  • 51. Data: 2016-12-26 19:07:33
    Temat: Re: smog powodują samochody.
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2016-12-26 o 18:19, Cavallino pisze:

    > Jak masz darmowy kredyt na rok, to nie ma takiej opcji.

    Przy darmowym kredycie, szlag trafia jakiekolwiek negocjacje i
    wynikające z nich upusty. Cudów nie ma.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 52. Data: 2016-12-26 20:19:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mozna i drewnem byle w elektrowniach i elektrocieplowniach. Kiedys w celac
    poznawczych sprawdzalem jaka maja sprawnosc piece kaflowe. Sa w Polsce caly czas
    produkowane to i dane techniczne nie sa tajemnica. Piec kaflowy ma sprawnosc od 17 do
    22%. Jaka rzeczywista sprawnosc maja kominki szukac mi sie nie chcialo bo nie moga
    miec wiekszej od pieca kaflowego. Wpisz w google " sprawnosc kotla w elektrowni".

    Akurat jeśli chodzi o sprawność... to lepiej spalać lokalnie.

    Shrek

  • 53. Data: 2016-12-26 21:06:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Temat jest o smogu. Smog to nie jest rozowy jednorozec ze wszyscy o nim slyszeli a
    nikt nie widzial. Smog powstaje wskutek zlego spalania paliw. Dziwne ze zawsze
    powstaje tam gdzie jest duzo ludzi lokalnie palacych weglem i drewnem. Nie wiem czy
    sprawnosc lokalnego palenia w piecach kaflowych i smieciuchach jest wyzsza od ciepla
    dostarczonego przez elektrocieplownie. Jesli piec kaflowy ma sprawnosc 20% a straty
    elektrocieplowni zwiazane z przeslaniem wynosza 70% to elektrocieplownia
    sprawniejsza. Nie twierdze ze kazdy domowy piec czy kociol jest kiepski. Sa takie co
    robia analize spalin i dobieraja optymalny sklad mieszanki. Ale i tak nie beda mialy
    elektrofiltrow ktore ma kazda elektrocieplownia i elektrownia. Elektrowni w
    Belchatowie nikt w Europie nie traktuje jako truciciela albo producenta smogu. Ona
    CO2 emituje i z niego jest rozliczana.

  • 54. Data: 2016-12-26 21:50:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Temat jest o smogu.

    Smog smogiem, ale to ty wyjeżdzasz ze sprawnością. A ze sprawnością jest
    tak, że lepiej palić lokalnie.

    Shrek

  • 55. Data: 2016-12-26 22:19:39
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Akurat jeśli chodzi o sprawność... to lepiej spalać lokalnie.

    Coś na potwierdzenie tej tezy?

    Piotr

  • 56. Data: 2016-12-26 22:26:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W piecach kaflowych tez lepiej palic lokalnie? Cale centrum Krakowa jest ogrzewane
    piecami kaflowymi. W Warszawie kilka dni temu zrobili darmowa komunikacje miejska
    zeby choc troche zmniejszyc zanieczyszczenie powietrza. A jak bys sprawdzil to w
    centrum wszystko pod elektrocieplownie podlaczone w najgorszym przypadku lokalnie
    gazem albo pradem grzane. Piec na wegiel w centrum Warszawy to unikat nie mieszczacy
    sie w statystykach. To skad smog? Z obrzezy Warszawy tam gdzie domki opalane weglem i
    drewnem. Pan Telewizor zlotousty to mowil. Cos Twoja hipoteza z lokalnym paleniem
    weglem nie pasuje do rzeczywistosci. Moj piec na pelet tez syfi. Pewno jak by zbadac
    to ze sto razy bardziej niz elektrocieplownia, ale z tysiac razy mniej niz piec
    kaflowy albo smieciuch.

  • 57. Data: 2016-12-26 23:13:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W piecach kaflowych tez lepiej palic lokalnie?

    Jak porównujesz technologię z początków ubiegłego stulecia, to
    elektrociepłownie też weź z tamtych czasów. Obecnie się piec kaflowych
    nie montuje, więc skoro masz zamiar wymieniać, to nie rób pewexu -
    porównuj porównywalne. Ciepłownię z nowoczesnym piecem. Sam piec ma
    prawie 100% sprawnośc. Niektóre nawet więcej, ale to oszustwo;)

    Shrek

  • 58. Data: 2016-12-26 23:19:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.12.2016 o 22:19, Uncle Pete pisze:

    > Coś na potwierdzenie tej tezy?

    https://zawijan.wordpress.com/poradnik-uzytkownika/s
    prawnosc-cieplna/

    Sprawność elektrociepłowni to chyba teoretycznie 86% (pod warunkiem, że
    jest jednocześnie zapotrzebowanie na moc znamionową elektryczną i
    cieplną). Do tego dochodzi przesył. Będzie mniej.

    Shrek

  • 59. Data: 2016-12-27 01:21:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W Polsce obstawiam ze sa setki tysiecy piecy kaflowych, niektore z poczatku zeszlego
    wieku. Setki tysiecy prostych piecykow na wegiel typu koza, i takich koz obudowanych
    plaszczem wodnym. W marketach budowlanych tego pelno za niewielkie pieniadze. A Ty ze
    to jakis margines i sie nie liczy. Ponizej progu umozliwiajacego stworzenie
    statystyki sa nowoczesne piece i kotly z sonda lambda. Sama sonda z prostym
    sterownikiem wentylatora to wydatek od 1500 do 2000 zl. Tyle co z marketu dwa tanie
    kotly do co albo 12 piecykow typu koza.

  • 60. Data: 2016-12-27 07:55:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W Polsce obstawiam ze sa setki tysiecy piecy kaflowych, niektore z poczatku
    zeszlego wieku.

    Ale jak chcesz coś wymieniać, to nie wymienisz tego na kafla.

    > Setki tysiecy prostych piecykow na wegiel typu koza,

    Ale to to na działkę a nie do ogrzewania się nadaje.

    > i takich koz obudowanych plaszczem wodnym.

    Koza z płaszczem wodnym? To już chyba normalny piec się robi. A on
    będzie miał już dość przyzwoitą sprawność. Prawdopodobnie lepszą niż
    Elektrociepłownia + przesył + wymiennik.
    I jeszcze raz - nie rób pewexu - nie porównuj elektrociepłoni + przesyły
    + węzeł cieplny do taniej kozy, bo to bez sensu. Porównuj to co jest za
    podobną kasę.

    Shrek