  • Data: 2015-11-21 18:09:09
    Temat: Re: skąd laptop wie że ma podpięty monitor?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Grzegorz Tomczyk napisał:

    > Jakieś 17 lat temu miałem mysz podłączoną pod COM i odświeżanie pozycji
    > kursora było wyraźnie wolniejsze niż po podłączeniu przejściówką na tym
    > samym komputerze do PS/2.

    To również można postrzegać jako promocję nowszego standardu. Bo przecież
    nie ma żadnych technicznych powodów, by mając rs232 nie dało się zrobić
    myszy o szybkości reakcji niedającej żadnych zauważalnych opóźnień. Nie
    sądzę, by to była świadoma promocja -- mysz z przejściówką, to na ogół
    dwie myszy w jednej. O wyborze wariantu mogą decydować napięcia na kablach.
    Ktoś mógł się nie przyłożyć do należytego zrobienia myszy szeregowej
    i odwalił rzecz po łebkach.

    Były jeszcze myszy wymagające osobnej karty specjalnego mysiego interfejsu.
    Te pojawiły się jako pierwsze, nikt nie umiał, albo nikomu się nie chciało
    zaprojektować myszy korzystającej z istniejącego gniazdka (szeregowego lub
    równoległoego, te drugie też się zdarzały). Przetrwały one zadziwiająco
    długo, uchowały się w swojej niszy rynkowej. A to za sprawą swoistego rodzaj
    audiofilstwa, które wytworzyło się wokół tych urządzeń. "Bo to panie żadna
    inna mysz nie daje takiej przyjemności pracy, nie działa tak gładko, jak
    bus mouse".

    --
    Jarek