  • Data: 2015-11-19 22:29:16
    Temat: Re: skąd laptop wie że ma podpięty monitor?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan ToMasz napisał:

    > mint, nie wykrywa. znaczy wykrywa - nie daje rady obsłużyć.

    A jako co wykrywa? Interesują mnie numerki podawane przez lsusb
    -- VendorId (zapewne 0x12d1, taki ma Huawei) i ten drugi, numer
    diwajsu.

    > na stronie producenta podobno jakieś sterowniki są, ale nikt
    > nie chwalił się czy i jak ich użył.

    Mam taki modem bezpośrednio od Huaweia. I inny taki sam brandowany
    przez jedną z sieci komórkowych. Oraz kolejny, z innej sieci, ale
    też w innej obudowie (paskudnej), choć w środku ma to samo. To są
    wielokrotne urządzenia USB -- trzy porty szeregowe, karta sieciowa
    i dwa urządzenia masowe (CD-ROM). Na tym CD w Huaweiu jest program
    linuksowy, a polscy operatorzy nie wiedzieć czemu go po prostu
    wycięli. To program, nie sterownik, taki klikany, jak ten do windows.
    I zupełnie niepotrzebny -- sterowniki są w kernelu, a resztę robią
    regułki udev plus modeswitch. Może łączyć po wetknięciu, lub jak kto
    chce, po podłączeniu pod jakieś klikadło.

    > Routery 3g. 4g tp linka - też sobie nie radzą. problemem jest
    > hi-link. Czyli modem przedstawia się jako karta sieciowa - nie modem

    No to jak już się przedstawił jako karta, to sobie nieradzenie może
    wynikać wyłącznie z niewiedzy (routera) jak nakazać zestawienie
    połączenia poleceniem AT. Widać producent routera jeszcze nie miał
    tej wiedzy. Ale stąd daleko do stwierdzenia "sterowniki są tylko pod
    windows".

    --
    Jarek