  • 61. Data: 2017-03-17 13:54:38
    Temat: Re: skrzynia biegów 6 biegowa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-03-15 o 16:44, J.F. pisze:
    >Znaczy: 1 - do odcięcia, 3 - do odcięcia, 5 - do odcięcia? Chyba
    >muszę
    >spróbować ;-)

    Raczej 1, 2 ... i tu w zaleznosci od drogi i warunkow mozemy juz 4, 5
    a moze i 6 wrzucic :-)

    Wyprzedzanie ciezarowki sekwencja 5-3-6 tez sobie wyobrazam.

    J.

  • 62. Data: 2017-03-17 18:43:41
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-03-17 12:50, Maciek <m...@n...pl> wrote:
    > Znaczy: 1 - do odcięcia, 3 - do odcięcia, 5 - do odcięcia? Chyba muszę
    > spróbować ;-)

    Większość samochodów ma do tego za krótkie jedynki niestety.
    Ale dobrze działa 1-2-5.

  • 63. Data: 2017-03-17 19:19:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.03.2017 o 18:43, Przyjazny pisze:

    > Większość samochodów ma do tego za krótkie jedynki niestety.
    > Ale dobrze działa 1-2-5.

    Potwierdzam.

    Shrek

  • 64. Data: 2017-03-17 20:52:08
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Moze mieszka w Baden Baden.

    O, a to mnie zaskoczyłeś.
    Dlaczego tak?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 65. Data: 2017-03-17 20:57:44
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 16 Mar 2017 20:37:34 +0100, mk4 napisał(a):

    > No nie wiem. Załóżmy, ze tak jest. Czyli przyjmijmy, ze na 500km ubywa
    > 200-400ml. Przyjmijmy 300.
    >
    > Zatem od wymiany do wymiany (10kkm) silnik może przepalić 600 ml*10
    > czyli ~6 litrów (i to przy spokojnej jeździe jak sugerujesz).
    > Zakładając, ze masz racje a komuś nie ubywa oleju (czyli zastępuje go
    > paliwo i "domieszki") to tuż przed wymiana co ma w silniku? No na pewno
    > już nie będzie to olej.

    To raczej działać będzie tak, że przez długi czas ubywa trochę oleju, a w
    jego miejsce pojawia się tam woda.
    Powiedzmy że przez całą zimę ubyło 300ml oleju, a w jego miejsce pojawiło
    się 300ml wody.

    Potem ktoś wyjeżdża na 200km przejażdżkę autostradą i widzi że przez ten
    krótki czas ubylo mu te 300ml.

    Ale gdyby dalej jechał kolejny 1000km autostradą, to nie ubyłoby by już
    więcej.

  • 66. Data: 2017-03-19 23:00:54
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 16 Mar 2017 06:07:03 +0100, Shrek napisał(a):

    > THX. Żeby jeszcze reflektory maił ładniejsze i 5 drzwi, to bym sobie
    > adoptował takiego or razu;)

    No tak prawdę mówiąc to ja jednak nie polecam...
    Tzn auto niby fajne, ale mocno przepłacone i też znowu jakiegoś szału nie
    robi.

    Ja kupiłem Hondę ze względu na rajdy i doskonały przelicznik osiągów do
    klasy pojemnościowej.
    Ale tak po ludzku to sądzę że moja Vectra 3.2 z LPG niestety w prawie każej
    cywilnej kategorii wygrywa z Civicem.

    Jak ktoś chce, bo zawsze chciał mieć Type-R'a, no to spoko - trzeba kupić
    żeby się przekonać.
    Ale do wariowania myślę są mimo wszystko fajniejsze samochody, a użytkowo
    no to w ogóle pełno - i to równie szybkich.

  • 67. Data: 2017-03-20 06:15:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.03.2017 o 23:00, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > Ale do wariowania myślę są mimo wszystko fajniejsze samochody, a użytkowo
    > no to w ogóle pełno - i to równie szybkich.

    THX - no właśnie od jakiegoś czasu zawsze chcialem hot hatcha, a więc
    najlepiej type-r, ale powoli mi przechodzi. Tym bardziej, że pewnie
    używki bez wyjątku upalane.

    Shrek

  • 68. Data: 2017-03-20 22:05:41
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 20 Mar 2017 06:15:05 +0100, Shrek napisał(a):

    > THX - no właśnie od jakiegoś czasu zawsze chcialem hot hatcha, a więc
    > najlepiej type-r, ale powoli mi przechodzi. Tym bardziej, że pewnie
    > używki bez wyjątku upalane.

    To akurat niekoniecznie - jest trochę takich hondziarzy co to wytaczają
    auto z garażu tylko jak jest pogoda, chuhają, dmuchają, olej co 5000km po
    300zł za 5l itp. itd...

    Tyle że za takie auta chcą pieniądze jakby żonę sprzedawali ;)

  • 69. Data: 2017-03-21 19:52:15
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > No i wg mnie jest to tez jedna z przyczyn żeby był ten 6 bieg. Mozna
    > jechac szybko z nizszymi obrotami i silnik nie zlopie tak tego oleju.

    Tylko że często to właśnie nie jest prawdą. Tzn. ten 6 bieg. Często w
    skrzyni z większą ilością biegów, są one po prostu krótsze więc 150km/h
    w 5 biegowej i 6 biegowej da podobne obroty, a tylko się więcej namachasz.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 70. Data: 2017-03-21 19:56:12
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Większość samochodów ma do tego za krótkie jedynki niestety.
    > Ale dobrze działa 1-2-5.

    Dokładnie zjazd na autostradę tak właśnie wygląda :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz