-
Data: 2016-12-27 13:38:07
Temat: Re: smog powodują samochody.
Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Tue, 27 Dec 2016 11:57:29 +0100, Maciek
> Źródło tych rewelacji?
Opracowane przez Eindhoven University of Technology, Dept. Chemical
Engineering, Laboratory of Instrumental Analysis, PO Box 153, The
Netherlands. Popatrz sobie co wyrabiają wkłady kominkowe i kozy w stosunku
do otwartych kominków i piecy węglowych:
http://burningissues.org/car-www/science/pah-comp-wo
od-coal.htm
http://www.pzits.not.pl/docs/ksiazki/Pol_2010/Hardy%
20145-152.pdf
http://czysteogrzewanie.pl/wp-content/uploads/2013/0
1/top-down-fire-switzerland.pdf
http://www.biswbis.pb.edu.pl/2010_03/005.pdf
Tutaj dla przykładu artykuł od sprzedających drewno:
http://www.paliwadrzewne.pl/index.php?dzid=99&did=48
> Bo ja znam wyniki badań wskazujących coś zupełnie odwrotnego.
Zapodaj źródło tych rewelacji. Jakby nie było szkodliwe palenie drewnem (i
węglem, podobnie jak dymiące samochody), to by tego nie zabraniali. Jednak
zabraniają, opieszale (podobnie jak było z papierosami dla osób pobocznych
dla nałogowców) ale jednak.
> A co do pylenia, to nie chodzi tylko o ilość pyłu (którego drewno
> i tak emituje mniej), ale o jego rodzaj.
Niewiele to zmienia, tak czy siak spalane drewno jest w ciemnej dupie:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3415380
/bin/NIHMS394452-supplement-1_si_001.pdf
truje nie mniej niż węgiel, a znacznie bardziej niż transport. Dlatego ma
być zabronione.
Generalnie udział transportu, tym bardziej z idącym postępem
technologicznym (o ile nie znaleźliby się "oświeceni", co kupują diesla bez
DPF albo go wycinają, bo przecież zbędny), jest znikomy w stosunku do
trutek węglowo-drewnianych pod strzechami. Ludzie się nie potrafią
ograniczyć do sporadycznego palenia w kominkach (dla klimatu), to dostaną
czapę -- i dobrze. Przepaść będzie jeszcze większa, gdy odejdzie się od
samochodów spalinowych na rzecz elektryków tudzież ogniw wodorowych.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 27.12.16 13:39 Shrek
- 27.12.16 13:55 Zenek Kapelinder
- 27.12.16 14:18 J.F.
- 27.12.16 14:35 J.F.
- 27.12.16 15:03 Maciek
- 27.12.16 17:54 Myjk
- 27.12.16 18:13 Cavallino
- 27.12.16 18:14 Cavallino
- 27.12.16 18:20 J.F.
- 27.12.16 19:17 Zenek Kapelinder
- 27.12.16 19:52 Shrek
- 27.12.16 20:00 Budzik
- 28.12.16 09:56 J.F.
- 28.12.16 10:20 T.
- 28.12.16 11:07 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
Najnowsze wątki
- 2024-12-05 nie chcem ale muszem zapytać
- 2024-12-05 test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- 2024-12-05 jak to na autostradzie
- 2024-12-04 Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- 2024-12-06 starość nie radość
- 2024-12-05 Ataki hakerskie
- 2024-12-05 Konwersja dysku z MBR na GPT
- 2024-12-05 Problem z wilgotnością
- 2024-12-05 Warszawa => Junior New Business Development Manager <=
- 2024-12-05 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2024-12-04 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2024-12-04 Wrocław => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-04 Gdańsk => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-04 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-04 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=