eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyskrzynia biegów 6 biegowaRe: skrzynia biegów 6 biegowa
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5...@g...com>
    <58c95a61$0$649$65785112@news.neostrada.pl>
    <oabm8d$ivu$2@node1.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <58c978b4$0$5150$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    In-Reply-To: <4...@g...com>
    Subject: Re: skrzynia biegów 6 biegowa
    Date: Wed, 15 Mar 2017 20:50:13 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 43
    Message-ID: <58c99af9$0$5151$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.242.193
    X-Trace: 1489607417 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5151 83.30.242.193:57109
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2889
    X-Received-Body-CRC: 3275083530
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2602017
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    >> To zreszta w czesci takze kwestia silnika.
    >tzn żeby miał odpowiednią ilość mocy?
    >Mondeo 2000cm3 150KM 5 biegów bez turbo
    >Octavia 1400cm3 150KM 6 biegów z turbo
    >o co chodzi?

    Nie tylko.
    Przecietny samochod do jazdy z predkoscia 130 wymaga powiedzmy
    30-40KM.
    A jak dawno temu silnik mial np 60KM, to aby wykrzesac te 40KM
    potrzebowal np 3500 rpm (beznyna).
    No i co z tego, ze koledzy sie beda zarzekac, ze to za duzo, ze paliwo
    przepala niepotrzebnie - mniej sie nie da.
    I bieg jakis powinien byc dobrany, aby samochod ladnie po autostradzie
    130 pojechal.

    Przy 150KM takiego problemu nie ma, przenosi sie na wyzsze predkosci,
    a celem producenta niekoniecznie jest zapewnienie ekonomicznej jazdy
    przy 170.

    Za to ch-ka silnika zaczyna sie liczyc. Stary diesel np ladnie
    pracowal w zakresie 2000-3500 rpm. Wiecej za szybko, mniej - nie
    ciagnie.
    Jeden bieg mogl obslugiwac predkosci np 100-175 km/h. Przy mniejszej
    mocy silnika to sie mniej wiecej pokrywalo z predkoscia maksymalna -
    przy tych 175 i tak ~3500rpm bylo potrzebne.
    Ale jakis nadbieg by sie przydal, zeby przy tych 130 miec np 2200 rpm.

    Teraz mam 1.9 opla - bydle jeszcze przy 1500rpm ladnie ciagnie.
    I znow mozna zmienic nastawienie - skoro teraz jeden bieg obsluzy
    predkosci np 75-200.

    Inaczej moze dobierac Opel, majac na uwadze, ze klienci nierzadko beda
    jechac 150-170, a inaczej np Renault, jesli u nich 130 przekroczyc nie
    wolno.
    Choc Renault w Niemczech tez sie sprzedaje.

    A Ty wspominasz benzyne z turbina ? To jeszcze inna ch-ka moze byc.

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: