-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: " Wmak" <w...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: separator napięcia
Date: Wed, 8 Jun 2011 21:55:08 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 31
Message-ID: <isor3s$6br$1@inews.gazeta.pl>
References: <isogn9$rnp$1@inews.gazeta.pl> <isoidp$4pl$1@inews.gazeta.pl>
<isoja3$82o$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1307570108 6523 172.20.26.243 (8 Jun 2011 21:55:08 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 8 Jun 2011 21:55:08 +0000 (UTC)
X-User: w.mak
X-Forwarded-For: 94.75.91.13
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:611761
[ ukryj nagłówki ]_chab_ <w...@w...pl> napisał(a):
> Radio samochodowe, głośniki komputerowe 5.1 o mocy ~50W.
> Podłączenie: Z radia wychodzą dwa przewody na dwa kanały, podłączone do
>
>
Co to za przewody wychodzą z radia?
Fabryczne wyjście liniowe (np. Cinch) czy wyjścia głośnikowe?
Jeśli głośnikowe, to ile ich tam razem jest, konkretnie czy do każdego
głośnika wychodzą z radia po dwa przewody?
W radiach samochodowych o małej (do ok 7W na kanał) mocy wyjściowej głośniki
są łączone pomiędzy wyjścia ze scalaka a masę .
W radiach o mocy wyjściowej od ok 15 W na kanał wyjścia na głośniki są robione
w układzie mostkowym - głośnik włączony jest pomiędzy wyjścia dwóch
wzmacniaczy - zarówno "+" jak i "-" głośnika.
Wystarczy zmierzyć woltomierzem - napięcia na obydwu w stosunku do masy będą
rzędu połowy napięcia zasilania.
Nie wolno wtedy zwierać między sobą jakichkolwiek przewodów bo albo spalą się
scalaki albo w nowszych konstrukcjach zadziała w nich zabezpieczenie.
Jeśli do par przewodów głośnikowych połączyłeś wtyki do wzmacniaczy kolumn to
w momencie podłączenia robi się zwarcie wyjść głośnikowych radia poprzez masę
wejściową tych wzmacniaczy.
Aby to chciało działać, trzeba wziąć sygnały tylko z "plusów" wyjść
głośnikowych radia samochodowego (ewentualnie w szereg dać kondensatory kilka
mikrofaradów by pozbyć się stałego napięcia) oraz masy (minusa) radia -
połączyć ją z masą wzmacniacza w kolumnach.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 09.06.11 05:26 kilokitu
Najnowsze wątki z tej grupy
- Gniazdo + wtyk
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- 2025-02-25 rozliczenia policji
- 2025-02-25 Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- 2025-02-25 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-02-25 Warszawa => SQL Developer <=
- 2025-02-25 Zbigniew Ziobro śmie sugerować "niedostatki niezawisłości" sędzi (wątpliwości co do bezstronności)
- 2025-02-25 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2025-02-25 Kraków => Front-end Developer <=
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=