-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: sens "spawania" chlodnicy
Date: Mon, 21 Feb 2011 16:23:38 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 63
Message-ID: <iju01q$rk3$1@news.onet.pl>
References: <ijt5am$j43$1@inews.gazeta.pl> <ijtn6o$73b$1@news.dialog.net.pl>
<ijtqg1$6bj$1@news.onet.pl> <ijtt4p$ab6$1@news.dialog.net.pl>
NNTP-Posting-Host: server.esaprojekt.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1298301818 28291 193.108.35.42 (21 Feb 2011 15:23:38 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 21 Feb 2011 15:23:38 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
In-Reply-To: <ijtt4p$ab6$1@news.dialog.net.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2351706
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-02-21 15:31, Jotte pisze:
> Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
> napisał w wiadomości news:ijtqg1$6bj$1@news.onet.pl...
>
>>> Nie.
>>> Cieknącej chłodnicy się nie naprawia, tylko wymienia na nową(!).
>> Wręcz na odwrót. Naprawia się, bo znany jest proces technologiczny.
>> Jeśli tylko naprawiasz zgodnie ze sztuką - czyli lutujesz, a nie
>> kleisz czy "spawasz" to możesz mieć pewność, że naprawiona chłodnica
>> będzie miała tą samą wartość użytkową co nowa.
> Nieprawda, jest tak, jak napisałem. Znany jest także proces
> bieżnikowania opon, a mimo to ciągle można oglądać resztki urwanych
> bieżników na drogach. Co prawda ostatnimi czasy coraz mniej i głównie od
> ciężarowych, bo ogromna większość zrozumiała już to, czego ty jeszcze nie.
Bieżnikowanie opon samochodów osobowych jest nieopłacalne względem
kosztu zakupu najtańszej, nowej opony. Bieżnikowanie to też swego
rodzaju proces technologiczny i w pewnym sensie zaplanowany przez
producenta. Nie wiem czy wiesz, ale praktycznie każda opona do samochodu
ciężarowego jest przystosowana do ponownego, wielokrotnego nacięcia
bieżnika. Czy taką czynność też uznasz za "druciarstwo"?
Oczywiście nie porównuję procesu bieżnikowania do nacinania opon, ale
poddaję pod dyskusję samą ingerencję w elementy konstrukcyjne samochodu.
>> Tak samo jest z innymi elementami: rozruszniki, alternatory, głowice,
>> wtryskiwacze, etc.
> Widzę, że niewiele o tym wiesz. Tzw. regeneracja tych wymienionych i
> wielu innych podzespołów polega głównie na wymianie ich zużytych części
> na nowe. To jest OK. Ale słyszałeś, aby ktoś spawał pękniety korpus
> alternatora, turbiny? Regenerował łożyska, szczotki?
Akurat trafiłeś na osobę, która pracowała w autoryzowanym serwisie
silników Perkins i co, nieco wiem o technologiach naprawy. Napawanie,
spawanie, lutowanie to normalne, częste czynności w pracach naprawczych
i to nie cywilnych samochodów, a ciężkich maszyn budowlanych i
rolniczych za grube złotówki.
Skoro sam producent dopuszcza naprawę aluminiowej obudowy rozrządu (bo
wprowadził na rynek element wadliwy), wymianę końcówki wtryskiwaczy czy
też regenerację rozrusznika to znaczy, że proces technologiczny jest na
tyle opanowany, że można uznać produkt regenerowany równowartościowym
pod względem użytkowym do oryginału.
> Przemyśl sobie zanim coś napiszesz, poczytaj - to lepsza kolejność.
> BTW - są druciarnie "naprawiające" pękniete bloki silników, głowice itp.
> Kupiłbyś auto o którym wiesz, że tak jest "zregenerowane"?
Tak, jeśli bym o tym wiedział i równocześnie wiedziałbym w jakiej
technologii taki blok został naprawiony. Z drugiej strony pomyśl sobie
ile jest właścicieli samochodów którzy nie wiedzą, że mieli spawaną
miskę olejową, regenerowane wały korbowe czy też wymieniane tuleje z
tłokami.
>
> Nikomu nie bronię druciarstwa - to jego rzecz. Ale je oceniam - i to
> jest moje prawo.
>
Ja też oceniam i stwierdzam, że nie każda naprawa jest warta swoich
pieniędzy, ale są naprawy, które śmiało można porównywać do wymiany
części na nowe. Naprawę chłodnicy właśnie do takich zaliczam.
--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia
Następne wpisy z tego wątku
- 21.02.11 16:20 Jotte
- 21.02.11 16:40 szufla
- 21.02.11 16:33 Jotte
- 21.02.11 16:40 Jotte
- 21.02.11 16:45 Jotte
- 21.02.11 16:52 J.F.
- 21.02.11 17:00 J.F.
- 21.02.11 17:10 szufla
- 21.02.11 17:08 Michał \"HoMMeR\" Paszek
- 21.02.11 17:16 szufla
- 21.02.11 17:11 Jotte
- 21.02.11 17:25 szufla
- 21.02.11 17:19 Jotte
- 21.02.11 17:33 Jotte
- 21.02.11 17:48 szufla
Najnowsze wątki z tej grupy
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
Najnowsze wątki
- 2024-07-01 W-wa naklejki wjazd do centrum
- 2024-07-01 ładowarka zmarła
- 2024-07-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z Qt) i D.
- 2024-07-01 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-01 Białystok => Full Stack Web Developer (.Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-01 Berlin => Technical Rollouter (Radio Systems Software Installation and
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-07-01 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Bielsko-Biała => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-07-01 Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- 2024-07-01 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-07-01 Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- 2024-07-01 CA -- problem z logowaniem