-
1. Data: 2015-11-28 17:54:41
Temat: seryjne kombi 4x4 z blokadą dyferencjału
Od: dfgdfas <s...@a...pl>
czy było/jest produkowane kiedykolwiek auto w nadwoziu kombi z
mozliwoscia zablokowana wszystkich 4 kół jak w "rasowej" terenówce?
-
2. Data: 2015-11-28 19:24:07
Temat: Re: seryjne kombi 4x4 z blokadą dyferencjału
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sat, 28 Nov 2015 17:54:41 +0100, dfgdfas napisał(a):
> czy było/jest produkowane kiedykolwiek auto w nadwoziu kombi z
> mozliwoscia zablokowana wszystkich 4 kół jak w "rasowej" terenówce?
A jaka to rasowa terenówka ma taką możliwość?
Wszędzie są to raczej późniejsze modyfikacje.
Szybki przegląd internetu i widzę jakieś specjalne wersje G-klasy i
Unimoga.
-
3. Data: 2015-11-29 01:27:41
Temat: Re: seryjne kombi 4x4 z blokadą dyferencjału
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2015-11-28 o 19:24, Tomasz Pyra pisze:
>> czy było/jest produkowane kiedykolwiek auto w nadwoziu kombi z
>> mozliwoscia zablokowana wszystkich 4 kół jak w "rasowej" terenówce?
>
> A jaka to rasowa terenówka ma taką możliwość?
> Wszędzie są to raczej późniejsze modyfikacje.
>
> Szybki przegląd internetu i widzę jakieś specjalne wersje G-klasy i
> Unimoga.
>
G klasa raczej miała to w standardzie, Unimog to już ciężarówka.
Do tego jeszcze Nissan Patrol, Jeep, Defender i Discovery ale jako
opcja czyli nie we wszystkich egzemplarzach.
Do popularnych terenówek blokady można dokupić i dołożyć.
Pozdrawiam
-
4. Data: 2015-11-29 16:41:45
Temat: Re: seryjne kombi 4x4 z blokadą dyferencjału
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2015-11-29 o 01:27, RadoslawF pisze:
> W dniu 2015-11-28 o 19:24, Tomasz Pyra pisze:
>
>>> czy było/jest produkowane kiedykolwiek auto w nadwoziu kombi z
>>> mozliwoscia zablokowana wszystkich 4 kół jak w "rasowej" terenówce?
>>
>> A jaka to rasowa terenówka ma taką możliwość?
>> Wszędzie są to raczej późniejsze modyfikacje.
>>
>> Szybki przegląd internetu i widzę jakieś specjalne wersje G-klasy i
>> Unimoga.
>>
> G klasa raczej miała to w standardzie, Unimog to już ciężarówka.
> Do tego jeszcze Nissan Patrol, Jeep, Defender i Discovery ale jako
> opcja czyli nie we wszystkich egzemplarzach.
> Do popularnych terenówek blokady można dokupić i dołożyć.
>
Nissan Patrol nie ma stałego napędu na 4. W żadnej wersji. Ma tylko
dopinany przód i blokadę tylnego mostu.
Jeepy miewały kilka rozwiązań, m.in. stały napęd na 4 koła (czyli
posiadający środkowy dyfer), ale miewały też różne wersje dopinanych
(sprzęgła mokre).
Disco ma stały napęd, blokadę międzyosiową w zasadzie w standarcie
(oprócz pierwszych wersji przed liftingiem Disco II).
Można dołożyć blokadę tylnego oraz do przedniego mostu.
Pajero II w wersji SuperSelect może ganiać z napędem na tył, lub ze
stałym napędem na 4, lub na 4 z blokadą międzyosiową, lub dodatkowo z
reduktorem (jak pozostałe). Miewają też blokady tylego mostu. Jest do
kupienia też blokada przodu, ale dość skomplikowana ze względu na IFS -
tam nie ma mostu.
Coś mi kołacze, że któreś ze skandynawskich wersji albo Legacy 1 albo
Forestera 1 miały blokady.
W nowszych autkach jest emulacja blokad za pomocą ABS.
Bardzo dobrze i skutecznie miał to zrobione Freelander 1 - jemu
wystarczyła przyczepność pod dowolnym z kół, aby wyjechać z błota. A co
dziwne, większość nowszych aut tak jeszcze nie potrafi.
Ale z tym jest problem - nie nadaje się np. do targania przyczepy po
śliskim - powoduje duże naprężenia w układzie napędowym oraz
przegrzewanie hamulców.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
5. Data: 2015-11-29 17:32:40
Temat: Re: seryjne kombi 4x4 z blokadą dyferencjału
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 29 Nov 2015 01:27:41 +0100, RadoslawF napisał(a):
> Do tego jeszcze Nissan Patrol,
Nie ma cenralnego dyfra.
>Jeep,
Tylko akcesoryjne blokady innych producentow
>Defender
Tylko akcesoryjne blokady innych producentow
>Discovery
Tylko akcesoryjne blokady innych producentow
A szczegoly jak widze juz ci rozpisal kolega Adam, wiec nie brnij dalej.
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl