  • 21. Data: 2015-10-30 16:47:09
    Temat: Re: spaliła mi się żarówka;)
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:n0vahd$58q$1@node2.news.atman.pl...

> [...]
    > miarę tanie, czyli do 20zł/szt.
    > Wszelkie te superhiperextrapowerlight to dla mnie ściema marketingowa
    > bo oczywiście biznes musi się toczyć, a w tym wypadku to jeszcze
    > jak!:)
    > Bo nie dość, że droższe to znacznie krócej żyją dając 10% więcej, no
    > może być 20% bo jakieś standardy mogą się mieścić w dolnej granicy,
    > ale tak patrzyłem po tych Carrefurowskich to nie odbiegają strumieniem
    > od Osram NB.
    > Po prostu kup markowe nie przepłacając. Tungsram też firma z
    > tradycjami, dawno temu wykupiona przez General Electric a oni też

    Ja mam tungstramy od nowości, świecą niezmiennie od 6,5 roku. Jakiś rok
    temu wyjałem jedną, żeby sprawdzić markę. Made in USA, choć samochód
    produkowany w Japonii. Chyba nie megalight ani żadne takie inne
    wynalazki, ale świecą przyzwoicie.

    --
    Yogi(n)

  • 22. Data: 2015-11-08 17:58:28
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Thu, 29 Oct 2015 18:05:49 +0100, sirapacz napisał(a):

    > Zwrocilem uwagę na osram nightbreaker unlimited (boże co za nazwa...).
    > Różnica pomiędzy zwykłą osram a tą dziwną jest 3x - czy to naprawdę
    > warte tej różnicy? jest lepiej aby uzasadniało to cenę no i czy to +110%
    > nie jest kosztem drastycznego spadku trwałości?
    >
    > ktoś używa?

    Ja mam H4 (które mam wrażenie że są trwalsze od H7) Osram NB Unlimited.
    Ostatnio udało mi się kupić komplet za 50zł.
    Jeżeli chodzi o porównanie do zwykłych żarówek (Bosch bez żadnych + ileś% )
    to różnica jest zauważalna gołym okiem i mogę je polecić. Osramy u mnie
    wytrzymują około 9 miesiecy (czyli jakieś 18-22 tyś km), nie mam DRL więc
    cały czas jeżdżę na mijania.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 23. Data: 2015-11-08 20:35:33
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    > to różnica jest zauważalna gołym okiem i mogę je polecić. Osramy u mnie
    > wytrzymują około 9 miesiecy (czyli jakieś 18-22 tyś km), nie mam DRL więc

    H4 Osram NB może mieć 15% więcej od jakiejś standardowej.
    Przy światłach mijania standard typowo ma około 1000lm. Z tego co widzę
    to te NB mają 1137lm:
    http://img4.auto-motor-und-sport.de/H4-Gluehlampen-T
    est-Tabelle-19-fotoshowImageNew-3fb580b7-561950.jpg
    Ja różnicy raczej bym nie zauważył:)

  • 24. Data: 2015-11-18 20:29:45
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > h7...
    > zawsze latałem na hellach longlife odkąd przejechałem się na allegrowym
    > chińskim badziewiu (nie dość ze przepalały się szybko to jeszcze
    > wypaliły mi gniazda).
    >
    > no i tak patrze no i dumam... czy zarówki +xxx% cos dają naprawde czy to
    > marketingowy bełkot?
    > Zwrocilem uwagę na osram nightbreaker unlimited (boże co za nazwa...).
    > Różnica pomiędzy zwykłą osram a tą dziwną jest 3x - czy to naprawdę
    > warte tej różnicy? jest lepiej aby uzasadniało to cenę no i czy to +110%
    > nie jest kosztem drastycznego spadku trwałości?

> [...]

    Był temat, więc trochę pospamuję;)
    Sklep Agito rzucił jakąś ofertę, może kogoś będzie interesować:
    http://www.agito.pl/zarowki-i-bezpieczniki/sort-disc
    ountdesc/c?pc=60

  • 25. Data: 2015-11-19 09:14:05
    Temat: Re: spaliła mi się żarówka;) podsumowanie:)
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > h7...

    z racji ze wkurzalo mnie to, że nie mam światła poddałem się kobiecemu
    instynktowi i kupilem impulsem...w lidlu:)
    lidlowska zarowka stojąć przy murze świeci zauważalnie jaśniej/bielej
    (mimo ze to zwykla h7). Nie iem czy te helle świecą z czasem słabiej ale
    lidlowska wygląda lepiej. Na drodze różnicy w sumie nie widzę(w końcu
    lampy nachodzą strumieniem na siebie). Świeci dobrze.

    za cały zestaw 2xh7 plus jakieś śmietnikowe inne żaróweczki do zestawu
    zaplacilem ze 28pln jak mnie pamiec nie myli.

    mgut

  • 26. Data: 2015-11-19 13:44:46
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > lidlowska wygląda lepiej. Na drodze różnicy w sumie nie widzę(w końcu
    > lampy nachodzą strumieniem na siebie). Świeci dobrze.

    Pytanie, czy nie świeci mocniej tylko w jednym punkcie, a reszta obszaru
    słabiej (takie przypadki też widziałem).
    I obyś dobrze trafił, bo ja kiedyś, gdy się okazało, że nie mam zapasowej
    żarówki, kupiłem 2 bezfirmowe w Carrefourze. Po 2 miesiącach pojechałem
    kupić firmowe, bo już obie się spaliły (każda wytrzymała jakiś miesiąc)...

    --
    Axel

  • 27. Data: 2015-11-19 14:37:36
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > zapasowej żarówki, kupiłem 2 bezfirmowe w Carrefourze. Po 2 miesiącach
    > pojechałem kupić firmowe, bo już obie się spaliły (każda wytrzymała

    cała poświata jednej strony jest 'bielsza' (nie wiem jakie to ma
    przełożenie na siłę strumienia). nie wiem ile przezyją ale nie mam póki
    co zastrzeżeń:) jakby co to mam jeszcze drugą z kompletu;)

  • 28. Data: 2015-11-19 14:38:27
    Od: Redi <s...@n...please>

    W dniu 2015-11-19 o 09:14, sirapacz pisze:

    > za cały zestaw 2xh7 plus jakieś śmietnikowe inne żaróweczki do zestawu
    > zaplacilem ze 28pln jak mnie pamiec nie myli.

    Też używam tych żarówek z Lidla. Trwałość i oświetlenie drogi w moim
    subiektywnym odczuciu bdb, nie pamiętam kiedy mi się ostatnio
    przepaliła. W moim przypadku po wyjęciu z pudełka okazało się że są
    robione przez Narvę - Made in Germany.

    pozdr.
    Radek

  • 29. Data: 2015-11-20 17:04:44
    Temat: spaliła mi się żarówka;)
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mnie by pasowały żarówki 30/35W. Po mieście jezdze i liczy się żeby cos się z przodu
    świeciło. Niby można sciemnic ale to dodatkowy koszt.

  • 30. Data: 2015-11-20 17:12:25
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > Mnie by pasowały żarówki 30/35W. Po mieście jezdze i liczy się żeby cos się z
    przodu świeciło. Niby można sciemnic ale to dodatkowy koszt.

    Ja przerobiłem przeciwmgielne H3 55W na dzienne 20W. Z "halogenow" nigdy
    nie korzystalem a dzienne wiadomo :)