  • Data: 2009-09-30 11:18:47
    Temat: Re: smarowanie łańcucha a jego żywotność
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-09-28 12:45:41 +0200, "darekfazer" <d...@o...pl> said:

    > Pytam, bo wlasnie konczy mi sie kolejny lancuch, smaruje
    > srednio co ok 300-400 km, a po deszczu i myciu to obowiazkowo, odpowiedni
    > naciag lancucha a mimo to przebiegi jakie uzyskuje na lancuchu to max 15 tys
    > km. dodam ze jezdze duzo i w kazdych warunkach atmosferycznych, ale moze to
    > wina tego, ze nigdy go przed smarowaniem nie myje?
    > Dodam dla wyjasnienia ze motorek to fazer 600 a lancuchy kupuje o odpowiedniej
    > wytrzymalosci i tzw firmowe.

    Po pierwsze chodzą pogłoski, że km przejechane w deszczu można liczyć
    dla łancucha podwójnie (osobiście nie zweryfikowałem, ale IMHO ma to
    sens) - jeśli naprawdę dużo jeździsz w kiepską pogodę, to może być
    częściowo przyczyna. Po drugie, napisz co to za "tzw firmowe" łańcuchy
    i zębatki zakładasz. Mi łancuchy w R4 wytrzymują średnio 25-30kkm przy
    jeździe w niemal każdą pogodę (jak zaczyna padać śnieg, to wymiękam,
    choć ze 2-3 razy na sezon się zdarza przejechać), a nie są to jakieś
    rekordowe przebiegi.

    Bo moim skromnym gdzieś się rozmijasz z rzeczywistością (niekoniecznie
    świadomie) - albo to nie są dobre łancuchy, albo z tym naciągiem to nie
    tak do końca, albo niewiemco ;-)

    Sebastian
    Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
    und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery