  • Data: 2010-05-13 08:42:02
    Temat: Re: sk?d ma?e srubki do plastiku (5mm, srednica 1 do 1,5).
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. pisze:
    > Co ma gwint nienakretkowy nazywa sie wkret, niezaleznie od lba.
    Brzmi sensownie, zresztą chyba tak zazwyczaj ludzie mówią.

    > Z gwintem metalowym:
    > - lby z nacieciem plaskim i krzyzowym daja wkrety.
    > - lby szesciokatne i imbusowe daja sruby
    dlaczego imbusowe?
    > - te z lbem nie przewidzianym do krecenia to tez sruby, tylko czemu
    > czesc narysowana z nakretka, a inne nie :-)
    >
    > Ciekawe co to jest jak ma dziure na torxa :-)
    Tak samo jak z imbusem - mam i klucze imbusowe i wkrętaki imbusowe -
    albo zakładamy więc, że zależnie od użytego narzędzia będzie to wkręt
    albo śruba, albo zostaniemy przy tym co napisałeś na początku:
    jak ma gwint nakrętkowy to śruba a inaczej wkręt.

    Btw - a co z kołkami szybkomontarzowymi? "Wkręca" się je młotkiem a
    wykręca wkrętakiem.

    Michoo