    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: skoda rapid?
    Date: Mon, 24 Jun 2013 16:50:51 +0200

    Hello AL,

    Monday, June 24, 2013, 3:21:20 PM, you wrote:

    > ale on max <190 (bodajze 188)km/h wyciagnie (wg producenta).

    Lanos 1.6 według producenta 180km/h (zmierzone 193km/h)

    > To tylko 110KM

    106KM

    > a masa i opory powietrza wieksze niz w kompakcie

    Lanos to mały i lekki kompakt ale cudów po Cx bym się nie spodziewał.
    Spalanie `13.3/100km miewałem przy jeździe więcej niż fabryka dała i
    TIRy na lewym pasie pozwalały. Max teoretyczny z pedałem w podłodze i
    ustaloną maksymalną prędkością to ok. 16l/100km (więcej wtryskiwacze
    na V biegu nie poleją) ale to zużycie spada przy pierwszym TIRze na
    lewym pasie.
    Przy jeździe 140-150 tam gdzie się da (a przy takiej prędkości TIRy
    mniej przeszkadzają i jazda jest trochę płynniejsza) spalanie jest
    rzędu 9-10l/100km.

    O wiele gorzej jest w mieście - tu naprawdę bardzo łatwo się
    przekracza rozsądne spożycie przy agresywnej jeździe.

    --
    Best regards,
    RoMan