  • 81. Data: 2010-12-13 08:26:38
    Temat: Re: samozaplon w dieslu od oleju z turbiny
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ks5gt7-12r.ln1@news.yarross.net.pl...

    > Cyjanki (i podobne, jak np. fosforki) sa inhibitorami oksydazy
    > cytochromowej i przerywaja kaskade elektronowa w mitochondriach. Istnieje
    > takie cos jak alternatywa oksydaza (AOX), ktora jest na to niewrazliwa.
    > Myslisz, ze w normalnym ogniu jest duzo oksydazy? :)

    A moglbys po ludzku ?! :)

    --
    Picasso

  • 82. Data: 2010-12-13 10:03:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl>
    napisał w wiadomości news:ie2e49$e1m$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > na 5tce? powodzenia:)
    > jeszcze z mocnym silnikiem to w ogole

    Nie, jedynka, dwojka, piatka i hamulec.

    J.

  • 83. Data: 2010-12-13 10:28:51
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Nie, jedynka, dwojka, piatka i hamulec.

    ale jak juz bedzie sprzeglo zasprzegli silnik ze skrzynia to juz bedzie malo
    istotne czy to bedzie 1 czy 5. chodzi tilko o moment zasprzeglania zeby jak
    najkrocej sie paliła tarcza bo bedzie potrzebna do zatrzymania silnika - nie
    moze sie w kluczowym momencie slizgac

  • 84. Data: 2010-12-13 12:13:28
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 11/12/2010 22:31, R2r wrote:
    > Urwać wąż paliwowy! Szybko! :-D

    Glupi, trzeba bylo mokrej trawy napchac!

    Kamil

  • 85. Data: 2010-12-13 12:19:41
    Od: kamil <k...@s...com>

    .

    > Co ciekawe w E85 2.0d 150 taki problem (który był tu przytoczony również
    > linkiem ale do E53) również wystąpił i to kilka razy...nie pomagało
    > nawet wyrwanie zacisków z akku ani kabli od złącz komputera !

    Akumulator dieslowi akurat jest najmniej potrzebny do szczescia.

    Kamil

  • 86. Data: 2010-12-13 14:52:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl>
    napisał

> [...]
    > zasprzeglania zeby jak najkrocej sie paliła tarcza bo bedzie
    > potrzebna do zatrzymania silnika - nie moze sie w kluczowym

    Ale jeszcze dla hamulcow moze byc istotne jedynka czy piatka ..

    J.

  • 87. Data: 2010-12-13 15:10:18
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Dec 2010 08:26:38 +0100, P_ablo napisał(a):

    > A moglbys po ludzku ?! :)
    W skrocie - bzdura, ze tak samo oddzialuje halon na oddychanie komorkowe
    co na procesy spalania.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 88. Data: 2010-12-13 16:26:44
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Ale jeszcze dla hamulcow moze byc istotne jedynka czy piatka ..

    predkosc bedzie ta sama mniej wiecej niezaleznie od biegu (musimy takie
    zalozenie zrobic).
    chyba ze mowisz o momencie obrotowym ze zasprzeglony na piatce latwiej
    bedzie zdusic bo nie bedziesz przekraczac obrotow z maksymalnym momentem

  • 89. Data: 2010-12-13 17:11:03
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2010-12-12 19:06, kogutek pisze:

    > halonowe tez nie szkodzily. Bo co moze zaszkodzic halon zamkniety w bance. A jak
    > sie uzylo to przestawal byc halonem. Zaszkodzily srodowisku jak je wycofali z
    > uzycia. Trafily na wysypiska śmieci i na zlomowiska. A tam pod prasy. To są
    > najskuteczniejsze z istniejacych gasnic.

    są skupowane i utylizowane. Halony z nich są oczyszczane i trafiają do
    ponownego użycia z bardzo prozaicznej przyczyny - ich produkcja została
    zakazana, a dalej w pewnych zastosowaniach są jedynie słusznym wyborem.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 90. Data: 2010-12-13 17:29:49
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2010-12-13 01:14, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > bombach nie zrzuca na wrogie pozycje :)
    > Ale myślę że działania na człowieka nie jest aż tak groźne jak opisujesz.
    >
    > Na gaśnicach halonowych nie było nawet ostrzeżeń o tych zabójczych
    > właściwościach, a raczej by się takie znalazły na każdej gaśnicy, z
    > zakazem używania w pomieszczeniach wielkimi literami.
    >
    > A takie gaśnice były używane głównie w miejscach gdzie przebywają ludzie
    > - np. do gaszenia sprzętu elektronicznego, ze względu na mniejsze ryzyko
    > uszkodzenia gaszonego sprzętu niż w przypadku gaśnicy śniegowej i brak

    bo konfabuluje
    W gaśnicach najczęściej stosowany jest halon 1211 i/lub 1301, które są
    opisywane jako:"Halon 1211 (a liquid streaming agent) and Halon 1301 (a
    gaseous flooding agent) leave no residue and are remarkably safe for
    human exposure."
    "Due to its effectiveness and relatively low toxicity, the FAA continues
    to recommend or require Halon extinguishers for use on commercial aircraft."
    Gorzej z produktami rozpadu halonów w wysokich temperaturach (tworzy się
    między innymi bromowodór)

    --
    Pozdr.
    Michał