  • 1. Data: 2016-10-29 20:35:49
    Temat: serwa - zachowanie po wylaczeniu zasilania
    Od: "michal" <...@b...pl>

    witam.
    Nigdy nie mialem w reku serwa wiec nie wiem czego sie spodziewac
    wezmy na przyklad mg995
    przepraszam za link ale tak jest mi najprosciej
    http://allegro.pl/nowe-serwo-mg995-tower-pro-11kg-6v
    -wyprzedaz-i6563536272.html
    Pytanie jest czy po wylaczeniu zasilania
    mamy jakis moment trzymajacy czy tez "lata sobie luzno" ?
    net jest troche niejednoznaczny w tej kwesti.
    Chcialbym podnosic i opuszczec przeslone powietrza o wadze ok 0.2kg
    i w sumie znikomych oporach ruchu, tylko troche bez sensu jest to caly czas
    zasilac
    stad moje pytanie czy po wylaczeniu zasilania zostanie mi to w ustalonym
    polozeniu czy tez
    spadnie w dol ?
    michal

  • 2. Data: 2016-10-29 20:51:24
    Temat: Re: serwa - zachowanie po wylaczeniu zasilania
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2016-10-29 20:35, michal pisze:
> [...]
    > zasilac
    > stad moje pytanie czy po wylaczeniu zasilania zostanie mi to w ustalonym

    Bardzo luźno to nie lata.
    W każdym razie dosyć łatwo tego typu serwo palcami obrócić po pokonaniu
    oporów przekładni.
    Z drugiej strony zależy, jak zamocujesz tą przesłonę do serwa.
    Jeśli oś serwa będzie osią obrotu przesłony w jej środku ciężkości to
    nie widzę problemu.

  • 3. Data: 2016-10-29 21:34:05
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2016-10-29 20:51, t-1 pisze:

> [...]
    > Z drugiej strony zależy, jak zamocujesz tą przesłonę do serwa.
    > Jeśli oś serwa będzie osią obrotu przesłony w jej środku ciężkości to
    Uzupełnienie.
    Zauważyłem, że piszesz raczej o opuszczaniu i podnoszeniu przesłony.
    Zwróć uwagę, że serwo tego typu ma zakres ruchu tylko ok. pół obrotu.
    Sprzedawcy głupio podają parametr "moc" ale chodzi o
    moment obrotowy w kGcm. Szacuję moment oporowy bez zasilania na 10%
    napędowego więc w tym przypadku 1,5kGcm.
    W zależności ile by miał wynosić ruch przysłony, ramię powinno być jak
    sądzę kilkunastu centymetrowe.
    Ale to spowoduje też b. małą siłę hamującą i opadanie przesłony.
    Raczej bym szedł w kierunku siłowników liniowych.

  • 4. Data: 2016-10-29 21:39:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Serwo modelarskie jak ustawi sie w zadanym polozeniu to pradu prawie nie pobiera.
    Taka jego uroda.

  • 5. Data: 2016-10-29 22:09:34
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 29.10.2016 o 20:35, michal pisze:
> [...]
    > zasilac
    > stad moje pytanie czy po wylaczeniu zasilania zostanie mi to w ustalonym

    Jeżeli serwo zwiera przekładnię ślimakową, to twoja przesłona nie spadnie.
    Natomiast jeśli tylko koła zębate, to jest duża szansa, że spadnie.

    P.S. Raczej nie zdarza się, żeby coś spadło w górę.

    --
    Kaczin

  • 6. Data: 2016-10-29 22:50:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie spotkalem sie w realu z serwem modelarskim z przekladnia slimakowa. Daj jakiego
    linka do takiego serwa.

  • 7. Data: 2016-10-29 23:24:23
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-10-29 o 20:35, michal pisze:
> [...]
    > zasilac
    > stad moje pytanie czy po wylaczeniu zasilania zostanie mi to w ustalonym

    To zależy od tego, jak podczepisz tą przesłonę. Jeśli bezpośrednio do
    talerza (krzyżaka) serwa, to raczej utrzyma się, ale ruch będzie na
    jakieś 2 do 3 cm. Jeśli przedłużysz ramię to moment będzie pewnie
    większy, niż opory przekładni.
    Stosowanie serwa ma sens, jeśli zamierzasz sterować położeniem
    przesłony, jeśli tylko otwórz - zamknij to jest mnóstwo innych sposobów,
    wszystko zależy od aplikacji.

    P.P.

  • 8. Data: 2016-10-29 23:52:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak jest mnostwo to daj 10 innych przykladow.

  • 9. Data: 2016-10-30 02:11:29
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

> [...]
    > zasilac
    > stad moje pytanie czy po wylaczeniu zasilania zostanie mi to w ustalonym

    Jeśli hamowanie ma się odbywać wyłączonym silnikiem, a nie np.
    przekładnią ślimakową, to właściwy parametr nazywa się moment zaczepowy
    (cogging torque).

  • 10. Data: 2016-10-30 12:56:53
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Zenek Kapelinder pisze:
    > Serwo modelarskie jak ustawi sie w zadanym polozeniu to pradu prawie nie pobiera.
    Taka jego uroda.

    Chyba że coś je z tej zadanej pozycji będzie wytrącać.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html