  • 11. Data: 2010-12-11 23:49:30
    Temat: Re: samozaplon w dieslu od oleju z turbiny
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-12-11 23:39, Michał Gut pisze:

    > nigdy bym nie wpadl na to ze moze cos takiego sie stac. niby
    > prawdopodobienstwo jest znikome ale chyba w takowa sie zaopatrze:) nawet
    > taka do kiepow chyba powinna starczyc
    Aha! Jeszcze warto się wcześniej zorientować, gdzie samochód ma wlot
    powietrza, bo we współczesnych autach często są one pozakrywane dość
    skutecznie a w takiej gorącej chwili to raczej się szybko nie znajdzie. :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 12. Data: 2010-12-11 23:55:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > nigdy bym nie wpadl na to ze moze cos takiego sie stac.

    Nie jest to jakaś niespotykana rzeczy.
    Ale podobno sygnały padającej turbiny przed takim zgonem są dość wyraźne
    (dziwne dźwięki i dymienie) i dopiero zignorowanie ich doprowadzi do
    katastrofy.

    > niby
    > prawdopodobienstwo jest znikome ale chyba w takowa sie zaopatrze:) nawet
    > taka do kiepow chyba powinna starczyc

    Np. diesle używane w sporcie obowiązkowo muszą mieć awaryjną klapę którą
    można uruchomić z zewnątrz, która zamknie dopływ powietrza do silnika.

    Może niekoniecznie tak, ale pewnie wystarczy przyjrzeć się jak
    poprowadzony jest dolot i przećwiczyć zatykanie go.
    Nawet jeżeli nie zatka się go hermetycznie, to znacznie ograniczy się
    dopływ powietrza i wtedy pewnie silnik uda się zdusić.

  • 13. Data: 2010-12-12 00:01:54
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-12-11 23:55, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    > Nawet jeżeli nie zatka się go hermetycznie, to znacznie ograniczy się
    > dopływ powietrza i wtedy pewnie silnik uda się zdusić.
    Ręką nie radziłbym. Podciśnienie nawet na wolnych obrotach jest na tyle
    duże, że potrafi zostawić na dłoni co najmniej sporego siniaka na kilka
    dni. Pewien mój znajomy stracił dwa palce gdy chciał sprawdzić ręką jak
    turbina w Jelczu ciągnie (z tym, że o ile dobrze pamiętam to było bliżej
    turbiny).

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 14. Data: 2010-12-12 00:33:23
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Michał Gut pisze:
    > dolot a jak se ne da to dalbym jedynke, dal sie zasprzeglic i dopiero
    > hamowal

    Powiedz mi dlaczego jedynkę, bo nie kumam. Na ostatnim ma najmniejszy
    moment na kołach i najwygodniej zatrzymać - o ile tylko sprzęgło da radę
    utrzymać moment silnika.

    Irek.N.

  • 15. Data: 2010-12-12 00:38:05
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-12-11 23:20, Michał Gut pisze:
    > chyba:)
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=6BsAQhEPxrQ&feature=p
    layer_embedded

    > zaraz bedzie flejm, jak w morde strzelił:)

    Było wiele razy.

  • 16. Data: 2010-12-12 00:57:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-12 00:01, R2r pisze:
> [...]
    > dni. Pewien mój znajomy stracił dwa palce gdy chciał sprawdzić ręką jak
    > turbina w Jelczu ciągnie (z tym, że o ile dobrze pamiętam to było bliżej

    Ręką to zdecydowanie nie radzę :)
    Mówiąc o przećwiczeniu miałem na myśli zbadanie gdzie dolot jest, co
    trzeba zrobić żeby się do niego dostać i przygotować sobie coś czym ten
    dolot zatkamy.

    Zwłaszcza że po zatkaniu możliwe że silnik i tak nie zgaśnie od razu, a
    i tak trzeba go będzie zdusić biegiem i hamulcem.

  • 17. Data: 2010-12-12 01:08:43
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    bo na jedynce ruszysz chocby z piskiem opon
    a na piatce spalisz sprzeglo

    pamietaj ze tu silnik leci z max rpm

  • 18. Data: 2010-12-12 05:33:33
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    Michał Gut <m...@w...pl> napisał(a):

    > chyba:)
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=6BsAQhEPxrQ&feature=p
    layer_embedded

    > zaraz bedzie flejm, jak w morde strzelił:)

    A ja miałem podobnie tylko w benzynie i się dało wyłączyć z kluczyka,
    ale jak stał to wył na 7rpm.

    -rozerwało mi ten plastik a potem się rozkleiło i rzeczy nawpadały
    blokując przepustnice na maxa :)

    dziwnie się ludzie na światłach patrzyli, bo z tym chwile jechałem.

    pozdrawiam.

  • 19. Data: 2010-12-12 07:52:14
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Michał

    > dziwnie się ludzie na światłach patrzyli, bo z tym chwile jechałem.

    Miałeś kiedyś auto, którego nie popsułeś? ;)

    --
    ignorance is bliss

  • 20. Data: 2010-12-12 07:58:41
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-12-12 07:52, to pisze:
    > begin Michał

    > Miałeś kiedyś auto, którego nie popsułeś? ;)

    Obawiam sie, ze nie popsul zadnego.
    Bo zadnego nigdy nie mial.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl