  • 11. Data: 2006-12-25 20:55:54
    Temat: Re: spa.m obrazkowy
    Od: Sławomir Bem <s...@d...piac.hu>

    Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl> napisał w wiadomości
    news:4fezdk3i2zel$.6sjr3hd3ccor$.dlg@40tude.net...
    > Krotki rzut oka na staty jednego serwera pocztowego z dzisiaj:
    >
    > - 32 tys wiadomosci ogolem
    > - 26 tys wiadomosci odrzuconych (spam) W TYM
    > - 12 tys wiadomosci odrzuconych glownie przez Fuzzy OCR czyli spam
    > obrazkowy

    Ile kont na serwerze?

    > Czyli rezygnacja z OCRa spowodowalaby wzrost nierozpoznawalnych spamow o
    > 100%. Dlatego sadze ze katowanie nim serwerow pocztowych MA duzy sens :)

    To zalezy. Ja uzywam wylacznie ubijania w sesji na podstawie wlasnego RBL i reva
    i uwala sie ok 25 tys/doba na serwerze z ok 2k kont.
    Mysle ze load w zwiazku z tym mamy nieporownywalny :)

    --
    s.

  • 12. Data: 2006-12-26 06:57:30
    Od: wer <b...@n...pl>

    Sławomir Bem napisał(a):

> [...]
    > RBL i reva
    > i uwala sie ok 25 tys/doba na serwerze z ok 2k kont.
    > Mysle ze load w zwiazku z tym mamy nieporownywalny :)

    Mi spamassassin ubija obrazki, po dlugich mekach sie nauczyl, do tego
    RBL-e. Punktacja za obrazki, za inline obrazki i na spamtrapach mam w
    statystyke, ze ok 0,3% przebija sie.

    wer

  • 13. Data: 2006-12-27 10:59:10
    Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl>

    Dnia Mon, 25 Dec 2006 21:55:54 +0100, Sławomir Bem napisał(a):

    > Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl> napisał w wiadomości
    > Ile kont na serwerze?
    [...]
    > Mysle ze load w zwiazku z tym mamy nieporownywalny :)

    Ile kont? Nie wiem ;) Mysle ze ok. 50 tys. Obsluguja to 3 serwery pocztowe.
    Load ostatnimi czasy calkiem normalny - nie przekracza 5. Max jednoczesnych
    polaczen / skanowan to 50 per serwer, czesto siega maksimum.
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz

  • 14. Data: 2006-12-27 11:06:47
    Od: Sławomir Bem <s...@d...piac.hu>

    > [...]
    >
    > Ile kont? Nie wiem ;) Mysle ze ok. 50 tys. Obsluguja to 3 serwery pocztowe.

    hmmm.... to cos nie za malo spamu odrzuca? Moze o zerach na koncu zapomniales w
    statystykach?
    Jesli na ok 2k systemie znajduje 25k spamow to na serwerze 50k powinno 25x
    wiecej chyba ....
    albo cos kolo tego? ;) Przynajmniej obecne statystyki sa takie.

    > Load ostatnimi czasy calkiem normalny - nie przekracza 5.

    No to faktycznie sie nudzi ;)

    --
    s.

  • 15. Data: 2006-12-27 11:19:59
    Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl>

    Dnia Wed, 27 Dec 2006 12:06:47 +0100, Sławomir Bem napisał(a):

> [...]
    > wiecej chyba ....
    > albo cos kolo tego? ;) Przynajmniej obecne statystyki sa takie.

    Raczej nie (bo nie ma tutaj statystyk z RBLi, o czym nizej).

    root@mx1:/home/qscand# head -n 2 mailstats.csv
    Thu, 26 Oct 2006 18:28:23 [...]
    root@mx1:/home/qscand# date
    sro gru 27 12:11:50 CET 2006
    root@mx1:/home/qscand# cat mailstats.csv | wc -l
    2839680
    root@mx1:/home/qscand# cat mailstats.csv | grep SPAM-QUAR | wc -l
    1441237

    Przez prawie dokladnie miesiac na 2,8mln wiadomosci odrzuconych zostalo
    1,4mln. Prawie dokladnie polowa. A to sa *tylko* statystyki spamasassina i
    antywirusa. Nie ma tutaj odrzuconych polaczen z RBLi. Tych jest masakryczna
    ilosc.. Niestety mam tylko logi z ostatnich 6 dni:

    root@mx1:/var/log# gzip -dc smtp.log.*gz | grep "tcpserver: ok" | wc -l
    1736019
    root@mx1:/var/log# gzip -dc smtp.log.*gz | grep rblsmtpd | wc -l
    1379196

    Na 1,7mln polaczen az prawie 1,3mln to spam.

    > No to faktycznie sie nudzi ;)

    Dla dwuprocesorowej maszynki z dyskami SCSI load 5 to bajka :)
    Powyzej 30 zaczynam dokladniej monitorowac (prawie wogole sie nie zdarza).
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz

  • 16. Data: 2006-12-27 13:10:40
    Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl>

    Dnia Wed, 27 Dec 2006 12:19:59 +0100, Adam Szendzielorz napisał(a):

    > Przez prawie dokladnie miesiac

    Oczywiscie przez 2 miesiace :)
    Rany, za duzo moczki :-)
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz

  • 17. Data: 2006-12-27 14:44:14
    Od: Sławomir Bem <s...@d...piac.hu>

> [...]
    > antywirusa. Nie ma tutaj odrzuconych polaczen z RBLi. Tych jest masakryczna

    Az cisnie sie na usta cytat z Rejsu:
    "I kto za to placi?.... Pan placi... Pani Placi.... My Placimy....
    Spoleczenstwo..." ;)

    --
    s.