    From: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: silnik krokowy do otwarcia kranu
    Date: Tue, 19 Oct 2010 18:12:55 +0200

    On Tue, 19 Oct 2010 14:29:56 +0200, qlphon wrote:

    > az mnie coś zabolało, jak czytałem specyfikacje...
    > moment w kg, predkość w sec...

    Ano widzisz, tak to jest, jak się nie zna ani realiów środowiska, ani
    zwyczajów. Możesz się wkurzać też, że leśnik chce Ci sprzedać metr drewna.
    Przy serwach modelarskich moment podawany jest w kG w odniesieniu do
    ramienia 1cm, jak ktoś się uprze, to pisze poprawnie kG?cm, a jak nie stoi
    nic, albo tylko kg, to wiadomo i tak o co chodzi.
    A prędkość w sekundach odnosi się do czasu potrzebnego do wychylenia 100%
    (zazwyczaj 60°, ale niekoniecznie). W ten sposób można łatwo porównać serwo
    z 100%=60° i 100%=45° pod względem, które szybsze.

    Marek