  • Data: 2011-10-28 20:58:28
    Temat: Re: simple ray tracing
    Od: " " <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jordan Szubert <u...@j...us.to> napisał(a):

    > Dnia 28-10-2011 o 20:56:14 <f...@g...pl> napisa=B3(a):
    >
    > [...]
    >
    > pisalem: scena zawiera tablice Elementow, gdzie Element to moze byc sfer=
    > a, =
    >
    > prostopadloscian, stozek sciety, ...
    > i wyprowadzilem sobie nieoptymalne wzorki do tych wszystkich Elementow
    > dla powierzchni mam takie cos:
    >
    > private float W(V3 c1, V3 c2, V3 c3) {
    > return (
    > c1.x * c2.y * c3.z - c1.x * c3.y * c2.z +
    > c2.x * c3.y * c1.z - c2.x * c1.y * c3.z +
    > c3.x * c1.y * c2.z - c3.x * c2.y * c1.z);
    > }
> [...]

    a co to jest W? wyznacznik?

    potrzeba prostej w sensie ilosci mnozen/dzielen
    funkcji do zwrocenia punktu przeciecia

    float3 intersectionRayTriangle(float3 rayOrigin, float3 rayDir, float3 v1,
    float3 v2, float3 v3)
    {

    //?
    }

    znalzlem cos w necie o tyle podobne ze tez uzywa tych wspolrzednych t,u,v
    ale wszystko to jest bardzo kosztowne, 4 iloczyny skalarne dwa wektorowe
    i jeszcze pare zwyklych operacji.... ta twoja wersja z W jest chyba
    jeszcze znacznie bardziej kosztowna, dziesiatki mnożeń... dziwne, trzeba
    znalezc cos bardziej oszczednego