eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleFerie zimowe na motocyklu w Hiszpani - są chętni? › Re: scigacz.pl (byÂło: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - sÂą chĂŞtni?)
  • Data: 2010-12-22 11:05:44
    Temat: Re: scigacz.pl (byÂło: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - sÂą chĂŞtni?)
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> szukaj wiadomości tego autora

    AZnapisal

    > Po pierwsze primo w ABS nie ma czegos takiego jak reduktor (polecam poczytac
    > co to jest reduktor), jest cos takiego jak modulator ktory moduluje cisnienie
    > wywierane na tloczki w zacisku.

    Jak zwał, tak zwał. Chodzi o jedno. Modulator redukuje ciśnienie, więc
    może być i reduktorem. Te wiejskie strzelby nazwałeś "tłumikami" i było
    dobrze.

    > Dla ciebie odpuszczenie hamulca to chyba odpuszczenie klamki do konca,
    > podobnie pewnie uwazasz ze hamowanie pulsacyjne to pulsowanie klamka
    > maks-zero-maks... itd. Czy pierdzenie ABS-u, czyli ciagle popuszczanie
    > cisnienia nie jest hamowaniem pulsacyjnym/impulsowym?

    Nie jest. Tam nie ma pulsowania, jest reakcja na zablokowanie koła, która
    natychmiast jest przerywana, jak czujniki wychwycą że koło ponownie się
    obraca.

    > Przejedz sie za kims z ABS kto ma cisnieniowy czujnik stopu i powiedz
    > niech zahamuje tak zeby zadzialal ABS - efekt dzialania bedzie widoczny
    > na tylnej lampie.

    Nie odpuścisz klamki tak precyzyjnie jak ma to miejsce w redukcji
    ciśnienia w układzie hamulcowym przy pomocy modulatora. To co widzisz na
    lampie hamulca tylnego nie ma związku z ciśnieniem w układzie, bo lampę
    stopu uruchamia obwód elektryczny uruchamiany zwykłym czujnikiem
    elektrycznym:D BTW, jeśli pojawia się pulsowanie światła (choć ja czegoś
    takiego nie widziałem...) to może mieć to związek jedynie z poborem prądu
    przez ABS w momencie gdy się uruchamia (a to ciągnie w chuj prądu).

    > Mozesz pulsowac klamka na granicy uslizgu o ktorym jestes informowany na
    > kierownicy.

    Przecież ty siedzisz z prostymi, usztywnionymi łapami. Co ty tam czujesz?
    Każdy instruktor ci powie, że aby coś czuć trzeba mieć luźne ręce (i
    trzeba zrobić kilka innych rzeczy, ale to już nie temat na rozmowę).

    > Szczerze? Jebiemieto, ze nie uzywam pro technik opisanych w pro poradnikach.

    Mnie też, dlatego tak długo jak nie będzie sprzedawał swoich mądrości jak
    "rad", to nie będę tego komentował. Gorzej, że ludzie to czytają i jest
    szansa, że część uzna że jest w tym jakiś sens...

    > Zastanow sie w jaki sposob doszli do tego autorzy tych technik? Jak nie przez
    > proby i wlasne doswiadczenia.

    No właśnie. Nie lepiej z tego korzystać, zamiast ponownie wymyślać koło?