-
21. Data: 2014-01-19 14:01:54
Temat: Re: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
Od: BartekK <s...@d...org>
W dniu 2014-01-17 13:29, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Znalazłem jeszcze tańszy:
> http://allegro.pl/przekladnik-pradowy-lem-100a-i3855
100702.html -
> 35PLN z przesyłką.
Kupione. Szkoda że tylko 2szt miał sprzedający...
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
22. Data: 2014-01-19 14:17:08
Temat: Re: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello BartekK,
Sunday, January 19, 2014, 2:01:54 PM, you wrote:
> W dniu 2014-01-17 13:29, RoMan Mandziejewicz pisze:
>> Znalazłem jeszcze tańszy:
>> http://allegro.pl/przekladnik-pradowy-lem-100a-i3855
100702.html -
>> 35PLN z przesyłką.
> Kupione. Szkoda że tylko 2szt miał sprzedający...
Ale po co Ci więcej? Najważniejszy jest bilans ładowanie/rozładowanie,
czyli najwygodniej mierzyć na przewodzie masowym akumulatora. Drugi
możesz dać na przewodzie z alternatora do akumulatora. I już wszystko
będzie jasne.
LEM nie traci dokładności przy 3-krotnym przeciążeniu, czyli spokojnie
450A nawet na rozrusznik może pójść (a tyle nie pójdzie).
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
23. Data: 2014-01-19 14:31:55
Temat: Re: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 19 Jan 2014 14:17:08 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> Hello BartekK,
>>> Znalazłem jeszcze tańszy:
>>> http://allegro.pl/przekladnik-pradowy-lem-100a-i3855
100702.html -
>>> 35PLN z przesyłką.
>> Kupione. Szkoda że tylko 2szt miał sprzedający...
>
> Ale po co Ci więcej? Najważniejszy jest bilans ładowanie/rozładowanie,
> czyli najwygodniej mierzyć na przewodzie masowym akumulatora. Drugi
> możesz dać na przewodzie z alternatora do akumulatora. I już wszystko
> będzie jasne.
Ale wszystko jest jasne - jak ma czasami 12V w czasie jazdy, to bilans
jest wtedy ujemny.
J.
-
24. Data: 2014-01-19 14:56:38
Temat: Re: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Sunday, January 19, 2014, 2:31:55 PM, you wrote:
>>>> Znalazłem jeszcze tańszy:
>>>> http://allegro.pl/przekladnik-pradowy-lem-100a-i3855
100702.html -
>>>> 35PLN z przesyłką.
>>> Kupione. Szkoda że tylko 2szt miał sprzedający...
>> Ale po co Ci więcej? Najważniejszy jest bilans ładowanie/rozładowanie,
>> czyli najwygodniej mierzyć na przewodzie masowym akumulatora. Drugi
>> możesz dać na przewodzie z alternatora do akumulatora. I już wszystko
>> będzie jasne.
> Ale wszystko jest jasne - jak ma czasami 12V w czasie jazdy, to bilans
> jest wtedy ujemny.
Jasne będzie, bo będzie widać, czy ujemny bilans wynika z braku prądu
ładowania czy z nadmiaru obciążenia. A jak bilans jest dodatni, to
wiadomo, że padł akumulator - nieprawdaż?
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
25. Data: 2014-01-19 19:30:42
Temat: Re: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
Od: BartekK <s...@d...org>
W dniu 2014-01-19 11:27, Marek Wodzinski pisze:
> Z tego co już opisałeś gdzieś indziej, to mogę strzelać:
> - luźny pasek klinowy lub problem z jego naciągaczem (to się objawia
> właśnie przy większym obciążeniu i większych obrotach - włączona
> sprężarka klimy też nie pomaga w tej sytuacji)
Sprężarka problemu nie wykazuje, akustycznie pasek problemu nie
wykazuje, mechanicznie naprężenie prawidłowe. Swoją drogą wymieniony
(profilaktycznie) ~5k km temu, razem z napinaczem, a problem elektryczny
występował wcześniej
> - wiatrak? opisywałeś, że dopiero po pewnym czasie jazdy napięcie spada
> do 12V, więc może wtedy jak silnik nagrzany włącza się wiatrak chłodnicy
> i może on coś ponadmormatywnie ciągnie? W niektórych autach zasilanie
> wiatraka jest poza stacyjką, żeby chłodzić też po wyłączeniu silnika -
> może termostat?
Dlatego chcę monitorować pobór prądu. Zadziałanie TC/ESP też wpierdziela
dużo prądu (elektryczna pompa abs), i też _czasami_ gdy auto dużo się na
lodzie ślizga (i kontrola trakcji ratuje kierunek jazdy dohamowywaniem
kół z jednej strony) to elektrycznie kończy źle. Ale tylko czasami ;)
> - nie wiem na ile inteligentny masz regulator napięcia, ale np. w moim
> aucie mam czujnik temperatury pod akumulatorem i komputer zmienia
> napięcie ładowania w zależności od temperatury akumulatora (im
> cieplejszy, tym niższa), więc to też może mieć wpływ o ile masz taki
> 'ficzer'.
Tak, jest czujnik pod akumulatorem, w ogóle to alternator jest sterowany
z komputera "centralnego" sygnałem pwm (albo przynajmniej tak na
oscyloskopie to wygląda) "generator turn on signal", oraz sygnał "field
duty cycle signal", oba idą wprost do "komputera silnika", i nigdzie
indziej.
> Raczej nie jest to problem z diodami, bo spalona dioda jest najbardziej
> widoczna na niskich obrotach, a nie wysokich.
> Jesteś 100% pewny tych swoich diod (w sensie, że są dobre do tego
> zastosowania)? Sprawdzałeś na nowych seryjnych?
wstawiłem 3x BYP60A2 oraz 3x BYP60K2 (200v, 60A przewodzenia, 450A
szczytowy, do +215'C), oryginał miały 40A (i nic więcej o nich nie
wiem), przeróbka na te diody to wielokrotnie sprawdzony i podstawowy
"tuning alternatorów" delco i bosch.
> Mierzyłeś auto jak dostawało głupawki czyli napięcie spadało do tych 12V
> w czasie jazdy? Były jakieś zmiany w zależności od obrotów silnika?
Nie bardzo, wręcz przy ~7000 spadało jeszcze bardziej niż przy ~700, ale
czy to wynika z mechaniki, czy z większego poboru prądu wtrysków, pompy
i innej armatury - to nie wiem.
> Pojawiało się ładowanie jak powyłaczałeś odbiorniki/klimę?
Wyłączenie radia, świateł, nadmuchu - wzrost np z 12.2 do 12.5v, ale
nadal nie wygląda to jak ładowanie.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
26. Data: 2014-01-19 22:28:28
Temat: Re: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>
On 01/19/2014 07:30 PM, BartekK wrote:
> W dniu 2014-01-19 11:27, Marek Wodzinski pisze:
>> Z tego co już opisałeś gdzieś indziej, to mogę strzelać:
>> - luźny pasek klinowy lub problem z jego naciągaczem (to się objawia
>> właśnie przy większym obciążeniu i większych obrotach - włączona
>> sprężarka klimy też nie pomaga w tej sytuacji)
> Sprężarka problemu nie wykazuje, akustycznie pasek problemu nie
> wykazuje, mechanicznie naprężenie prawidłowe. Swoją drogą wymieniony
> (profilaktycznie) ~5k km temu, razem z napinaczem, a problem elektryczny
> występował wcześniej
Mi akurat nowy naciągasz niewiele naciągał :-)
Pomogło dopiero utopienie go w oleju.
Tu najlepiej jakbyś sobie wyprowadził jedno uzwojenie alternatora z
przed diod - jak pomierzysz częstotliwość, to będziesz wiedział czy
alternator się ślizga (na pasku albo czy sprzęgło puszcza).
>> - nie wiem na ile inteligentny masz regulator napięcia, ale np. w moim
>> aucie mam czujnik temperatury pod akumulatorem i komputer zmienia
>> napięcie ładowania w zależności od temperatury akumulatora (im
>> cieplejszy, tym niższa), więc to też może mieć wpływ o ile masz taki
>> 'ficzer'.
> Tak, jest czujnik pod akumulatorem, w ogóle to alternator jest sterowany
> z komputera "centralnego" sygnałem pwm (albo przynajmniej tak na
> oscyloskopie to wygląda) "generator turn on signal", oraz sygnał "field
> duty cycle signal", oba idą wprost do "komputera silnika", i nigdzie
> indziej.
Tak jak u mnie:-) Czyli regulator napięcia masz w ECU.
Czyli albo ten czujnik pod akumulatorem (pewnie temperatura do
sprawdzenia przez OBD), albo niestety co bardziej prawdopodobne, to sam
komputer.
Możesz jeszcze posprawdzać styki przy komputerze, może coś tam nie
kontakuje czy zaśniedziało.
Masz 'woltomierz' na desce? Jeżeli tak, to w czasie problemów pokazuje
prawidłową wartość?
>> Mierzyłeś auto jak dostawało głupawki czyli napięcie spadało do tych 12V
>> w czasie jazdy? Były jakieś zmiany w zależności od obrotów silnika?
> Nie bardzo, wręcz przy ~7000 spadało jeszcze bardziej niż przy ~700, ale
> czy to wynika z mechaniki, czy z większego poboru prądu wtrysków, pompy
> i innej armatury - to nie wiem.
'Efekty' pojawiają się losowo czy jakoś później po nagrzaniu silnika?
>> Pojawiało się ładowanie jak powyłaczałeś odbiorniki/klimę?
> Wyłączenie radia, świateł, nadmuchu - wzrost np z 12.2 do 12.5v, ale
> nadal nie wygląda to jak ładowanie.
No nie wygląda to dobrze. Obstawiałbym jednak komputer. Może masz
jakiegoś mechanika, który mógłby podmienić na próbę?
Pozdrawiam
Marek
--
"If you want something done...do yourself!"
Jean-Baptiste Emmanuel Zorg
-
27. Data: 2014-01-20 00:49:30
Temat: Re: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
Od: BartekK <s...@d...org>
W dniu 2014-01-19 22:28, Marek Wodzinski pisze:
> Mi akurat nowy naciągasz niewiele naciągał :-)
> Pomogło dopiero utopienie go w oleju.
No ale to chyba by jeszcze sprężarka klimy i pompa wspomagania
oprotestowały, co by było wyczuwalne od razu?
> Tu najlepiej jakbyś sobie wyprowadził jedno uzwojenie alternatora z
> przed diod - jak pomierzysz częstotliwość, to będziesz wiedział czy
> alternator się ślizga (na pasku albo czy sprzęgło puszcza).
A czy ten sygnał FDC to nie jest właśnie coś o obrotach (wirowaniu pola)
alternatora?
> Masz 'woltomierz' na desce? Jeżeli tak, to w czasie problemów pokazuje
> prawidłową wartość?
Jest woltomierz w "hidden menu", i pokazuje prawidłowe wartości (zgodne
z multimetrem wprost na klemach aku), a przynajmniej do jakichś 10.5v -
poniżej mi się lcd wyłącza.
> No nie wygląda to dobrze. Obstawiałbym jednak komputer. Może masz
> jakiegoś mechanika, który mógłby podmienić na próbę?
Raczej odpada. BOSCH ME 9.6 nie jest popularnym komputerem...
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
28. Data: 2014-01-26 21:55:24
Temat: Re: scalone przetworniki prądu (na czujniku hall-a) do 100A
Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>
On 01/20/2014 12:49 AM, BartekK wrote:
> W dniu 2014-01-19 22:28, Marek Wodzinski pisze:
>> Mi akurat nowy naciągasz niewiele naciągał :-)
>> Pomogło dopiero utopienie go w oleju.
> No ale to chyba by jeszcze sprężarka klimy i pompa wspomagania
> oprotestowały, co by było wyczuwalne od razu?
U mnie na niskich obrotach wszystko działało, na wyższych alternator się
ślizgał jak był ostro obciążony (światła, nawiewy, stopy).
Ale fak, niedługo się ślizgał, bo po chwili wszystko gasło :-)
>> Tu najlepiej jakbyś sobie wyprowadził jedno uzwojenie alternatora z
>> przed diod - jak pomierzysz częstotliwość, to będziesz wiedział czy
>> alternator się ślizga (na pasku albo czy sprzęgło puszcza).
> A czy ten sygnał FDC to nie jest właśnie coś o obrotach (wirowaniu pola)
> alternatora?
U mnie te 2 sygnały idą też do komputera. To jest uzwojenie wirnika.
W sumie jak jest problem to tam też możesz popatrzyć co się dzieje - czy
komputer próbuje coś robić czy właśnie się już poddał.
Jak komputer nie wygeneruje tam odpowiedniego napięcia, to ładowania
właśnie nie będzie.
>> Masz 'woltomierz' na desce? Jeżeli tak, to w czasie problemów pokazuje
>> prawidłową wartość?
> Jest woltomierz w "hidden menu", i pokazuje prawidłowe wartości (zgodne
> z multimetrem wprost na klemach aku), a przynajmniej do jakichś 10.5v -
> poniżej mi się lcd wyłącza.
Czyli komputer 'wie' jakie jest prawdziwe napięcie.
>> No nie wygląda to dobrze. Obstawiałbym jednak komputer. Może masz
>> jakiegoś mechanika, który mógłby podmienić na próbę?
> Raczej odpada. BOSCH ME 9.6 nie jest popularnym komputerem...
To tymbardziej zacznij się za jakąś używką rozglądać :-)
Ewentualnie kumatym warsztatem, co robi takie auta.
Pozdrawiam
Marek
--
"If you want something done...do yourself!"
Jean-Baptiste Emmanuel Zorg