eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysamochody elektryczne - rozwiązanie problemu z szybkim ładowaniem
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 87

  • 31. Data: 2018-11-25 14:15:53
    Temat: Re: samochody elektryczne - rozwiązanie problemu z szybkim ładowaniem
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.11.2018 o 12:42, J.F. pisze:

    >> Drugi krok to odciąć kierownicę, i niech komputery za nas prowadzą. Ale
    >> to wszystko w trasie - bo w mieście przyszłości samochód nie ma prawa
    >> bytu.
    >
    > A co ma ? tramwaj, taksowki, rower ?

    Metro, tramwaje, pociągi, kolejki górskie itp, na ostatnią milę jakieś
    autonomiczne zarządzanie przez coś na kształt ZTM kapsułki wielości
    smarta. Może w przyszłości zastąpią metro łaczac sie spontanicznie w
    pociągi?

    Tak obiektywnie samochody się do miast po prostu nie nadają. To że są to
    kwestia kompatybilkości wstecznej. W końcu ktoś wymyśli coś co się
    sprawdzi lepiej i pójdzie z górki.
    Shrerk


  • 32. Data: 2018-11-25 14:19:04
    Temat: Re: samochody elektryczne - rozwiązanie problemu z szybkim ładowaniem
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.11.2018 o 11:43, Mateusz Viste pisze:

    >> Ale nie rozumiesz, że ludzie tym nie będą jeździli masowo?! Masowo będą
    >> jeździli samochodami. Nie zmienisz tego trendu dając im hulajnogi bo oni
    >> tym g..em nie chcą jeździć.
    >
    > Póki będą mieli wybór, to zapewne będzie tak jak piszesz.
    Niekoniecznie. Po centrum w lato poruszam się w zasadzie tylko rowerami
    miejskimi (mimo, ze mam motocykl pod firmą) w zimę jeżdzę metrem bo tak
    szybciej i wygodniej. No dobra - moze samochodem wygodniej, ale za to o
    wiele dłużej i nie można sobie czytać.

    Więc nie jest tak, że ludzie mają dupy przyspawane do samochodów. Po
    prostu kwestia na ile konkurencyjne są inne środki. I często są
    bezkonkurencyjne.

    Shrek


  • 33. Data: 2018-11-25 14:20:27
    Temat: Re: samochody elektryczne - rozwiązanie problemu z szybkim ładowaniem
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 25 Nov 2018 13:59:43 +0100, Jacek Maciejewski wrote:
    > Dobrze gadasz. Są robione takie projekty. Choć prawdę mówiąc unifikacja
    > czegoś pomiędzy producentami jest zajebiście trudna,

    Nie wiem czy trudna - chyba po prostu żadnemu się to nie opłaca. Dopiero
    jakiś odgórny nakaz może tu pomóc (tak jak miało to miejsce z gniazdami w
    smartfonach). Cała nadzieja w Brukseli.

    > Obecnie są dwa trendy - wymiana aku i ładowanie. Oba są już w
    > eksploatacji.

    No i wodór zdaje się powoli ale pewnie wkraczać, przynajmniej na
    zachodzie (no i w Japonii, ale tam to nie nowość).
    https://www.netinform.net/H2/H2Stations/H2Stations.a
    spx?Continent=EU

    > Czas pokaże co się ostanie.

    Jak ze wszystkim :)

    Mateusz


  • 34. Data: 2018-11-25 14:51:10
    Temat: Re: samochody elektryczne - rozwiązanie problemu z szybkim ładowaniem
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-25 o 00:28, Tomasz Pyra pisze:

    > Nie żeby to nie mogła być przyszłość, jednak twierdzenie że akumulator
    > litowy jest przestarzały, to jednak raczej jest przesada.
    >

    Też mi się tak wydaje, że Tesla pobudowała fabrykę po wcześniejszym
    zbadaniu opłacalności produkcji tych akumulatorów.

    Wygląda na to, że fake newsy zaczynają stanowić główny nurt
    dziennikarstwa. Co nie jest wiadomością optymistyczną.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 35. Data: 2018-11-25 14:59:59
    Temat: Re: samochody elektryczne - rozwiązanie problemu z szybkim ładowaniem
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Ile waży bolid F1?

    Cos około 700kg.

    Ale to trogie oszczednosci masy.
    Kiedys słyszałem ze w rajdach (i to nie na jakims najwyzszym poziomie)
    sciagniecie 1kg kosztuje minimum 1000zł.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?
    Bo z jednej strony Wola i Ochota a z drugiej Brudno i Włochy.


  • 36. Data: 2018-11-25 14:59:59
    Temat: Re: samochody elektryczne - rozwiązanie problemu z szybkim ładowaniem
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@n...pamietam ...

    > Pierwszym krokiem do
    > bezpieczeństwa jest ograniczenie vmax wszelkich aut, powiedzmy do 90
    > km/h. Drugi krok to odciąć kierownicę, i niech komputery za nas
    > prowadzą. Ale to wszystko w trasie - bo w mieście przyszłości
    > samochód nie ma prawa bytu. Przy czym wszystko to w dzisiejszej
    > rzeczywistości jest oczywiście nierealne. Ale małymi kroczkami...

    Dokładnie o tym pisałem w kontekscie hipokryzji w dazeniu do bycia eko.
    Niby sto tysiecy wynalazków zeby auta mniej truły a z drugiej strony duza
    moc, duze predkosci a wszystko po to zeby potem od swiateł do swiateł
    urzadzac wyscigi.

    Ostatnio w jednym z programów widziałem ulice chyba w Estoni.
    Dwa pasy i wszyscy jada równo niecałe 50km/h.
    dlaczego? Bo na swiatłach masz ogromna tablice ze przy 47 na godzine
    łapiesz zielona fale.
    A u nas...? Od swiateł do swiateł a tam gdzie jest zielona fala to czest
    otrzeba jechac 10-20km/h szybcej niz limit a i to nie przeszkadza
    wyscigowcom zeby dojechac do swiateł pierwszy tylko po to zeby gwałtownie
    sie zatrzymac...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,
    jak pisze się słowo właściwe." Julian Tuwim


  • 37. Data: 2018-11-25 15:24:57
    Temat: Re: samochody elektryczne - rozwiązanie problemu z szybkim ładowaniem
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 25 Nov 2018 13:59:59 +0000, Budzik wrote:
    > Ostatnio w jednym z programów widziałem ulice chyba w Estoni.
    > Dwa pasy i wszyscy jada równo niecałe 50km/h.
    > dlaczego? Bo na swiatłach masz ogromna tablice ze przy 47 na godzine
    > łapiesz zielona fale.
    > A u nas...? Od swiateł do swiateł a tam gdzie jest zielona fala to czest
    > otrzeba jechac 10-20km/h szybcej niz limit a i to nie przeszkadza
    > wyscigowcom zeby dojechac do swiateł pierwszy tylko po to zeby
    > gwałtownie sie zatrzymac...

    Co to jest ta "zielona fala"? Już któryś raz widzę że ktoś o tym
    wspomina. Raz ktoś pisał też o jakimś "zielonym liściu" (chyba JF, w
    kontekście jego utraty, tego liścia) - czy to jest to samo?

    Mateusz


  • 38. Data: 2018-11-25 15:38:58
    Temat: Re: samochody elektryczne - rozwiązanie problemu z szybkim ładowaniem
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-11-25 o 11:27, J.F. pisze:
    > Dnia Sun, 25 Nov 2018 10:54:22 +0100, kk napisał(a):
    >> W dniu 2018-11-25 o 10:42, J.F. pisze:
    >>> Dnia Sun, 25 Nov 2018 10:06:45 +0100, Marcin N napisał(a):
    >>>> Zastanówmy się, skąd te "dwie tony" się biorą.
    >>>> Maluch ważył 650 kg. Renault 9 (o ile pamiętam) około 900.
    >>>> Typowy współczesny waży 1200.
    >>>
    >>> Maluch byl maly. Polonez wazyl ... z 1000 ?
    >>
    >> 1800
    >
    > Na pewno nie.
    > To mogla byc dopuszczalna masa calkowita.

    1100 w wikip


  • 39. Data: 2018-11-25 15:40:24
    Temat: Re: samochody elektryczne - rozwiązanie problemu z szybkim ładowaniem
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-11-25 o 11:49, Mateusz Viste pisze:
    > On Sun, 25 Nov 2018 10:06:45 +0100, Marcin N wrote:
    >> W dniu 2018-11-25 o 09:32, Mateusz Viste pisze:
    >>> Może nie w tym roku, ani nie w następnym, ale prędzej czy później
    >>> będzie dla wszystkich oczywiste że przemieszczanie dwóch ton metalu aby
    >>> przetransportować 80 kg wody i białka to taki sobie interes.
    >>
    >> Zastanówmy się, skąd te "dwie tony" się biorą.
    >> Maluch ważył 650 kg. Renault 9 (o ile pamiętam) około 900.
    >> Typowy współczesny waży 1200.
    >>
    >> Problemem jest bezpieczeństwo.
    >
    > Problemem jest to, że po milionach lat ewolucji człowiekiem w dalszym
    > ciągu kieruje małpi instynkt i hormony.
    >
    >> Jeśli chcemy jeździć lekkimi pojazdami -
    >> trzeba najpierw zabronić jeździć ciężkimi. Ostatnia głośna sprawa z
    >> Czech pokazała, jak wygląda wypadek ciężkiego porszaka z typowym
    >> samochodem.
    >
    > Obecne samochody są niepotrzebnie szybkie. Pierwszym krokiem do
    > bezpieczeństwa jest ograniczenie vmax wszelkich aut, powiedzmy do 90 km/h.
    > Drugi krok to odciąć kierownicę, i niech komputery za nas prowadzą. Ale
    > to wszystko w trasie - bo w mieście przyszłości samochód nie ma prawa
    > bytu. Przy czym wszystko to w dzisiejszej rzeczywistości jest oczywiście
    > nierealne. Ale małymi kroczkami...

    Samochód po to jest by się nim bawić


  • 40. Data: 2018-11-25 16:12:17
    Temat: Re: samochody elektryczne - rozwiązanie problemu z szybkim ładowaniem
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-11-25 o 14:15, Shrek pisze:
    > W dniu 25.11.2018 o 12:42, J.F. pisze:
    >
    >>> Drugi krok to odciąć kierownicę, i niech komputery za nas prowadzą. Ale
    >>> to wszystko w trasie - bo w mieście przyszłości samochód nie ma prawa
    >>> bytu.
    >>
    >> A co ma ? tramwaj, taksowki, rower ?
    >
    > Metro, tramwaje, pociągi, kolejki górskie itp, na ostatnią milę jakieś
    > autonomiczne zarządzanie przez coś na kształt ZTM kapsułki wielości
    > smarta. Może w przyszłości zastąpią metro łaczac sie spontanicznie w
    > pociągi?

    Ależ ... Smart jest za duży, raczej Twizy :-)

    >
    > Tak obiektywnie samochody się do miast po prostu nie nadają. To że są to
    > kwestia kompatybilkości wstecznej. W końcu ktoś wymyśli coś co się
    > sprawdzi lepiej i pójdzie z górki.

    No ale ... ludzie wybierają. Po co wielce organizować miasto jak ludzie
    czego innego chcą?

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: