eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysens "spawania" chlodnicy › Re: sens "spawania" chlodnicy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: sens "spawania" chlodnicy
    Date: Mon, 21 Feb 2011 16:23:38 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 63
    Message-ID: <iju01q$rk3$1@news.onet.pl>
    References: <ijt5am$j43$1@inews.gazeta.pl> <ijtn6o$73b$1@news.dialog.net.pl>
    <ijtqg1$6bj$1@news.onet.pl> <ijtt4p$ab6$1@news.dialog.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: server.esaprojekt.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1298301818 28291 193.108.35.42 (21 Feb 2011 15:23:38 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 21 Feb 2011 15:23:38 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    In-Reply-To: <ijtt4p$ab6$1@news.dialog.net.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2351706
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-02-21 15:31, Jotte pisze:
    > Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
    > napisał w wiadomości news:ijtqg1$6bj$1@news.onet.pl...
    >
    >>> Nie.
    >>> Cieknącej chłodnicy się nie naprawia, tylko wymienia na nową(!).
    >> Wręcz na odwrót. Naprawia się, bo znany jest proces technologiczny.
    >> Jeśli tylko naprawiasz zgodnie ze sztuką - czyli lutujesz, a nie
    >> kleisz czy "spawasz" to możesz mieć pewność, że naprawiona chłodnica
    >> będzie miała tą samą wartość użytkową co nowa.

    > Nieprawda, jest tak, jak napisałem. Znany jest także proces
    > bieżnikowania opon, a mimo to ciągle można oglądać resztki urwanych
    > bieżników na drogach. Co prawda ostatnimi czasy coraz mniej i głównie od
    > ciężarowych, bo ogromna większość zrozumiała już to, czego ty jeszcze nie.

    Bieżnikowanie opon samochodów osobowych jest nieopłacalne względem
    kosztu zakupu najtańszej, nowej opony. Bieżnikowanie to też swego
    rodzaju proces technologiczny i w pewnym sensie zaplanowany przez
    producenta. Nie wiem czy wiesz, ale praktycznie każda opona do samochodu
    ciężarowego jest przystosowana do ponownego, wielokrotnego nacięcia
    bieżnika. Czy taką czynność też uznasz za "druciarstwo"?
    Oczywiście nie porównuję procesu bieżnikowania do nacinania opon, ale
    poddaję pod dyskusję samą ingerencję w elementy konstrukcyjne samochodu.

    >> Tak samo jest z innymi elementami: rozruszniki, alternatory, głowice,
    >> wtryskiwacze, etc.
    > Widzę, że niewiele o tym wiesz. Tzw. regeneracja tych wymienionych i
    > wielu innych podzespołów polega głównie na wymianie ich zużytych części
    > na nowe. To jest OK. Ale słyszałeś, aby ktoś spawał pękniety korpus
    > alternatora, turbiny? Regenerował łożyska, szczotki?

    Akurat trafiłeś na osobę, która pracowała w autoryzowanym serwisie
    silników Perkins i co, nieco wiem o technologiach naprawy. Napawanie,
    spawanie, lutowanie to normalne, częste czynności w pracach naprawczych
    i to nie cywilnych samochodów, a ciężkich maszyn budowlanych i
    rolniczych za grube złotówki.
    Skoro sam producent dopuszcza naprawę aluminiowej obudowy rozrządu (bo
    wprowadził na rynek element wadliwy), wymianę końcówki wtryskiwaczy czy
    też regenerację rozrusznika to znaczy, że proces technologiczny jest na
    tyle opanowany, że można uznać produkt regenerowany równowartościowym
    pod względem użytkowym do oryginału.

    > Przemyśl sobie zanim coś napiszesz, poczytaj - to lepsza kolejność.
    > BTW - są druciarnie "naprawiające" pękniete bloki silników, głowice itp.
    > Kupiłbyś auto o którym wiesz, że tak jest "zregenerowane"?

    Tak, jeśli bym o tym wiedział i równocześnie wiedziałbym w jakiej
    technologii taki blok został naprawiony. Z drugiej strony pomyśl sobie
    ile jest właścicieli samochodów którzy nie wiedzą, że mieli spawaną
    miskę olejową, regenerowane wały korbowe czy też wymieniane tuleje z
    tłokami.
    >
    > Nikomu nie bronię druciarstwa - to jego rzecz. Ale je oceniam - i to
    > jest moje prawo.
    >
    Ja też oceniam i stwierdzam, że nie każda naprawa jest warta swoich
    pieniędzy, ale są naprawy, które śmiało można porównywać do wymiany
    części na nowe. Naprawę chłodnicy właśnie do takich zaliczam.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: