  • 41. Data: 2010-12-12 12:08:48
    Temat: Re: samozaplon w dieslu od oleju z turbiny
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    news:3h89g6d1e9l0fr89i5tb0oleknj2l9iud3@4ax.com...

    > Mozna probowac halonowej.

    Jesli taka znajdzie, halonowe zostaly juz jakis czas temu wycofane ze
    wzgledu na szkodliwosc halonow, szkodza ludziom i srodowisku.

    --
    Picasso

  • 42. Data: 2010-12-12 12:13:35
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > No nie wiem, katastrofy samolotu to nigdy na zywo nie widzialem, a takich
    > akcji z turbosprezarkami juz kilka na drodze spotkalem (glownie renowki).
    > Ba, nawet mialem podobna usterke w 1.6D, ktory nie ma turbosprezarki :>
    > Olej tam dostawl sie do cylindrow przez zuzyte pierscienie tlokowe, a
    > efekt byl identyczny :P

    Ja nie widzialem ani jednego ani drugiego, choc w tym pierwszym kiedys w
    Nowej Zelandii _prawie_ uczestniczylem :P

    > Wiec ryzyko jest duze, szczegolnie jak ktos smiga z zarznieta
    > turbosprezarka.

    Wiec wszystko sprowadza sie do tego "jak dbasz tak masz"... aczkolwiek to
    Bmw nie wygladalo na zaniedbane.

    --
    Picasso

  • 43. Data: 2010-12-12 12:16:22
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Jakos czesto o tym slychac .. o katastrofach tez :-)

    O Yeti tez wszyscy slyszeli ale nikt nie widzial...

    > Taa .. postarali sie .. zeby to sie czesciej zdarzalo .. po
    > zakonczeniu gwarancji :-)

    I co ma im to dac ? Ktos ma nowy silnik w aso kupic?

    > A swoja droga .. to moze my na zwym paliwie jezdzimy ?
    > Olej smarowo-silnikowy jak widac ma wysokie osiagi :-)

    No i troszke nieekologiczny jest :)

    --
    Picasso

  • 44. Data: 2010-12-12 12:25:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Dec 2010 12:16:22 +0100, P_ablo wrote:
    >Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    >O Yeti tez wszyscy slyszeli ale nikt nie widzial...

    >I co ma im to dac ? Ktos ma nowy silnik w aso kupic?

    Jakby pan robil u nas przeglady, to by sie nie wydarzylo.

    >No i troszke nieekologiczny jest :)

    Fakt, te spaliny podejrzanie wygladaja :-)

    J.

  • 45. Data: 2010-12-12 12:35:22
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-12 12:13, P_ablo pisze:

    > Wiec wszystko sprowadza sie do tego "jak dbasz tak masz"... aczkolwiek
    > to Bmw nie wygladalo na zaniedbane.

    BMW moglo byc zadbane, ale zly styl jazdy moze turbosprezarke szybko
    wykonczyc, a jak juz pusci odpowiednia ilosc oleju to katastrofa gotowa.
    Mam kolege, ktoremu turbosprezarki srednio wytrzymuja od 3 do 6 miesiecy :P

    --
    Karolek

  • 46. Data: 2010-12-12 12:43:01
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-12-12 08:25, MarcinJM pisze:

    > Ale wiele wspolczesnych diesli (nawet sunny 2.0 ~'90) maja normalne
    > przepustnice, wiec co tu kombinowac?
    > http://allegro.pl/listing.php/search?string=przepust
    nica+TDI

    Generalnie nie przepustnicę, a klapę gaszącą.

    Pozdrawiam !

  • 47. Data: 2010-12-12 12:43:33
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-12-12 11:24, J.F. pisze:
    > Juz widze jak lekka raczka wydajesz 1000zl, bo z turbiny troche
    > cieknie. O ile sie na jednym tysiacu skonczy :-)

    No cóż, to co Ty sobie wyobrażasz o mnie to Twoja sprawa. :-)
    Ja wolałem wydać te kilka tysięcy na nową turbinę niż później
    kilkanaście na turbinę i silnik.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 48. Data: 2010-12-12 12:50:28
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-12-12 12:43, Czarek Daniluk pisze:

    nica+TDI

    > Generalnie nie przepustnicę, a klapę gaszącą.

    Mozliwe, nie wglebiam sie we wspolczesne diesle, bo nie interesuja one
    mnie. Natomiast _wydawalo_ mi sie, ze przepustnica jest konieczna dla
    diesli z katem, zeby lambda nie dostawala caly czas sygnalu o nadmiarze
    tlenu w spalinach.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 49. Data: 2010-12-12 13:10:31
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 12 Dec 2010 12:08:48 +0100 osobnik zwany P_ablo
    wystukał:

    > Jesli taka znajdzie, halonowe zostaly juz jakis czas temu wycofane ze
    > wzgledu na szkodliwosc halonow, szkodza ludziom i srodowisku.

    ale przynajmniej gasiły. Obecnie stosowane co prawda nie szkodzą
    środowisku tylko silnikom, do tego nie działają przy stosowaniu w
    wymaganym rozmiarze.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?