  • 501. Data: 2012-10-22 11:34:10
    Temat: Re: sortowanie
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Ponurą porą Mon, 22 Oct 2012 10:58:34 +0200, slawek wyszeptał:

    > Użytkownik "Edek Pienkowski" napisał w wiadomości grup

    > To niezupełnie tak. W Excelu można naprawdę wiele zrobić, ma ciekawe
    > możliwości, a jak użyć VBA (czyli Basic'a nowej generacji, nie tego z
    > numerami linii i GOTO) - to można niemal wszystko.

    PostScript też jest Turing Complete.

    > Excel (i podobne
    > programy) mają jedną miłą cechę - łatwo w nie wprowadzać dane, łatwo
    > pokazywać te dane - od razu widzimy arkusz i jest fajnie, sama idea
    > arkusza (wiersze, kolumny, adresowanie ich jak w grze w okręty) jest
    > bardzo dobra.

    Nie mówię, że spreadsheet jest bez sensu.

    > Nie czepiajmy się używających Excel-a, bo ten program to też "industry
    > standard" na swój sposób.

    Bardziej "biznes standard" niż "industry standard".

    > Ci, którzy używają "kilku programów do liczenia" - choćby to były tylko
    > dwa - Matlab/Simulink i program zrobiony przez pana Ziutka - też są ok.
    > Jeżeli robią dobrze swoją robotę - to czego chcieć więcej? Być może np.
    > genialnie znają swoją dyscyplinę, świetnie potrafią mieszać jakieś
    > roztwory czy wyłapywać subtelności giełdy.

    Ok, nie mam uwag.

    > Ale problem powstaje gdy ktoś, kto zna tylko Łofice zaczyna uważać, że
    > na Łofice świat się kończy. I złości się, gdy dowie się że jednak Ziemia
    > nie jest płaska, a poza Excel-em jest jeszcze wiele innych programów,
    > choćby i Origin, gnuplot, Octave czy Matlab/Mathematica. I chce zmuszać
    > innych do używania jedynie słusznego rozwiązania - tj. takiego, które on
    > sam pojmuje.

    Co gorsza na Octave też się kończy. Dla mnie wiele osób zostało
    dobrze wychowane przez M$, co jest tylko dowodem skuteczności polityki
    marketingowej mającej na celu uczelnie. Bo liczyć na to, że uczelnia
    techniczna złoży swój własny system i będzie go utrzymywać (coś więcej
    niż sama sieć) nie ma sensu - już program do zbierania ocen studentów
    stanowi problem (słyszałem od znajomych, czytałem w gazecie). Łatwiej
    dostać pół-darmo Windows i Office 365.

    --
    Edek

  • 502. Data: 2012-10-22 11:46:09
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 października 2012 10:19:05 UTC+1 użytkownik Edek Pienkowski
    napisał:
    > Ponurą porą Sun, 21 Oct 2012 16:24:24 -0700, Roman W wyszeptał:
    >
    > [...]
    > Większość MTA i protokoły - wbrew obiegowej opinii nie, Outlook nie
    > stworzył maila
    > Usenet

    Nie mam czasu przebijac sie przez reszte twoich "przykladow", ale te dwa
    pokazuja ze zupelnie nie zrozumiales pytania, albo idziesz w zaparte.
    Postaraj sie bardziej nastepnym razem.

    RW

  • 503. Data: 2012-10-22 11:47:27
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    K. napisał:

    > Hmm, blizej. Na pewno nie bylo zadnego systemu pakietow w komercyjnych Unices?

    Nie chodzi o to czy był, tylko jak to działa z zależnościami i resztą
    okolicy. Nic wcześniej nie było równie dobre.

    Yet still, co to ma udowodnić?

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 504. Data: 2012-10-22 12:14:32
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 21.10.2012 20:28, PK wrote:

    > W8 ma desktop w HTML5.
    Co zerznęli z nowego QT.

    Tak w ogóle jak wyszedł windows 7 to u mnie na wydziale kilka osób
    ochrzciło go "KDE 7" tak wiele pomysłów/rozwiązań było podobnych.

    Michoo

  • 505. Data: 2012-10-22 12:17:51
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 października 2012 10:47:27 UTC+1 użytkownik Stachu 'Dozzie'
    K. napisał:

    > Nie chodzi o to czy był, tylko jak to działa z zależnościami i resztą
    > okolicy. Nic wcześniej nie było równie dobre.

    Ba, podobnie jak VisiCalc mial mniej funkcjonalnosci niz Excel 2007, ale to jednak
    nie znaczy, ze innowacja zaczela sie od Excela a nie od VisiCalca.

    > Yet still, co to ma udowodnić?

    To, ze przy wszystkich zaletach ruchu Open Source, to nie on popycha technologie IT
    do przodu, tylko jest dzialalnoscia wtorna wobec dzialalnosci komercyjnej i
    tradycyjnych programow badawczych. To, ze akademicy czesto udostepniaja efekty swojej
    pracy na licencjach Open Source, nie ma tu nic do rzeczy.

    RW

  • 506. Data: 2012-10-22 12:22:41
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    K. napisał:

    > Ba, podobnie jak VisiCalc mial mniej funkcjonalnosci niz Excel 2007, ale to jednak
    nie znaczy, ze innowacja zaczela sie od Excela a nie od VisiCalca.

    W tym momencie należy zażądać, żebyś zdefiniował, co rozumiesz przez
    "innowacja".

> [...]
    tradycyjnych programow badawczych. To, ze akademicy czesto udostepniaja efekty swojej
    pracy na licencjach Open Source, nie ma tu nic do rzeczy.

    Znaczy co, akademicy pracujący w ramach open source się nie liczą, bo
    nie pracują wyłącznie dla opensursu? O_o Trochę sztuczne ograniczenie.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 507. Data: 2012-10-22 12:26:29
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Ponurą porą Mon, 22 Oct 2012 03:17:51 -0700, Roman W wyszeptał:

> [...]
    > dzialalnosci komercyjnej i tradycyjnych programow badawczych. To, ze
    > akademicy czesto udostepniaja efekty swojej pracy na licencjach Open

    Kurde, M$ jednak nieźle daje w palnik swoim marketingiem. Powyższe to
    wierutna bzdura.

    --
    Edek

  • 508. Data: 2012-10-22 12:27:39
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Ponurą porą Mon, 22 Oct 2012 02:46:09 -0700, Roman W wyszeptał:

    > Nie mam czasu przebijac sie przez reszte twoich "przykladow", ale te dwa
    > pokazuja ze zupelnie nie zrozumiales pytania, albo idziesz w zaparte.
    > Postaraj sie bardziej nastepnym razem.

    Jeżeli chcesz udowodnić, że mało Trademarków należy do OpenSource,
    to się zdeklaruj. Ja mówiłem o technologiach a nie o pudełku.

    --
    Edek

  • 509. Data: 2012-10-22 12:44:44
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Ponurą porą Mon, 22 Oct 2012 10:22:41 +0000, Stachu 'Dozzie' K. wyszeptał:

    > Znaczy co, akademicy pracujący w ramach open source się nie liczą, bo
    > nie pracują wyłącznie dla opensursu? O_o Trochę sztuczne ograniczenie.

    Niektórzy wciąż mylą podział otwarte-zamknięte z darmowe-komercyjne.

    --
    Edek

  • 510. Data: 2012-10-22 13:14:11
    Od: kenobi <p...@g...com>

    > Mogę Ci tylko powiedzieć, że jest stabilny, że na moim CPU (~10 razy
    > wolniejszym niż aktualna czołówka) potrzebuje 5 sekund na posortowanie
    > 1mln liczb z U(0,1).

    wolno jak cholera :| powinno byc raczej
    okolo 500 ms,