-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: serwo czy pompa hamulcowa-jak sprawdzic
Date: Thu, 9 Dec 2010 16:14:45 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 34
Message-ID: <idqrp5$mnr$1@news.onet.pl>
References: <idnhku$h3m$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<0...@4...com>
<ido390$jda$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<s...@4...com>
<idq2po$vfc$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <idq7br$7sl$1@news.onet.pl>
<idqc1r$pmo$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: azh109.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1291907686 23291 83.27.145.109 (9 Dec 2010 15:14:46 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 9 Dec 2010 15:14:46 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2333314
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w
>W dniu 2010-12-09 10:26, J.F. pisze:
>> Moze samoregulatory z tylu nie dzialaja i skoku nie starcza -
>> zobacz jak
>> to wyglada z recznym leciutko zaciagnietym.
>
> Tu jest sprawa nieco bardziej skomplikowana. Postaram sie opisac.
> Nowe szczeki i nowe bebny maja bardzo zblizona srednice. Biora
> one wtedy dolna polowa szczeki, a poniewaz jest to dzwignia
> (dolne mocowanie szczeki, cylinderek, punkt styku szczeki z
> bebnem)to hamowanie jest mocne. Mocno zyzyte rzeczone czesci
> powoduja, ze dzwignia staje sie bliska zero.
To jeszcze nie jest cala prawda :-)
Sila hamowania dziala tez na szczeke, potegujac hamowanie i moze
powodowac jej zakleszczenie na bebnie.
Zeby tego uniknac okladziny sa czesto polozone niesymetrycznie -
inaczej na tylnej, a inaczej na przedniej szczece.
Byc moze poprzednio mial zle zalozone, i hamowanie bylo za mocne
:-)
Tak czy inaczej - tyl to mniejsza czesc hamowania pojazdem, gdzie
czesto do blokowania nie dopuszcza korektor, a naprawde
ogranicznik.
Jesli przod tez slabo hamuje, to raczej sie spodziewam sie ze skok
jalowy hamulca jest za duzy i pompa jest wciskana do jakiegos
ogranicznika.
IMO - trzeba zaczac od rolek, potem wyczyscic co trzeba lub
wszystko, potem szukac dalej. Moze po prostu zapiekly sie
prowadnice zaciskow.
J.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]