-
Data: 2020-12-12 02:03:40
Temat: Re: schizofrenia w nowych przepisach
Od: ii <i...@o...invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 11.12.2020 o 10:48, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Fri, 11 Dec 2020 10:30:31 +0100, ToMasz napisał(a):
>
>> kierujący pojazdem jadącym jak "ludzik" na
>> street view ma pierwszeństwo przed pojazdami musi ustąpić pieszym. to
>> jest chore. nie twierdzę że złe, tylko chore. gdyby jechać zgodnie z
>> przepisami, to trzeba by było mieć radar jakiś, albo sunąć 10km/h.
>
> Zbędny lament. W gruncie rzeczy spór się toczy o właściwy model
> komunikacyjny miasta. IMO obecnie jest zbyt przechylony na korzyść
> kierowców. Znane są i stosowane różne rozwiązania, (bowiem każde miasto,
> dzielnica i każda ludność mają swoją specyfikę) np. rozwiązanie
> polegające na likwidacji chodników dla pieszych. I kierowcy w
> samochodach i piesi zajmują tą samą przestrzeń. Z konieczności,
> oczywiście, kierowcy poruszają się z prędkością pieszych :) Dlatego nie
> wybierają się oni autami do takich stref i jedyne samochody jakie tam
> spotkasz to dowóz towarów, służby specjalne. Nawet w moim gródku centrum
> jest tak zorganizowane.
> Znane też jest rozwiązanie polegające na likwidacji czteropasmowych dróg
> (dwa pasma w jedną stronę, dwa w drugą) połączone z wyniesieniem przejść
> dla pieszych do poziomu chodnika.
Ja chyba nie rozumiem o jakiej drodze mowa. Są drogi dwupasmowe, czyli
mające dwie jezdnie każda po zwykle przynajmniej dwa pasy ruchu. Ale
czteropasmowe? Co by to miało być?!
> Wszystkie te poczynania rzecz jasna utrudniają życie kierowcom i
> ułatwiają pieszym. Skutek jest taki że ruch zmotoryzowany w centrach
> maleje a piesi są bezpieczniejsi. I to jest właściwy kierunek stawiający
> na nogi to co było postawione na głowie.
>
Ale co było postawione na głowie? Rynek od biedy może być zamknięty dla
ruchu samochodów, ale w historii tak jeszcze nie było, zawsze właśnie
dało się na rynek wjechać. Nie prowadziły tylko przez rynek drogi
przejazdowe. I to dobrze oddaje, że rzecz jest wyłącznie w izolacji
ruchu pieszego i r. samochodowego. Do tego rynku też trzeba jakoś dostać
się. A poza rynkiem całe miasto bez dróg sensu nie ma. Jak ktoś wymyśla
koncepcje "spokoju" to robi drogi podziemne. Masz tak często w
hipermarketach tyle, że wyłącznie w zakresie biznesowym. W miastach do
tego są już zwykłe tunele przejazdowe. To co tu można obracać? Metro czy
monorail można zrobić, ale to nie wyeliminuje ruchu samochodowego. To
zasadniczo tylko zastąpi drogowy transport ludzi.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.12.20 02:14 ii
- 12.12.20 02:17 ii
- 12.12.20 02:19 ii
- 12.12.20 07:01 Shrek
- 12.12.20 09:03 Jacek Maciejewski
- 12.12.20 16:40 ToMasz
- 12.12.20 22:01 ii
- 14.12.20 09:13 kosmos
- 14.12.20 21:15 ToMasz
- 14.12.20 22:08 m4rkiz
- 14.12.20 22:52 Jacek Maciejewski
- 14.12.20 23:41 ToMasz
- 14.12.20 23:53 Jacek Maciejewski
- 15.12.20 00:15 m4rkiz
- 15.12.20 00:41 ii
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A