-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!168.119.53.7.MISMATCH!weretis.net!
feeder8.news.weretis.net!feeder1-2.proxad.net!proxad.net!feeder1-1.proxad.net!1
93.141.40.65.MISMATCH!npeer.as286.net!npeer-ng0.as286.net!peer04.ams1!peer.ams1
.xlned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwin
ds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.ne
ws.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5...@4...net>
<5ffe2780$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
<rtm6ft$uet$1$Cav@news.chmurka.net>
<5fff0860$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <1v23jbadwxuor$.dlg@myjk.org>
<fh2jtyqpam8n$.12tx6dfqt2j7d$.dlg@40tude.net>
<1vkryoyk6gv1h$.5kmyxki0nand.dlg@40tude.net>
<rtq78a$m0u$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
<1...@4...net>
<1uol48ebgmglm$.1ko11m0b7uw8x.dlg@40tude.net>
In-Reply-To: <1uol48ebgmglm$.1ko11m0b7uw8x.dlg@40tude.net>
Subject: Re: samochody, energia, wodór
Date: Fri, 15 Jan 2021 17:29:36 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 50
Message-ID: <6001c2f1$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.152.35
X-Trace: 1610728177 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 515 83.30.152.35:62704
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3512
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2690084
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "collie" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1uol48ebgmglm$.1ko11m0b7uw8x.dlg@40tude
.net...
W czwartek, 14.01.2021 o 21:07, Jacek Maciejewski napisał:
[...]
>Bo Tobie "moduł starzenia" kojarzy się z czarną skrzynką koloru
>pomarańczowego. A to jest idea - projekt inżynierski urządzenia,
>który jako całość spełnia rolę "modułu starzenia". Przykład, do
>pomacania w każdym serwisie AGD: łożysko bębna pralki automatycznej.
>Jest to najbardziej obciążony mechanicznie element pralki, pracujący
>na dodatek w trudnych warunkach - temperatura, wilgoć. Nie dziwota
>więc, że ulegał i ulega awarii, szczególnie po upływie gwarancji
>(o tym jeszcze pod koniec).
No ... mam pralke wiekową, poprzednia tez dozyla sporo lat, i lozyska
jej nie padly.
>Ongiś naprawa tej awarii była prosta
>i niekosztowna: ściągacz, nowe łożysko i pralka dalej hula. A teraz?
>Teraz łożysko jest zintegrowane z bębnem - tworząc tzw. moduł prania
>i w firmowym serwisie wymieniają cały moduł. Koszt 600-800 zł plus
>300 zł robocizna, ale to akurat w porządku, bo trzeba rozebrać całą
>pralkę w drebiezgi.
Tylko razem wychodzi "kup nowa pralke".
Ale ... 99% ludzi mimo prostoty by tego lozyska nie naprawilo samemu.
Serwisant ... roboty chyba jeszcze wiecej niz przy wymianie modulu,
wiec nalezy sie 400zl ?
I znow - "kup nowa pralke". A jesli nie kupisz - to jest jeszcze pare
elementow w tej pralce, ktore padna i kolejne 300 zl, wiec sam
dojdziesz do wniosku, ze taniej bylo kupic nową :-)
A ten modul bebna ... tanszy w produkcji, nie rdzewieje, fabrycznie
dobrze uszczelniony - wiec celowe postarzanie, czy ekonomia producenta
?
>I co jeszcze rzekł mi pan majster przy pralce: panie kochany, kiedyś
>przy łożysku była kalamitka, tera nima - bo po co smarować, jeśli
>łożysko jest niesmarowalne? Przez dwa lata.
I co - pada po dwoch latach ?
Bo znow - technologia poszla troche do przodu, jest coraz wiecej
niesmarowalnych lozysk.
Jesli wytrzymuje srednio 10 lat ... moze wystarczy ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.01.21 17:34 J.F.
- 15.01.21 17:39 J.F.
- 15.01.21 17:43 J.F.
- 15.01.21 17:51 J.F.
- 15.01.21 17:54 Cavallino
- 15.01.21 17:57 Cavallino
- 15.01.21 18:05 Cavallino
- 15.01.21 18:07 Cavallino
- 15.01.21 18:17 J.F.
- 15.01.21 18:21 J.F.
- 15.01.21 18:25 J.F.
- 15.01.21 18:27 Cavallino
- 15.01.21 18:31 Cavallino
- 15.01.21 19:07 cef
- 15.01.21 19:12 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-11 Dyski HDD SATA 2,5'' >2TB
- 2024-12-11 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-10 sprężyny przednie ściśnięte
- 2024-12-10 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-12-10 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=