  • Data: 2011-09-22 18:08:10
    Temat: Re: skad LPT z IO 0x378 do laptopa? sprawdzone zródlo
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-22 19:45, _ąćęłńóśźż pisze:
    > No niezupełnie tak - działanie DVI zależy od pewnych szczegółów modułu
    > grafiki, a nie od tego, czy gniazdo jest wyprowadzone na ściankę notebooka.
    > Co do COM to już w ogóle nie wyobrażam sobie stacji dokującej, która miałaby
    > niedziałające gniazdo DB-7 (chociaż przyroda przynosi różne dziwne
    > niespodzianki ;)).
    No właśnie. Swego czasu (~2 lata temu) dla klienta ściągałem laptopa HP
    (jakiś zwykły najzwyklejszy) i stację dokującą. Stacja miała zapewniać
    podłączenie do stacjonarnego monitora LCD po dvi, klawiatury myszy i
    kasy fiskalnej po COM - tworzyć stacjonarny zestaw.
    A tu zonk - ten model laptopa (grafika zintegrowana GMA) ma wyjście VGA,
    i na stacji dokującej działa tylko VGA, a DVI nie (które będzie działać
    ale z innym modelem laptopa, bo jedna stacja jest do wielu modeli). I
    tak samo COM. I nigdzie w polskiej wersji PDF na stronie HP ani od
    laptopa, ani od stacji dokującej- nie było to napisane (w angielskim pdf
    od stacji było napisane "niektóre funkcje mogą nie działać z niektórymi
    laptopami, skontaktuj się z pomocą techniczną". Dopiero po wielkiej
    awanturze wprowadzili zmiany w pdf i o tym zaczęli informować też po
    polsku.
    Na szczęście COM przejściówką usb-rs232 bez problemu się załatwiło, a
    monitor podłączony po VGA też działa. Ale od tego czasu nie ufam HP wcale ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173