-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: " " <f...@g...pl>
Newsgroups: pl.comp.programming
Subject: Re: simple ray tracing
Date: Fri, 28 Oct 2011 20:58:28 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 84
Message-ID: <j8f51k$55t$1@inews.gazeta.pl>
References: <6...@s...googlegroups.com>
<j8btf4$hv5$1@node2.news.atman.pl>
<f...@n...googlegroups.com>
<j8dgas$474$1@node2.news.atman.pl>
<c...@a...googlegroups.com>
<4...@p...googlegroups.com>
<j8e70u$5vh$1@inews.gazeta.pl> <o...@a...home>
<j8ejfl$c33$1@inews.gazeta.pl> <o...@a...home>
<j8etse$d1q$1@inews.gazeta.pl> <o...@a...home>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1319835508 5309 172.20.26.242 (28 Oct 2011 20:58:28 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 28 Oct 2011 20:58:28 +0000 (UTC)
X-User: fir
X-Forwarded-For: 46.134.143.84
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:193255
[ ukryj nagłówki ]Jordan Szubert <u...@j...us.to> napisał(a):
> Dnia 28-10-2011 o 20:56:14 <f...@g...pl> napisa=B3(a):
>
> [...]
> > Co do sceny to bardziej chodzilo mi o to jak trzymasz
> > figury/powierzchnie na scenie a nie o uklad kodu,
> > nie wiem jak to sie robi w raytracerach czy jako tablica
> > trojkatow czy inaczej, np jako funkcje - chodzilo mi tez
> > czy masz gotowy wzorek do przeciec miedzy rayem a np
> > trojkatam czy 'quadem', albo innymi figurami (bo ja mam
> > tylko fajny do sfery), poszukam w necie ale pogadac na temat
> > nie zawadzi,
>
> pisalem: scena zawiera tablice Elementow, gdzie Element to moze byc sfer=
> a, =
>
> prostopadloscian, stozek sciety, ...
> i wyprowadzilem sobie nieoptymalne wzorki do tych wszystkich Elementow
> dla powierzchni mam takie cos:
>
> private float W(V3 c1, V3 c2, V3 c3) {
> return (
> c1.x * c2.y * c3.z - c1.x * c3.y * c2.z +
> c2.x * c3.y * c1.z - c2.x * c1.y * c3.z +
> c3.x * c1.y * c2.z - c3.x * c2.y * c1.z);
> }
> ///ed: punkt na powierzchni
> ///d1: wektor rownolegly do powierzchni
> ///d2: jakis inny wektor rownolegly do powierzchni
> ///zwraca null jesli nie przecina
> ///zwraca trojke t,u,v taka, ze
> ///r.start+r.dir*t=3D=3Ded+d1*u+d2*v
> V3? SurfX(Ray r, V3 ed, V3 d1, V3 d2) {
> var W0 =3D W(-r.d, d1, d2);
> var C0 =3D r.s - ed;
> if(W0 =3D=3D 0)
> return null;
> var Wt =3D W(C0, d1, d2);
> var Wu =3D W(-r.d, C0, d2);
> var Wv =3D W(-r.d, d1, C0);
> return new V3(Wt / W0, Wu / W0, Wv / W0);
> }
> i jeslibym chcial dodac sobie typ Elementu Trojkat(V3 p1,V3 p2,V3 p3), t=
> o =
>
> szukanie przeciecia byloby +- takie:
> V3? tuv=3DSurfX(ray,p1,p2-p1,p3-p1);
> if(tuv=3D=3Dnull) return null;//promien rownolegly do powierzchni zawier=
> ajacej =
>
> trojkat
> if(tuv.x<0) return null;//promien to polprosta, powierznia przecina sie =
> z =
>
> prosta
> if(tuv.y<0) return null;//przeciecie poza trojkatem
> if(tuv.z<0) return null;//przeciecie poza trojkatem
> if(tuv.z+tuv.y>1) return null;//przeciecie poza trojkatem
> //promien przecina sie z trojkatem!
a co to jest W? wyznacznik?
potrzeba prostej w sensie ilosci mnozen/dzielen
funkcji do zwrocenia punktu przeciecia
float3 intersectionRayTriangle(float3 rayOrigin, float3 rayDir, float3 v1,
float3 v2, float3 v3)
{
//?
}
znalzlem cos w necie o tyle podobne ze tez uzywa tych wspolrzednych t,u,v
ale wszystko to jest bardzo kosztowne, 4 iloczyny skalarne dwa wektorowe
i jeszcze pare zwyklych operacji.... ta twoja wersja z W jest chyba
jeszcze znacznie bardziej kosztowna, dziesiatki mnożeń... dziwne, trzeba
znalezc cos bardziej oszczednego
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 28.10.11 21:22 Wojciech \"Spook\" Sura
- 28.10.11 22:18
- 29.10.11 04:22 Jacek
- 29.10.11 07:32 Karol Y
- 29.10.11 07:34
- 29.10.11 07:59
- 29.10.11 08:19
- 29.10.11 10:16
- 29.10.11 12:52
- 30.10.11 14:00 Jacek
- 30.10.11 14:43
- 30.10.11 14:48 Jacek
- 30.10.11 15:19
- 30.10.11 19:47 Karol Y
- 30.10.11 19:53 Wojciech \"Spook\" Sura
Najnowsze wątki z tej grupy
- Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
Najnowsze wątki
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-18 Warszawa => Frontend Developer (JS, React) <=
- 2025-01-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-18 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-18 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-17 Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- 2025-01-17 Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]