-
1. Data: 2012-10-15 21:48:47
Temat: spartolony zjazd
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,1267
4730,Dlaczego_tiry_wypadaja_z_drogi_na_wezle_A2_.htm
l
No pewnie że za boga żywego sie nie przyznają do spartolonego zjazdu,
przecież jest ograniczenie prędkości więc wszystko OK...
jakiś debil zaprojektował zjazd z autostrady na którym ciężarówka jadąc
szybciej niż 50km/h wylatuje
przypomnijmy ze takie samo gówno jest na wjeździe na autostradę w Mydlniczce
jak sie rozpędzisz przy wjeździe na autostradę to masz szansę wylecieć z
drogi na estakadzie.
generalnie projektowanie zacieśniających sie łuków powinno być zabronione.
szczególnie gdy prędkość graniczna jest niebezpiecznie bliska ograniczeniu
prędkości. Ponadto taka konstrukcja łuku wprowadza kierowcę w błąd wjeżdżasz
z jakaś prędkością i widzisz że jest ok a po chwili zaczyn sie robić coraz
ciaśniej i wypada hamować na zakręcie co też nie jest zbyt bezpieczne.
-
2. Data: 2012-10-15 22:04:48
Temat: Re: spartolony zjazd
Od: tÎż
Marek Dyjor wrote:
> jakiś debil zaprojektował zjazd z autostrady na którym ciężarówka jadąc
> szybciej niż 50km/h wylatuje
Ale system zadziałał prawidłowo i już to poprawiają:
"Na feralnym zakręcie obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km na godz.
- I gdyby kierowcy jechali zgodnie z przepisami, to nic by się nie
działo."
"Żeby zapobiec dalszym wypadkom, zdecydowaliśmy się jeszcze bardziej
ograniczyć prędkość - do 30 km na godz. Dodatkowo ustawimy też znak:
>>Uwaga, wypadki!<<"
Chwała dobrym policjantom! Jeszcze niech wskoczą w krzaki z suszarą i
będzie bezpiecznie jak u mamy pod spódnicą!
--
ss??q s? ??u??ou??
-
3. Data: 2012-10-15 22:13:26
Temat: Re: spartolony zjazd
Od: LEPEK <g...@w...pl>
W dniu 2012-10-15 21:48, Marek Dyjor pisze:
> Ponadto taka konstrukcja łuku wprowadza
> kierowcę w błąd wjeżdżasz z jakaś prędkością i widzisz że jest ok a po
> chwili zaczyn sie robić coraz ciaśniej i wypada hamować na zakręcie co
> też nie jest zbyt bezpieczne.
Przed zakrętem stoi ograniczenie, ale nie widząc całości zakrętu
wjeżdżasz +20-30 km/h - tak, to rzeczywiście nie jest bezpieczne.
"Na feralnym zakręcie obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km na
godz. - I gdyby kierowcy jechali zgodnie z przepisami, to nic by się nie
działo."
"Żeby zapobiec dalszym wypadkom, zdecydowaliśmy się jeszcze bardziej
ograniczyć prędkość - do 30 km na godz."
To tak po polsku - jest ograniczenie do 50, ale wszyscy zapier... 90,
więc postawimy 30, to jak będą jechać 70, to nie będzie wypadków. A
potem ITD ustawi jeszcze fotoradar...
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Corolla E11 4E-FE sedan '97
Avensis T22 1CD-FTV sedan '01
-
4. Data: 2012-10-15 22:50:28
Temat: Re: spartolony zjazd
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 15 Oct 2012 21:48:47 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
> przypomnijmy ze takie samo gówno jest na wjeździe na autostradę w Mydlniczce
> jak sie rozpędzisz przy wjeździe na autostradę to masz szansę wylecieć z
> drogi na estakadzie.
Zjazd na Skawine z obwodnicy Krakowa tez jest wesoly. I wiele, wiele
innych.
--
Maciek
Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio
-
5. Data: 2012-10-16 09:14:36
Temat: Re: spartolony zjazd
Od: Miroo <m...@R...o2.pl>
W dniu 2012-10-15 22:13, LEPEK pisze:
> "Na feralnym zakręcie obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km na
> godz. - I gdyby kierowcy jechali zgodnie z przepisami, to nic by się nie
> działo."
> "Żeby zapobiec dalszym wypadkom, zdecydowaliśmy się jeszcze bardziej
> ograniczyć prędkość - do 30 km na godz."
Ciekawe co tam się będzie działo w zimie... Postawią ograniczenie do 10km/h?
Pozdrawiam
-
6. Data: 2012-10-16 10:26:32
Temat: Re: spartolony zjazd
Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
On 2012-10-15 22:13, LEPEK wrote:
> Przed zakrętem stoi ograniczenie, ale nie widząc całości zakrętu
> wjeżdżasz +20-30 km/h - tak, to rzeczywiście nie jest bezpieczne.
To jest wlasnie poklosie losowego stawiania czestokroc nieadekwatnych do
rzeczywistosci ograniczen predkosci, ktore wielu przypadkach nie
stanowia dla kierowcow zadnej realnej wskazowki co do zagrozenia.
A to jest prosta droga do ich ignorowania. I akurat ciezko o to
winic kierowcow, bo taka patologia w znakowaniu wyrabia niemalze
podswiadomy odruch.
--
memento lorem ipsum
-
7. Data: 2012-10-16 10:28:09
Temat: Re: spartolony zjazd
Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
On 2012-10-15 22:13, LEPEK wrote:
> Przed zakrętem stoi ograniczenie, ale nie widząc całości zakrętu
> wjeżdżasz +20-30 km/h - tak, to rzeczywiście nie jest bezpieczne.
To jest wlasnie poklosie losowego i nieprzemyslanego stawiania
czestokroc nieadekwatnych do rzeczywistosci ograniczen predkosci,
ktore w wielu przypadkach nie stanowia dla kierowcow zadnej realnej
wskazowki co do zagrozenia.
A to jest prosta droga do ich ignorowania. I akurat ciezko o to
winic kierowcow, bo taka patologia w znakowaniu wyrabia niemalze
podswiadomy odruch.
--
memento lorem ipsum
-
8. Data: 2012-10-16 12:16:38
Temat: Re: spartolony zjazd
Od: tÎż
elmer radi radisson wrote:
> To jest wlasnie poklosie losowego i nieprzemyslanego stawiania
> czestokroc
notorycznie
> nieadekwatnych do rzeczywistosci ograniczen predkosci, ktore
> w wielu
w przytłaczającej większości
> przypadkach nie stanowia dla kierowcow zadnej realnej wskazowki
> co do zagrozenia.
Poza tym się zgadzam. ;)
--
ss??q s? ??u??ou??
-
9. Data: 2012-10-16 12:21:35
Temat: Re: spartolony zjazd
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2012-10-16 10:28, elmer radi radisson pisze:
> On 2012-10-15 22:13, LEPEK wrote:
>
>> Przed zakrętem stoi ograniczenie, ale nie widząc całości zakrętu
>> wjeżdżasz +20-30 km/h - tak, to rzeczywiście nie jest bezpieczne.
>
> To jest wlasnie poklosie losowego i nieprzemyslanego stawiania
> czestokroc nieadekwatnych do rzeczywistosci ograniczen predkosci,
> ktore w wielu przypadkach nie stanowia dla kierowcow zadnej realnej
> wskazowki co do zagrozenia.
>
> A to jest prosta droga do ich ignorowania. I akurat ciezko o to
> winic kierowcow, bo taka patologia w znakowaniu wyrabia niemalze
> podswiadomy odruch.
>
>
Tym bardziej trzeba uważać. Mój kolega raz zlekceważył ograniczenie do
30, gdzieś na Mazurach. A tam był zakręt prawie 90 stopni. Dobrze że
rowu nie było i pole gładkie za zakrętem :-)
T.
-
10. Data: 2012-10-16 13:48:12
Temat: Re: spartolony zjazd
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,1267
4730,Dlaczego_tiry_wypadaja_z_drogi_na_wezle_A2_.htm
l
>No pewnie że za boga żywego sie nie przyznają do spartolonego zjazdu,
>przecież jest ograniczenie prędkości więc wszystko OK...
>jakiś debil zaprojektował zjazd z autostrady na którym ciężarówka
>jadąc szybciej niż 50km/h wylatuje
No, jesli kawalek dalej jest bramka ze szlabanem, a ciezarowka jadac
50 to przejezdza bez problemu ... to czy jest spierdolone ?
>generalnie projektowanie zacieśniających sie łuków powinno być
>zabronione.
Ja tam nie wiem, ale projektowane zapewne zgodnie z rozporzadzeniem
ministra.
Minister ma zawsze racje :-)
Zreszta luk drogowy chyba z definicji sie na poczatku zaciesnia.
>szczególnie gdy prędkość graniczna jest niebezpiecznie bliska
>ograniczeniu prędkości. Ponadto taka konstrukcja łuku wprowadza
>kierowcę w błąd wjeżdżasz z jakaś prędkością i widzisz że jest ok a
>po chwili zaczyn sie robić coraz ciaśniej i wypada hamować na
>zakręcie co też nie jest zbyt bezpieczne.
Jak szybsza jazda jest niebezpieczna, to trzeba hamowac, chocby to na
luku bylo.
A jak ktos jezdzic nie umie, w tym i hamowac - to niech jezdzi
przepisowo :-)
J.