eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyschizofrenia w nowych przepisachRe: schizofrenia w nowych przepisach
  • Data: 2020-12-12 02:03:40
    Temat: Re: schizofrenia w nowych przepisach
    Od: ii <i...@o...invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 11.12.2020 o 10:48, Jacek Maciejewski pisze:
    > Dnia Fri, 11 Dec 2020 10:30:31 +0100, ToMasz napisał(a):
    >
    >> kierujący pojazdem jadącym jak "ludzik" na
    >> street view ma pierwszeństwo przed pojazdami musi ustąpić pieszym. to
    >> jest chore. nie twierdzę że złe, tylko chore. gdyby jechać zgodnie z
    >> przepisami, to trzeba by było mieć radar jakiś, albo sunąć 10km/h.
    >
    > Zbędny lament. W gruncie rzeczy spór się toczy o właściwy model
    > komunikacyjny miasta. IMO obecnie jest zbyt przechylony na korzyść
    > kierowców. Znane są i stosowane różne rozwiązania, (bowiem każde miasto,
    > dzielnica i każda ludność mają swoją specyfikę) np. rozwiązanie
    > polegające na likwidacji chodników dla pieszych. I kierowcy w
    > samochodach i piesi zajmują tą samą przestrzeń. Z konieczności,
    > oczywiście, kierowcy poruszają się z prędkością pieszych :) Dlatego nie
    > wybierają się oni autami do takich stref i jedyne samochody jakie tam
    > spotkasz to dowóz towarów, służby specjalne. Nawet w moim gródku centrum
    > jest tak zorganizowane.
    > Znane też jest rozwiązanie polegające na likwidacji czteropasmowych dróg
    > (dwa pasma w jedną stronę, dwa w drugą) połączone z wyniesieniem przejść
    > dla pieszych do poziomu chodnika.

    Ja chyba nie rozumiem o jakiej drodze mowa. Są drogi dwupasmowe, czyli
    mające dwie jezdnie każda po zwykle przynajmniej dwa pasy ruchu. Ale
    czteropasmowe? Co by to miało być?!

    > Wszystkie te poczynania rzecz jasna utrudniają życie kierowcom i
    > ułatwiają pieszym. Skutek jest taki że ruch zmotoryzowany w centrach
    > maleje a piesi są bezpieczniejsi. I to jest właściwy kierunek stawiający
    > na nogi to co było postawione na głowie.
    >

    Ale co było postawione na głowie? Rynek od biedy może być zamknięty dla
    ruchu samochodów, ale w historii tak jeszcze nie było, zawsze właśnie
    dało się na rynek wjechać. Nie prowadziły tylko przez rynek drogi
    przejazdowe. I to dobrze oddaje, że rzecz jest wyłącznie w izolacji
    ruchu pieszego i r. samochodowego. Do tego rynku też trzeba jakoś dostać
    się. A poza rynkiem całe miasto bez dróg sensu nie ma. Jak ktoś wymyśla
    koncepcje "spokoju" to robi drogi podziemne. Masz tak często w
    hipermarketach tyle, że wyłącznie w zakresie biznesowym. W miastach do
    tego są już zwykłe tunele przejazdowe. To co tu można obracać? Metro czy
    monorail można zrobić, ale to nie wyeliminuje ruchu samochodowego. To
    zasadniczo tylko zastąpi drogowy transport ludzi.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: