  • 11. Data: 2015-11-19 22:05:13
    Temat: Re: skąd laptop wie że ma podpięty monitor?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Większość modemów LTE tego producenta ma w środku to
    > samo (12d1:15ca). Trudno sobie wyobrazić, by dało się
    > jakiś modem wugodniej używać. Jedno krótkie polecenie
    > AT wysłane na port szeregowy kreuje interfejs sieciowy
    > o nazwie wwan0, który się używa jak swykłej karty
    > ethernetowej, łącznie z pobieraniem adresu przez DHCP.
    >
    > Te dongle bez problemu wtyka się do routerów sprzedawanych
    > za stówę po mediamarktach -- i też działają. A w nich trudno
    > spodziewać się windowsa.

    mint, nie wykrywa. znaczy wykrywa - nie daje rady obsłużyć. na stronie
    producenta podobno jakieś sterowniki są, ale nikt nie chwalił się czy i
    jak ich użył. Routery 3g. 4g tp linka - też sobie nie radzą. problemem
    jest hi-link. Czyli modem przedstawia się jako karta sieciowa - nie modem
    ToMasz

  • 12. Data: 2015-11-19 22:29:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan ToMasz napisał:

    > mint, nie wykrywa. znaczy wykrywa - nie daje rady obsłużyć.

    A jako co wykrywa? Interesują mnie numerki podawane przez lsusb
    -- VendorId (zapewne 0x12d1, taki ma Huawei) i ten drugi, numer
    diwajsu.

    > na stronie producenta podobno jakieś sterowniki są, ale nikt
    > nie chwalił się czy i jak ich użył.

    Mam taki modem bezpośrednio od Huaweia. I inny taki sam brandowany
    przez jedną z sieci komórkowych. Oraz kolejny, z innej sieci, ale
    też w innej obudowie (paskudnej), choć w środku ma to samo. To są
    wielokrotne urządzenia USB -- trzy porty szeregowe, karta sieciowa
    i dwa urządzenia masowe (CD-ROM). Na tym CD w Huaweiu jest program
    linuksowy, a polscy operatorzy nie wiedzieć czemu go po prostu
    wycięli. To program, nie sterownik, taki klikany, jak ten do windows.
    I zupełnie niepotrzebny -- sterowniki są w kernelu, a resztę robią
    regułki udev plus modeswitch. Może łączyć po wetknięciu, lub jak kto
    chce, po podłączeniu pod jakieś klikadło.

    > Routery 3g. 4g tp linka - też sobie nie radzą. problemem jest
    > hi-link. Czyli modem przedstawia się jako karta sieciowa - nie modem

    No to jak już się przedstawił jako karta, to sobie nieradzenie może
    wynikać wyłącznie z niewiedzy (routera) jak nakazać zestawienie
    połączenia poleceniem AT. Widać producent routera jeszcze nie miał
    tej wiedzy. Ale stąd daleko do stwierdzenia "sterowniki są tylko pod
    windows".

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2015-11-20 00:50:46
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > A co za ciekawy okaz, jeśli wolno spytać? Bo pewnie
    > 9 na 10 sprzedawanych, to jakieś huaweie.

    Ja mam chujamieja i Ubuntu go pędzi, aż miło, własnymi sterami!

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 14. Data: 2015-11-20 01:18:37
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:
    [..]
    > Ale skoro juz gadamy (protokołem NNTP), to warto spytać, czy to Windows
    > ma robić za "zaawansowany router"? Normalne systemy, zwłaszcza te do
    > routerów, też mogą sprawdzić czy i co jest podłączone do gniazda VGA,
    > ale z informacji tej wyciągną właściwy użytek, a nie ogłoszą strajku
    > generalnego.

    To może być "ficzer" biosu, mam takiego HPka w którym taśma LCD czasem
    szwankuje, wtedy nie przechodzi przez BIOS.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 15. Data: 2015-11-20 09:24:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    AlexY pisze:

    > To może być "ficzer" biosu, mam takiego HPka w którym taśma LCD czasem
    > szwankuje, wtedy nie przechodzi przez BIOS.

    To mi się składa w jakąś całość. Znajomy kiedyś kupił ze trzydzieści
    małych używanych desktopów, poustawiał w słupki i robił na nich jakąś
    robotę. Problem był tylko jeden -- za żadne skarby nie dało się ustawić
    w biosie, by komputery chciały się uruchomić bez klawiatury. Trzeba było
    wybebeszyć elektronikę z klawiatur (żeby to zajmowało mniej miejsca) i
    podłączyć zwinięty kabelek z płytką w gniazdko. To były komputery HP.

    Na szczęście teraz już w wielu komputerach można pozbyć się badziewnego
    biosa -- coreboot uruchamia komputer kilkakrotnie szybciej, a na dodatek
    mżna tam doflashować trochę własnych rzeczy.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2015-11-20 10:17:53
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > wybebeszyć elektronikę z klawiatur (żeby to zajmowało mniej miejsca) i
    > podłączyć zwinięty kabelek z płytką w gniazdko. To były komputery HP.

    Keyboard not detected, press F1 to continue?

    MJ

  • 17. Data: 2015-11-20 12:08:56
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Keyboard not detected, press F1 to continue?

    Najlepsze, że czasem przechodzi dalej, gdy się na "chamulca" klawę podepnie
    wtedy...

  • 18. Data: 2015-11-20 12:21:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...

> [...]
    >wybebeszyć elektronikę z klawiatur (żeby to zajmowało mniej miejsca)
    >podłączyć zwinięty kabelek z płytką w gniazdko. To były komputery HP.

    Gdzies jeszcze byly myszki PS/2.
    Jak nie byly wpiete do gniazda w chwili wlaczenia komputera, to juz
    pozniej windows jej nie zobaczyl, a wina zdaje sie glownie w BIOS.

    J.

  • 19. Data: 2015-11-20 12:24:13
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Gdzies jeszcze byly myszki PS/2.
    > Jak nie byly wpiete do gniazda w chwili wlaczenia komputera, to juz
    > pozniej windows jej nie zobaczyl, a wina zdaje sie glownie w BIOS.

    Ale niekiedy, jak się dało "wykryj sprzęt", to wskakiwało.

  • 20. Data: 2015-11-20 13:24:40
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

> [...]
    > wybebeszyć elektronikę z klawiatur (żeby to zajmowało mniej miejsca) i
    > podłączyć zwinięty kabelek z płytką w gniazdko. To były komputery HP.

    Bo z firmowymi komputerami to tak już bywa. Zwykle jest jakaś zupełnie
    kretyńska nazwa nazwa tej opcji (np server mode czy jakoś tak, i na
    dodatek w jakimś kretyńskim miejscu) żeby bez klawiatury wstawał. Kiedyś
    miałem parę egzemplarzy teoretycznie identycznych komputerów, z
    teoretycznie tym samym biosem, i w jednych ta opcja była, a w innych nie.

    Pozdrawiam

    DD