  • Data: 2017-03-06 16:02:58
    Temat: Re: skonsruujmy !
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    V.L.Pinkley napisał:

    > Widocznie poprzednicy mimo poparcia ponad 90% mediów nie umieli
    > przekonać ludzi do swoich racji. Coś poszło nie tak.
    >
    > Już tak nie czaruj z tą zgodnością poglądów luda z władzą.

    Kto tu czaruje, a już zwłaszcza czymś takim?! Jest rzeczą absolutnie
    normalną, gdy 90% luda ma poglądy w czymś niezgodne z władzą. Właściwie
    to nie wiem czemu napisałem 90% -- przy stu procentach też to być może.
    Władza również sobie z tego zdaje sprwę, jeśli mądra. I moralna (do
    tego stopnia, do jakiego władze bywają moralne). Nie mam żadnych oporów
    przed zagłosowaniem na władzę, z którą w większości punktów mam inne
    zdanie. Ani nigdy nie miałem po 89 roku problemów z zaakceptowaniem
    poczynań rządów -- choć przeważnie wygrywali nie ci, na których oddałem
    głos.

    Teraz jest inaczej. Po raz pierwszy od przedrozbiorowych czasów doszli
    do władzy tacy, co za modus operandi wybrali stuprocentową kompatybilność
    ze *swoim ludem*, całkowicie ignorując istnienie innego luda, który z tą
    władzą nie ma punktów styku na płaszczyźnie kulturowo-cywilizacyjnej.
    Arytmetycznie, to swojego luda jest połowa albo trochę mniej, w każdym
    razie wystarczająco do utrzymania tej władzy. Ale arytmetyka jest w tej
    sytuacji mało istotna (w podobnych sytuacjach bywała w historii różna,
    lecz skutki dawała podobne).

    Chyba niepotrzebnie to wszystko tłumaczę, nie liczę na zrozumienie.
    Mam przeczucie, że to modus operandi do niczego dobrego nie prowadzi.
    Pierwsza Rzplita nie skończyła dobrze. Trzecia Rzesza też nie.

    --
    Jarek