  • 1. Data: 2012-06-13 16:27:00
    Temat: sondy lambda - oryginały?
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    czy warto kupować oryginalne sondy lambda, czy może szkoda kasy i lepiej
    kupić jakiś zamiennik? mam fiata seicento 900...

    problem mam taki, że jak jeżdżę po mieście to pali mi ze 20l/100km...
    mechaniory z ASO mówią, że to na pewno sonda lambda.... ile Wam pali ten
    samochód (ewentualnie cc900) w mieście?

  • 2. Data: 2012-06-13 16:36:21
    Temat: Re: sondy lambda - oryginały?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" napisał w wiadomości grup

    > czy warto kupować oryginalne sondy lambda, czy może szkoda kasy i lepiej
    > kupić jakiś zamiennik? mam fiata seicento 900...

    Zmieniałem kiedyś w Punto 1. Wstawiłem uniwersalny zamiennik, ale jakiejś
    znanej firmy. Do wyboru był oryginał za XXzł. Dedykowany zamiennik za połowę
    tej ceny i uniwersalny zamiennik za ćwierć ceny. Jedyne czym się różnił od
    dedykowanego to brak wtyczki którą musiałem przełożyć ze starej sondy.
    Wymiana to 15 minut i obyło się bez specjalnego klucza oczkowego z wycięciem
    bo było dobre dojście płaskim.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2012-06-13 17:20:04
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    dz.
    a jakie miałes objawy walniętej sondy?

  • 4. Data: 2012-06-13 17:40:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 13 Jun 2012 17:20:04 +0200 osobnik zwany identyfikator:
    20040501 wystukał:

    > dz.
    > a jakie miałes objawy walniętej sondy?

    dyndające kabelki

    MSPANC ;)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2012-06-13 17:47:48
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-13 17:40, masti pisze:
    > Dnia pięknego Wed, 13 Jun 2012 17:20:04 +0200 osobnik zwany identyfikator:
    > 20040501 wystukał:

    > dyndające kabelki
    >
    > MSPANC ;)

    Maszpunto? ;)

  • 6. Data: 2012-06-13 18:00:29
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Artur Maśląg

    > Maszpunto? ;)

    Maszmeleksa?

  • 7. Data: 2012-06-13 21:06:57
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 13 Jun 2012 17:47:48 +0200 osobnik zwany Artur Maśląg
    wystukał:

    > Maszpunto? ;)

    ni, ale mi nie dyndają ;)

  • 8. Data: 2012-06-13 21:36:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Wed, 13 Jun 2012 16:27:00 +0200, identyfikator: 20040501 wrote:

> [...]
    >
    > problem mam taki, że jak jeżdżę po mieście to pali mi ze 20l/100km...
    > mechaniory z ASO mówią, że to na pewno sonda lambda.... ile Wam pali ten

    Sondę lambda w SC900 można po prostu odłączyć.

    Rozpinasz wtyczkę, odpinasz dla pewności na 20 minut akumulator żeby ECU
    wszystko zapomniało i patrzysz jak się będzie jeździć z odłączoną.
    Silnik będzie sterowany wtedy mapami.

    Jeżeli zużycie paliwa spadnie do normalnego (lub niewiele wyżej), to
    faktycznie oznacza uszkodzenie sondy lambda i wtedy możesz rozważyć jej
    wymianę (albo nadal jeżdżenie bez).
    Jeżeli nie pomoże, albo jeszcze sie pogorszy to problem jest gdzieś indziej
    (nie w lambdzie).

  • 9. Data: 2012-06-13 21:40:04
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" napisał w wiadomości grup

    > dz.
    > a jakie miałes objawy walniętej sondy?

    Nierówne obroty. Kabelek był przetarty i czasem jak była wilgoć to robiło
    się jakieś zwarcie i obroty bardzo falował. Dla próby odpiąłem sondę i
    problem ustał. Przy tej okazji zobaczyłem te przetarte kabelki.

    Jak już ktoś napisał bez sondy można jeździć. W Punto powodowało to spalanie
    wyższe o ok. 1 l / 100 km.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2012-06-13 21:43:21
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-13 21:06, masti pisze:
    > Dnia pięknego Wed, 13 Jun 2012 17:47:48 +0200 osobnik zwany Artur Maśląg
    > wystukał:

    > ni, ale mi nie dyndają ;)

    A jakie miałeś objawy? ;)