  • Data: 2016-12-27 12:02:07
    Temat: Re: smog powodują samochody.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 26 Dec 2016 05:47:07 -0800 (PST), Zenek Kapelinder

    > Dobrze spalony wegiel to wegiel spalony w profesjonalnych
    > elekrocieplowniach i elektrowniach. Spalanie odbywa sie
    > w kontrolowanych warunkach

    To jest już bardzo dobrze spalony węgiel, do tego dodatkowo poddany
    redukcji związków toksycznych oraz filtracji pyłów, a spaliny są wyrzucane
    wysoko przez co nie oddziałują wysokimi stężeniami na ludzi jak piece pod
    strzechami.

    Mnie natomiast chodziło o porównanie kominków/pierdzieletowców do piecy
    węglowych działających pod strzechami, spalania drewna i węgla w tychże.
    Jeśli węgiel jest spalany _bezdymnie_ (na retorcie czy od góry w śmieciuchu
    czy dolniaku), to jest mniej szkodliwy niż drewno palone w najlepszych
    nawet kominkach czy piecach peletowych.

    Dlatego spalania drewna też chcą zabraniać, bo "oszczędni" jarają bez
    umiaru, wręcz na potęgę.

    > a spaliny zawieraja w zasadzie tylko co2.

    Tia... i zapach fiołków.

    --
    Pozdor
    Myjk