-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: sens "spawania" chlodnicy
Date: Mon, 21 Feb 2011 16:23:38 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 63
Message-ID: <iju01q$rk3$1@news.onet.pl>
References: <ijt5am$j43$1@inews.gazeta.pl> <ijtn6o$73b$1@news.dialog.net.pl>
<ijtqg1$6bj$1@news.onet.pl> <ijtt4p$ab6$1@news.dialog.net.pl>
NNTP-Posting-Host: server.esaprojekt.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1298301818 28291 193.108.35.42 (21 Feb 2011 15:23:38 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 21 Feb 2011 15:23:38 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
In-Reply-To: <ijtt4p$ab6$1@news.dialog.net.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2351706
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-02-21 15:31, Jotte pisze:
> Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
> napisał w wiadomości news:ijtqg1$6bj$1@news.onet.pl...
>
>>> Nie.
>>> Cieknącej chłodnicy się nie naprawia, tylko wymienia na nową(!).
>> Wręcz na odwrót. Naprawia się, bo znany jest proces technologiczny.
>> Jeśli tylko naprawiasz zgodnie ze sztuką - czyli lutujesz, a nie
>> kleisz czy "spawasz" to możesz mieć pewność, że naprawiona chłodnica
>> będzie miała tą samą wartość użytkową co nowa.
> Nieprawda, jest tak, jak napisałem. Znany jest także proces
> bieżnikowania opon, a mimo to ciągle można oglądać resztki urwanych
> bieżników na drogach. Co prawda ostatnimi czasy coraz mniej i głównie od
> ciężarowych, bo ogromna większość zrozumiała już to, czego ty jeszcze nie.
Bieżnikowanie opon samochodów osobowych jest nieopłacalne względem
kosztu zakupu najtańszej, nowej opony. Bieżnikowanie to też swego
rodzaju proces technologiczny i w pewnym sensie zaplanowany przez
producenta. Nie wiem czy wiesz, ale praktycznie każda opona do samochodu
ciężarowego jest przystosowana do ponownego, wielokrotnego nacięcia
bieżnika. Czy taką czynność też uznasz za "druciarstwo"?
Oczywiście nie porównuję procesu bieżnikowania do nacinania opon, ale
poddaję pod dyskusję samą ingerencję w elementy konstrukcyjne samochodu.
>> Tak samo jest z innymi elementami: rozruszniki, alternatory, głowice,
>> wtryskiwacze, etc.
> Widzę, że niewiele o tym wiesz. Tzw. regeneracja tych wymienionych i
> wielu innych podzespołów polega głównie na wymianie ich zużytych części
> na nowe. To jest OK. Ale słyszałeś, aby ktoś spawał pękniety korpus
> alternatora, turbiny? Regenerował łożyska, szczotki?
Akurat trafiłeś na osobę, która pracowała w autoryzowanym serwisie
silników Perkins i co, nieco wiem o technologiach naprawy. Napawanie,
spawanie, lutowanie to normalne, częste czynności w pracach naprawczych
i to nie cywilnych samochodów, a ciężkich maszyn budowlanych i
rolniczych za grube złotówki.
Skoro sam producent dopuszcza naprawę aluminiowej obudowy rozrządu (bo
wprowadził na rynek element wadliwy), wymianę końcówki wtryskiwaczy czy
też regenerację rozrusznika to znaczy, że proces technologiczny jest na
tyle opanowany, że można uznać produkt regenerowany równowartościowym
pod względem użytkowym do oryginału.
> Przemyśl sobie zanim coś napiszesz, poczytaj - to lepsza kolejność.
> BTW - są druciarnie "naprawiające" pękniete bloki silników, głowice itp.
> Kupiłbyś auto o którym wiesz, że tak jest "zregenerowane"?
Tak, jeśli bym o tym wiedział i równocześnie wiedziałbym w jakiej
technologii taki blok został naprawiony. Z drugiej strony pomyśl sobie
ile jest właścicieli samochodów którzy nie wiedzą, że mieli spawaną
miskę olejową, regenerowane wały korbowe czy też wymieniane tuleje z
tłokami.
>
> Nikomu nie bronię druciarstwa - to jego rzecz. Ale je oceniam - i to
> jest moje prawo.
>
Ja też oceniam i stwierdzam, że nie każda naprawa jest warta swoich
pieniędzy, ale są naprawy, które śmiało można porównywać do wymiany
części na nowe. Naprawę chłodnicy właśnie do takich zaliczam.
--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia
Następne wpisy z tego wątku
- 21.02.11 16:20 Jotte
- 21.02.11 16:40 szufla
- 21.02.11 16:33 Jotte
- 21.02.11 16:40 Jotte
- 21.02.11 16:45 Jotte
- 21.02.11 16:52 J.F.
- 21.02.11 17:00 J.F.
- 21.02.11 17:10 szufla
- 21.02.11 17:08 Michał \"HoMMeR\" Paszek
- 21.02.11 17:16 szufla
- 21.02.11 17:11 Jotte
- 21.02.11 17:25 szufla
- 21.02.11 17:19 Jotte
- 21.02.11 17:33 Jotte
- 21.02.11 17:48 szufla
Najnowsze wątki z tej grupy
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
Najnowsze wątki
- 2024-12-01 Rambo 2024. Co z radio-stopem
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-11-30 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-11-30 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=