  • Data: 2008-11-20 16:52:34
    Temat: Re: serwery DNS z możliwością modyfikacji rekordów
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 20 Nov 2008, Bartosz Feński aka fEnIo wrote:

    > Chodzi o to, że będę przenosił całość (serwis WWW + okolice) pomiędzy
    > zupełnie różnymi lokalizacjami i adresami IP i zależy na jak najkrótszej
    > przerwie, więc TTL w okolicach minuty, by zatrzymać usługi, zrobić ostatni
    > rsync, odpalić je i zrobić zmianę w DNSie. Powinna się przy małym TTLu
    > rozpropagować bardzo szybko. Najbardziej to mi się w sumie o rekord
    > A rozbija, chociaż MX też jest istotny ;)

    Odpal drugą maszynę, zrób finalnego rsynca, na macierzystej maszynie zrób
    reverse proxy (jeżeli chodzi o www).
    O ile masz pewne zapasy na łączu i mozliwość pozostawienia starej maszyny
    przez jakiś czas, to oprócz downtime na rekonfigurację nie stracisz
    żadnego requesta niezależnie od dns-a.
    Jedyny problem, to ip kienta, które dla części requestów będzie ipkiem
    proxy (trzeba bedzie wyciagać z x-forwarded for).
    Jak chcesz 'pojechać na maxa', to możesz zestawić tunel między tymi
    lokalizacjami, zrobić DNATa w starej (lub lvs-a) i wtedy nawet ipki
    klientów będą prawdziwe.

    Pozdrawiam

    majek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg