-
81. Data: 2010-12-13 08:26:38
Temat: Re: samozaplon w dieslu od oleju z turbiny
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
news:ks5gt7-12r.ln1@news.yarross.net.pl...
>
> Cyjanki (i podobne, jak np. fosforki) sa inhibitorami oksydazy
> cytochromowej i przerywaja kaskade elektronowa w mitochondriach. Istnieje
> takie cos jak alternatywa oksydaza (AOX), ktora jest na to niewrazliwa.
> Myslisz, ze w normalnym ogniu jest duzo oksydazy? :)
A moglbys po ludzku ?! :)
--
Picasso
-
82. Data: 2010-12-13 10:03:56
Temat: Re: samozaplon w dieslu od oleju z turbiny
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl>
napisał w wiadomości news:ie2e49$e1m$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
>> Zawsze mozesz ruszyc, a potem hamowac.
> na 5tce? powodzenia:)
> jeszcze z mocnym silnikiem to w ogole
Nie, jedynka, dwojka, piatka i hamulec.
J.
-
83. Data: 2010-12-13 10:28:51
Temat: Re: samozaplon w dieslu od oleju z turbiny
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
>>> Zawsze mozesz ruszyc, a potem hamowac.
>> na 5tce? powodzenia:)
>> jeszcze z mocnym silnikiem to w ogole
>
> Nie, jedynka, dwojka, piatka i hamulec.
ale jak juz bedzie sprzeglo zasprzegli silnik ze skrzynia to juz bedzie malo
istotne czy to bedzie 1 czy 5. chodzi tilko o moment zasprzeglania zeby jak
najkrocej sie paliła tarcza bo bedzie potrzebna do zatrzymania silnika - nie
moze sie w kluczowym momencie slizgac
-
84. Data: 2010-12-13 12:13:28
Temat: Re: samozaplon w dieslu od oleju z turbiny
Od: kamil <k...@s...com>
On 11/12/2010 22:31, R2r wrote:
> Urwać wąż paliwowy! Szybko! :-D
>
Glupi, trzeba bylo mokrej trawy napchac!
--
Pozdrawiam
Kamil
-
85. Data: 2010-12-13 12:19:41
Temat: Re: samozaplon w dieslu od oleju z turbiny
Od: kamil <k...@s...com>
On 12/12/2010 16:42, Bugatti wrote:
> Użytkownik "Michał Gut" napisał w wiadomości:
.
>
> Co ciekawe w E85 2.0d 150 taki problem (który był tu przytoczony również
> linkiem ale do E53) również wystąpił i to kilka razy...nie pomagało
> nawet wyrwanie zacisków z akku ani kabli od złącz komputera !
Akumulator dieslowi akurat jest najmniej potrzebny do szczescia.
--
Pozdrawiam
Kamil
-
86. Data: 2010-12-13 14:52:52
Temat: Re: samozaplon w dieslu od oleju z turbiny
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl>
napisał
>>>> Zawsze mozesz ruszyc, a potem hamowac.
>>> na 5tce? powodzenia:)
>>> jeszcze z mocnym silnikiem to w ogole
>> Nie, jedynka, dwojka, piatka i hamulec.
>
> ale jak juz bedzie sprzeglo zasprzegli silnik ze skrzynia to juz
> bedzie malo istotne czy to bedzie 1 czy 5. chodzi tilko o moment
> zasprzeglania zeby jak najkrocej sie paliła tarcza bo bedzie
> potrzebna do zatrzymania silnika - nie moze sie w kluczowym
> momencie slizgac
Ale jeszcze dla hamulcow moze byc istotne jedynka czy piatka ..
J.
-
87. Data: 2010-12-13 15:10:18
Temat: Re: samozaplon w dieslu od oleju z turbiny
Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>
Dnia Mon, 13 Dec 2010 08:26:38 +0100, P_ablo napisał(a):
> A moglbys po ludzku ?! :)
W skrocie - bzdura, ze tak samo oddzialuje halon na oddychanie komorkowe
co na procesy spalania.
--
Jaroslaw "jaros" Berezowski
-
88. Data: 2010-12-13 16:26:44
Temat: Re: samozaplon w dieslu od oleju z turbiny
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
> Ale jeszcze dla hamulcow moze byc istotne jedynka czy piatka ..
predkosc bedzie ta sama mniej wiecej niezaleznie od biegu (musimy takie
zalozenie zrobic).
chyba ze mowisz o momencie obrotowym ze zasprzeglony na piatce latwiej
bedzie zdusic bo nie bedziesz przekraczac obrotow z maksymalnym momentem
-
89. Data: 2010-12-13 17:11:03
Temat: Re: samozaplon w dieslu od oleju z turbiny
Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
W dniu 2010-12-12 19:06, kogutek pisze:
> halonowe tez nie szkodzily. Bo co moze zaszkodzic halon zamkniety w bance. A jak
> sie uzylo to przestawal byc halonem. Zaszkodzily srodowisku jak je wycofali z
> uzycia. Trafily na wysypiska śmieci i na zlomowiska. A tam pod prasy. To są
> najskuteczniejsze z istniejacych gasnic.
są skupowane i utylizowane. Halony z nich są oczyszczane i trafiają do
ponownego użycia z bardzo prozaicznej przyczyny - ich produkcja została
zakazana, a dalej w pewnych zastosowaniach są jedynie słusznym wyborem.
--
Pozdr.
Michał
-
90. Data: 2010-12-13 17:29:49
Temat: Re: samozaplon w dieslu od oleju z turbiny
Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
W dniu 2010-12-13 01:14, Tomasz Pyra pisze:
> Z tego co tu opisujesz własności halonu, to aż dziw że tego się w
> bombach nie zrzuca na wrogie pozycje :)
> Ale myślę że działania na człowieka nie jest aż tak groźne jak opisujesz.
>
> Na gaśnicach halonowych nie było nawet ostrzeżeń o tych zabójczych
> właściwościach, a raczej by się takie znalazły na każdej gaśnicy, z
> zakazem używania w pomieszczeniach wielkimi literami.
>
> A takie gaśnice były używane głównie w miejscach gdzie przebywają ludzie
> - np. do gaszenia sprzętu elektronicznego, ze względu na mniejsze ryzyko
> uszkodzenia gaszonego sprzętu niż w przypadku gaśnicy śniegowej i brak
> konieczności sprzątania po proszkowej.
bo konfabuluje
W gaśnicach najczęściej stosowany jest halon 1211 i/lub 1301, które są
opisywane jako:"Halon 1211 (a liquid streaming agent) and Halon 1301 (a
gaseous flooding agent) leave no residue and are remarkably safe for
human exposure."
"Due to its effectiveness and relatively low toxicity, the FAA continues
to recommend or require Halon extinguishers for use on commercial aircraft."
Gorzej z produktami rozpadu halonów w wysokich temperaturach (tworzy się
między innymi bromowodór)
--
Pozdr.
Michał