nie będę się powtarzał

    --
    futszaK
    ja pół dnia topilem smutki w cynie i kalafonii

  • 27. Data: 2005-05-20 07:47:35
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Neas" <n...@n...invalid> napisał w wiadomości

    > Przeciętny PC z linuksem poradziłby sobie z filtrowaniem większości ataków
    > dla kilkuset przeciętnych łącz.

    Nie jest to takie proste, niestety. Podejrzewam, że mało kto testował
    zachowanie - jak to trafnie nazwał Przemysław - "systemów ogólnego
    przeznaczenia" pracujących jako router w warunkach solidnego dDoS'a. Takie
    maszynki nie są optymalizowane pod kątem obsługi ruchu IP i wiele osób już
    się zdziwiło zlecając obsługę takich rzeczy linuxowi. Mają z tym problemy
    nawet mocne routery operatorskie. Doświadczyłem tego z miesiąc temu, kiedy
    dwa serwery dedykowane w mojej sieci były ddosowane dość systematycznie.
    Podczas jednej z tego typu imprez jedynym remedium było wysłanie pakietów
    kierowanych do tego hosta do Null0 na routerze brzegowym sieci mojego
    dostawcy, gdyż już jego router miejski w Krakowie zaczynał mieć kłopoty z
    obsługą tego ruchu.

    --
    Z#

  • 28. Data: 2005-05-20 19:49:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl> writes:

> [...]
    > maszynki nie są optymalizowane pod kątem obsługi ruchu IP i wiele osób już
    > się zdziwiło zlecając obsługę takich rzeczy linuxowi.

    Eee tam, zdziwilo. Trudno oczekiwac ze Linux na starym pececie (i w ogole
    stary pecet - moze byc i nowy, tyle ze bez szyn PCI-X 133 itd) przeroutuje
    600 Mbps. I to nawet przy pelnowymiarowych pakietach. Taka architektura
    - byc moze zrobienie tego w jakims trybie real flat by troche pomoglo,
    ale watpie czy roznica bylaby zasadnicza.

    > Mają z tym problemy
    > nawet mocne routery operatorskie.

    To, czy one sa slabsze czy mocniejsze od konkretnego peceta to juz
    kwestia punktu widzenia.

> [...]
    > Podczas jednej z tego typu imprez jedynym remedium było wysłanie pakietów
    > kierowanych do tego hosta do Null0 na routerze brzegowym sieci mojego

    Np. Linux nie ma problemow z innym traktowaniem takich pakietow, nie trzeba
    ich routowac do zadnego nulla.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 29. Data: 2005-05-20 21:48:41
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    Zbigniew Sikora pisze:

> [...]
    > maszynki nie są optymalizowane pod kątem obsługi ruchu IP i wiele osób już
    > się zdziwiło zlecając obsługę takich rzeczy linuxowi.

    To już zależy o jakich obciązeniach i jakich PC-tach mówimy...

> [...]
    > kierowanych do tego hosta do Null0 na routerze brzegowym sieci mojego
    > dostawcy, gdyż już jego router miejski w Krakowie zaczynał mieć kłopoty z

    Tak z ciekawości, jakie CPU siedzi w takim routerze?

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

  • 30. Data: 2005-05-21 08:23:22
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Neas napisał(a):
    > To już zależy o jakich obciązeniach i jakich PC-tach mówimy...

    niezupelnie. po pierwsze, problemem jest to, ze te systemy sa sterowane
    zdarzeniami, czyli przerwaniami. nadmiar przychodzacych przerwan powoduje ich
    gubienie, a dodatkowo nieresponsywnosc systemu. rozwiazaniem jest stosowanie
    odpowiednio czestego pollingu, zamiast obslugi przerwan. oczywiscie ilosc
    pakietow na sekunde w takim wypadku zalezy bezposrednio od wielkosci bufora na
    karcie i interwalu pollingu.

    po drugie, w wiekszosci systemow ogolnego przeznaczenia masz duza ilosc
    kopiowania routowanych pakietow w pamieci, ktore jest kosztowne, a dodatkowo
    zajmuje magistrale pamiec-procesor.

    > Tak z ciekawości, jakie CPU siedzi w takim routerze?

    na "wiekszych" routerach, takie rzeczy sa implementowane w fpga, asic'ach lub
    procesorach sieciowych. to jest zupelnie inna historia.