  • 541. Data: 2012-10-22 22:35:58
    Temat: Re: sortowanie
    Od: Baranosiu <r...@w...pl>

    Dnia 22.10.2012 Edek Pienkowski <e...@g...com> napisał/a:
    > Ponurą porą Mon, 22 Oct 2012 18:04:58 +0000, Baranosiu wyszeptał:

    > Przed Windows NT istniało dużo więcej i nie, nie był to wynalazek
    > Microsoftu a lekko zmodyfikowana kopia (plus prawnicze zasieki).

    A kto? Z ciekawości pytam, bo nigdy jakoś nie interesowałem się
    "przepychankami" Microsoftu z innymi producentami a to pamiętam że tak
    powiem "z reklam" :D

    > Mnie do dzisiaj dziwi, dlaczego na spotkanie trzeba targać ze sobą
    > laptopa. Ok, w 90tych nie było laptopów, ale widzę postęp ;)

    Jak to nie?!? A HP200LX to pies? :D To był PC "pełną gębą" z MS-DOS
    5.0 na pokładzie i chodziło na nim praktycznie wszystko to, co na
    ówczesnych stacjonarnych PC, a chodził na dwóch
    bateriach/akumulatorach AA i ważył mniej, niż same baterie ze
    współczesnych laptopów, ale przyznaję, to nie był laptop tylko palmtop
    (współczesna "inowacja" to tablet :D).

  • 542. Data: 2012-10-22 22:45:20
    Od: Baranosiu <r...@w...pl>

    Dnia 22.10.2012 PK <P...@n...com> napisał/a:
    > Jest także cała gałąź Linuxów "light", tzn. kto potrafi zrobić
    > mniejszy system. Żeby to jeszcze były jakieś propozycje na ARM, ale
    > nie. Z jakiegoś powodu ludzie lubią się pomęczyć, żeby móc się wszędzie
    > chwalić, że ich system *na i386* zajmuje 12MB (tzn. do momentu,
    > gdy użytkownik postanowi cokolwiek na nim zrobić...).

    Kiedyś było coś takiego jak PocketLinux, cała dystrybucja mieściła się
    na dyskietce. To był tylko kernel ze sterownikami kart sieciowych,
    okrojony shell i klient DHCP i SSH - bardzo wygodna rzecz jak trzeba było
    skorzystać powiedzmy z kafejki internetowej aby wejść na swoje konto
    Unixowe - zero problemów z wirusami, snifferami haseł itp., w pewnych
    zastosowaniach to było wygodne. Obecnie nie ma to chyba najmniejszego
    sensu, skoro PenDrive 2GB kosztuje grosze, a można mieć na nim
    "normalnego" w pełni funkcjonalnego Linuxa.

  • 543. Data: 2012-10-22 22:48:37
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Ponurą porą Mon, 22 Oct 2012 20:35:58 +0000, Baranosiu wyszeptał:

    > A kto? Z ciekawości pytam, bo nigdy jakoś nie interesowałem się
    > "przepychankami" Microsoftu z innymi producentami a to pamiętam że tak
    > powiem "z reklam" :D

    OpenSource, pierwszym producentem był Microsoft.

    --
    Edek

  • 544. Data: 2012-10-22 22:52:58
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Ponurą porą Mon, 22 Oct 2012 18:08:00 +0000, PK wyszeptał:

    > Co jest innowacyjnego w Pythonie? No zlituj się. Normalny język jak
    > dziesiątki przed nim i pewnie tysiące po nim. Innowacyjne języki były 60
    > lat temu (pierwsze wysokopoziomowe). Innowacyjny może był też C (bo
    > zebrał najlepsze rozwiązania, był bardzo czytelny i uniwersalny). Ale
    > Python?

    Co innowacyjnego jest w Windows? No zlituj się. Normalny system jak
    dziesiątki przed nim i pewnie tysiące po nim. Innowacyjne systemy były
    30 lat temu (pierwsze wielodostępne). Innowacyjny był może też Solaris
    (bo dawał radę ;) ). Ale Windows?

    --
    Edek

  • 545. Data: 2012-10-22 22:55:44
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Ponurą porą Mon, 22 Oct 2012 18:08:00 +0000, PK wyszeptał:

    > BTW: ICQ stworzyła firma Mirabilis. Ten projekt uczynił z jej
    > założycieli milionerów.

    I bardzo słusznie w takim razie. Byłem przekonany, że to było
    otwarte oprogramowanie, dość dawno to było i nie sprawdziłem.

    --
    Edek

  • 546. Data: 2012-10-22 23:21:50
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    K. napisał:

    > Akademicy nie pracuja "w ramach Open Source", tylko nad swoimi projektami
    badawczymi, a to ze cos udostepnia na licencji GPL czy BSD to odprysk.
    > Ruchu Open Source mogloby nigdy nie byc, a ten facet ktory stworzyl CFEngine
    prowadzilby i tak swoje badania.

    > Open Source nie moze prowawdzic samo z siebie do innowacji, bo jest zbiorem zasad
    ktore kompletnie pomijaja proces tworzenia nowych rzeczy, skupia sie tylko na
    metodzie klepania kodu i dystrybucji efektu koncowego.

    Ja się nie znam, ale czy czasem nie jest tak, że jeśli ktoś jest
    zainteresowany wymyślaniem np. nowych strategii schedulingu procesów czy
    innowacją w dziedzinie systemów plików, albo optymalizacji kompilatorów,
    to sporą zaletą dla takiego innowatora jest brak konieczności dopisania
    reszty systemu operacyjnego czy kompilatora, tylko wbudowanie swojej
    innowacji w istniejący, wypróbowanie tego i możliwość ewentualnego
    dzielenia się z innymi zajmującymi się tym tematem?

    Pewnie, że wymyślenie strategii schedulingu, która w jakimś szczególnym
    przypadku jest lepsza od dotychczas używanych nie jest może taką
    innowacją, co wymyślenie wielozadaniowości w ogóle, ale jednak jakąś tam
    innowacją jest, i suma takich drobnych innowacji w oprogramowaniu open
    source wydaje się spora. Taki na przykład vim teoretycznie jest
    opensource-ową wersją vi, ale wystarczy spróbować użyć jednego i
    drugiego, żeby dostrzec ogrom innowacji vima. Przypuszczam, że podobnie
    jest z GNU emacsem i xemacsem w stosunku do tego oryginalnego
    jak-mu-tam-emacsa, chociaż w tym temacie za bardzo nie siedzę.

  • 547. Data: 2012-10-22 23:24:51
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Edek Pienkowski" napisał w wiadomości grup

    Ponurą porą Mon, 22 Oct 2012 03:17:51 -0700, Roman W wyszeptał:

    >Kurde, M$ jednak nieźle daje w palnik swoim marketingiem. Powyższe to
    >wierutna bzdura.

    Masz rację.

    Celowo nie odróżnia Open Source (czyli upublicznienia kodu źródłowego) - od
    Free Software, GNU itp. (czyli bezpłatnego licencjonowania).

  • 548. Data: 2012-10-22 23:27:29
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Roman W" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >W praktyce roznica jest zaniedbywalna. Nie mam ochoty spierac sie o
    >wlasciwosci rogu jednorozca.

    Sprawdź jak to jest np. z Chrome - jest Open Source? A jest za darmo?

    Qt - jest open source? A jest za darmo do zastosowań komercyjnych?

    Skumał?

  • 549. Data: 2012-10-22 23:32:22
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "PK" napisał w wiadomości grup
    ..

    >co ten w arkuszu (tzn. odczytać każdą komórkę, zrozumieć co w niej jest
    ^^^^^^^^^^^

    Po co?

  • 550. Data: 2012-10-23 00:05:20
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-10-22, Edek Pienkowski <e...@g...com> wrote:
> [...]
    > dziesiątki przed nim i pewnie tysiące po nim. Innowacyjne systemy były
    > 30 lat temu (pierwsze wielodostępne). Innowacyjny był może też Solaris

    Problem polega na tym, że ja nigdzie nie nazwałem Windowsa innowacyjnym,
    więc po co mi podsuwasz to pytanie?

    Za to jest w Windowsie sporo drobiazgów, które wymyślił MS i chwała im
    za to. Takich szczegółów brakuje w Pythonie. To bardzo ładny, miły
    i wygodny język, ale nie ma w nim niczego naprawdę nowego. I bardzo
    dobrze, bo także m.in. dzięki temu tak łatwo się go nauczyć.

    pozdrawiam,
    PK