  • 1. Data: 2014-04-06 22:18:03
    Temat: skuteczny antifog
    Od: Yasee Teer <y...@g...com>

    cześć;

    Panie, Panowie - czy znacie skuteczny sposób na parującą szybę w kasku / okularach
    korekcyjnych na nosie?

    kask mam chyba niezgorszy choć niektórzy być może stwierdzą że pedalski(schuberth J1)
    - teoretycznie wentylacja mega w porównaniu do zamkniętych lub mniej otwartych,
    jednak kiedy pada/mgła lub temperatury są zbliżone do zera paruje mi szyba i okulary
    na potęgę...

    jazda z otwartą pomaga, pod warunkiem że deszcz nie jest upierdliwy (tzn same okulary
    bez szyby nie parują lecz wiadomo - mokną wraz z pyskiem).

    czytałem o mydle - pomaga słabo do tego pozostają smugi od świateł

    ludwika nie testowałem

    antifoga w szukaksie w puszce również nie - ale nie wiem czy to dobry pomysł położyć
    go na okulary z fotochromem (fotochrom zabija np. temperatura i podobno! chemia)

    kilka razy rozwiązaniem była po prostu jazda na półślepo - bez okularów i z otwartą
    szybą w kasku - ale jest to półśrodek

    pomagają również soczewki - wiem, ale nie o to chodzi

    teoretycznie pomógł na chwilę kask testowany przeze mnie z antifogiem "sztywnym" / tą
    dodatkową szybką (nie wiem czy to poprawna nazwa) ale wtedy byłem w soczewkach a nie
    w okularach - wydaje mi się że same okulary nie są na tyle mądre by wiedzieć jaką mam
    szybkę w danym momencie

    reasumując - znacie coś co działa?

    dziękuję,
    pozdrawiam
    Ya

  • 2. Data: 2014-04-06 23:15:31
    Temat: Re: skuteczny antifog
    Od: ffbartosz <bartox17@_NOSPAM_interia.pl>

    Kup PINLOCK'A na pewno pomoże

  • 3. Data: 2014-04-08 10:26:56
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    ffbartosz <bartox17@_nospam_interia.pl> wrote:

    > Kup PINLOCK'A na pewno pomoże

    No, tak jak mi.

    http://www.chmurka.net/r/pinlock1.jpg
    http://www.chmurka.net/r/pinlock2.jpg

    Wywaliłem to g...no i założyłem fogcity.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 4. Data: 2014-04-09 21:45:09
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2014-04-08 10:26, Adam Wysocki pisze:

    > No, tak jak mi.
    >
    > http://www.chmurka.net/r/pinlock1.jpg
    > http://www.chmurka.net/r/pinlock2.jpg
    >
    > Wywaliłem to g...no i założyłem fogcity.

    Dziwny coś ten pinlock. Na krawędziach dookoła nie miałeś czegoś na
    kształt silikonowej uszczelki?
    W Shoei'u miałem takie właśnie coś i było lepiej niż dobrze.

    --
    Qlfon, Lublin

  • 5. Data: 2014-04-10 11:50:41
    Od: a...@g...com

    Kolego, parują oddzielnie dwie rzeczy: szybka kasku i pikselki.

    Szybkę kasku załatwiasz dobrym kaskiem z pinlockiem. W dobrych kaskach pinlock nie ma
    prawa puścić pary, a to co ktoś pokazał na fotce, to jakieś gówno, a nie pinlock.
    Normalny pinlock ma silikonową uszczelkę i szczelnie przylega krawędzią do szybki.

    Natomiast pikselki od razu zamień na soczewki, bo na to nie ma rozwiązania. Możesz
    nie wiem jakich środków używać, mieć najlepiej wentylowany kask, a okulary i tak
    zajdą parą. Jak dobrze wentylowany to szybko zajdzie, ale i szybko zejdzie, jak słabo
    wentylowany to szybko zajdzie i już nie zejdzie.

    W deszczu jak otworzysz / uchylisz szybkę / będziesz jeździł w jecie - to i tak
    krople deszczu będą na okularach i widoczność zero. Więc pozostają nam jak mówiłem
    soczewki.

  • 6. Data: 2014-04-10 14:33:11
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Qlfon <r...@l...pl> wrote:

    > Dziwny coś ten pinlock. Na krawędziach dookoła nie miałeś czegoś na
    > kształt silikonowej uszczelki?

    Nie było. Zresztą to było 5 lat temu, może wtedy nie było uszczelek.
    Nolan N84.

    http://motogof.tumblr.com/