  • Data: 2010-12-13 17:29:49
    Temat: Re: samozaplon w dieslu od oleju z turbiny
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-13 01:14, Tomasz Pyra pisze:

    > Z tego co tu opisujesz własności halonu, to aż dziw że tego się w
    > bombach nie zrzuca na wrogie pozycje :)
    > Ale myślę że działania na człowieka nie jest aż tak groźne jak opisujesz.
    >
    > Na gaśnicach halonowych nie było nawet ostrzeżeń o tych zabójczych
    > właściwościach, a raczej by się takie znalazły na każdej gaśnicy, z
    > zakazem używania w pomieszczeniach wielkimi literami.
    >
    > A takie gaśnice były używane głównie w miejscach gdzie przebywają ludzie
    > - np. do gaszenia sprzętu elektronicznego, ze względu na mniejsze ryzyko
> [...]

    bo konfabuluje
    W gaśnicach najczęściej stosowany jest halon 1211 i/lub 1301, które są
    opisywane jako:"Halon 1211 (a liquid streaming agent) and Halon 1301 (a
    gaseous flooding agent) leave no residue and are remarkably safe for
    human exposure."
    "Due to its effectiveness and relatively low toxicity, the FAA continues
    to recommend or require Halon extinguishers for use on commercial aircraft."
    Gorzej z produktami rozpadu halonów w wysokich temperaturach (tworzy się
    między innymi bromowodór)

    --
    Pozdr.
    Michał