  • 1. Data: 2011-01-24 14:00:39
    Temat: sms zza granicy, a numer centrum sms
    Od: "Twoje imię, nazwisko lub pseudonim" <m...@t...pl>

    witam,

    czy ktos wie (nie przypuszcza) czy sms wyslany z telefonu w erze, ktory
    znajduje sie za granica w roamingu, u odbiorcy w polsce (rowniez w erze)
    w detalach wiadomosci pozostawi slad w postaci centrum sms ery czy
    zagranicznego operatora?

    interesuje mnie stan na teraz a nie "3 lata temu"

  • 2. Data: 2011-01-24 14:24:02
    Temat: Re: sms zza granicy, a numer centrum sms
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-01-24 15:00, "Twoje imię, nazwisko lub pseudonim" pisze:
> [...]
    > zagranicznego operatora?
    >
    > interesuje mnie stan na teraz a nie "3 lata temu"

    Zawsze centrum SMS ustawione w telefonie, czyli w tym przypadku Era

  • 3. Data: 2011-01-25 14:55:36
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) <m...@t...waw.pl> dared to write:

    > Zawsze centrum SMS ustawione w telefonie, czyli w tym przypadku Era

    Centrum w telefonie jest to centrum odbierania SMS z telefonu, a nie dostarczania.

    Hint: przez jakie centrum dostarcza smsy skype?

    k.

  • 4. Data: 2011-01-25 15:26:01
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-01-25 15:55, kashmiri pisze:
> [...]
    >
    > Centrum w telefonie jest to centrum odbierania SMS z telefonu, a nie dostarczania.
    >
    > Hint: przez jakie centrum dostarcza smsy skype?

    Dobra chłopie, żyj w swoim świecie.

  • 5. Data: 2011-01-25 19:04:27
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) <m...@t...waw.pl> dared to write:

    > Dobra chłopie, żyj w swoim świecie.

    Przed momentem wysłałem smsa do siebie samego w sieci UCell UZ.

    Centrum sms w telefonie, z którego wysłano: +998930190000
    Centrum sms w detalach otrzymanej wiadomości: +998930190100

    Czyli mylisz się.

    k.

  • 6. Data: 2011-01-25 19:29:12
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-01-25 20:04, kashmiri pisze:

    > Przed momentem wysłałem smsa do siebie samego w sieci UCell UZ.
    >
    > Centrum sms w telefonie, z którego wysłano: +998930190000
    > Centrum sms w detalach otrzymanej wiadomości: +998930190100
    >
    > Czyli mylisz się.

    Wirtualne SMSC są znane od dawna. W Plusie przez lata numer podawany
    oficjalnie jako SMSC nie istniał, a był jedynie aliasem dla prawdziwych
    numerów. Pewnie coś podobnego jest w Uzbekistanie.
    Natomiast pewnym jest, że telefon WYŚLE SMS-a jedynie na numer podany w
    ustawieniach. Odbierze z każdego innego. Wyślij sobie SMS z Uzbekistanu
    do Polski przy prawidłowo skonfigurowanje sieci (a za to ręczyć nie
    mogę :-), we właściwościach zobaczysz numer SMSC nadawcy.

  • 7. Data: 2011-01-25 20:13:57
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

> [...]
    > do Polski przy prawidłowo skonfigurowanje sieci (a za to ręczyć nie
    > mogę :-), we właściwościach zobaczysz numer SMSC nadawcy.

    To przeczytaj jeszcze raz pytanie: "czy sms... w detalach wiadomosci pozostawi slad w
    postaci centrum sms ery czy zagranicznego operatora?"

    Prawidłowa odpowiedź to: obie możliwości mogą wystąpić - numer "Centrum SMS" w
    detalach otrzymanej wiadomości nie musi mieć nic wspólnego z numerem centrum, które
    przyjęło wiadomość z aparatu nadawcy.

    Nawet może to być numer jeszcze innego operatora, z zupełnie innego państwa. Kiedyś
    sms-y z pakistańskiego Mobilinka przychodziły do polskiego Orange'a doręczane przez
    centrum SMS z numerem z Holandii.

    Wykonałem test, który chciałeś.
    - numer SMSC w moim telefonie: +998930190000 (UCell UZ)
    - numer SMSC w detalach otrzymanej wiadomości (Play - roaming w Beeline UZ):
    +48790998290
    Dla porównania, nr SMSC Play w telefonie: +48790998250

    Czyli albo któraś z trzech sieci (albo i wszystkie!) jest skonfigurowana
    "nieprawidłowo" (= nie po Bebenkowemu), albo to ja mam rację ;)

    Pzdr.
    k.