  • Data: 2021-01-08 13:55:15
    Temat: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.01.2021 o 13:13, J.F. pisze:

    > W domu przeciez tez wspolczynniki - tzn poza domem.

    MA i nie uzględniają one elektromobilności.

    > Jak wsyscy sasiedzi sie zelektryfikuja, to zostaniecie bez pradu :-)

    No właśnie.

    > Tyle, ze przylacze zazwyczaj mocniejsze, to moze sie 3kW
    > wygospodaruje.

    Na jednego łba tak. Na 10 też. Na wszystkich - nie;)

    > Ciekawe co na to energetyka - mam przylacze np 25kW, zasilanie pada
    > przy poborze 20kW ... podniosa moc trafa rejonowego, czy przysla
    > pismo, abym bral zgodnie z norma ? :-)

    Jak masz 25kW to raczej tyle pociągnie. Dopóki wszyscy nie zaczną jechać
    po bandzie;)

    > To na koncu.
    > Ciekawe natomiast co bedzie na poczatku.

    Na początku nic nie będzie. Dopóki każdy nie wpadnie na pomysł, że
    przecież co to za problem założyć gniazdko. Wtedy wywali zabezpieczenie.
    BTW - własnośc zakładu kończy się na rozdzielni NN. Wbrew pozorom nowe
    gniazdka w budynku (i całe lokale również) podłącza się nie bezpośrednio
    do tej rozdzielni operatora, a do rozdzielni będącej własnościa
    wspólnoty/spółdzuelni. Ona była liczona na jakieś warunki. I teraz
    przychodzi koń i mówi dawać mi gniazdko bo mi się należy, mam tu nawet
    papier od inogy, że mi dadzą. Otóż nie - nie należy się bo chce na
    krzywy ryj korzystać w większym stopniu niż było przewidzane z własności
    wspólnej. I naet nie byłby to problem dopóki nie przyjdzie drugi a dla
    20 zabraknie. Co wtedy?

    > Wykopki co miesiac, aby kolejny kabelek doprowadzic ?

    Tak jak pisałem - z rozdzielni budynkowej będącej własnością wspólnoty.
    Chyba że że powyżej 40 kW weźmie, to może i go bezpośrednio podłączą pod
    swoją rozdzielnie. Ale to znów - kilku (nastu) pierwszych.

    > Odroczenie o rok/dwa az sie wnioskow uzbiera ?
    > a potem ... transformator na takim osiedlu to w pomieszczeniu
    > wlasnosci osiedla, czy energetyki?

    Transformator zwykle jest własnością zakładu. Takim zbójeckim prawem -
    bo płaci za niego inwestor;)

    > Bo jak sie okaze ze nie mozemy powiekszyc transformatora bo brak
    > miejsca, nie mozemy powiekszyc budynku bo nie nasz, nie mozemy znalezc
    > miejsca w okolicy na nowy budynek, musimy was wywlaszczyc z trawnika
    > lub trzech miejsc parkingowych zewnetrznych ... to juz nie bedzie w
    > trybie "bezinwestycyjnie" :-)

    Zwykle można wymienić na większy, ale znów nie u wszystkich bo miejsca w
    "kablach" zabraknie - choć może i wystarczy, ale RPZy też mają swoja
    pojemność. RPZty też można powiększyć, ale zostają kable. Wszystko da
    się zrobić tylko nie za darmo.

    BTW - robiliśmy kiedyś wkład do zagospodarowania terenu po
    kilkunastotysięczne osiedle. Był liczony wariant z powszechne
    elektromobilnością. Wyszło z tego co pamiętam, że potrzeba 1/8 prądu z
    całej dzielnicy (nie licząc zakładu przemysłowego, ale wliczając metro
    tramwaje, oświetlnie ulic). To tam wpisali rozbudowe RZP. Elektrycy i
    tam mały polot mieli. Urbaniści przedużyli metro o dwie stacje - pewnie
    na wypadek jakby jednak nie stykło prądu na samochody;) A co się
    ograniczać:)

    Raczej pójdzie to w kierunku smartgrida lub wymiennych aku (i to jest
    optymalne rozwiązanie) albo elektryki pozostaną niszowym rozwiązaniem.

    BTW - jak się upowszechnią, to chyba nie sądzisz, że minister zrezygnuje
    z akcyzy. I wtedy albo za elektromobilność zapłacisz w całości prądu,
    albo pokątne ladowanie będzie karane jak bimbrownictwo;) Dlatego
    obstawiam finalnie wymienne akku (można opodatkować, tankowanie trwa
    chwilę, na stacjach stawiasz dedykowane transformatory) albo zostanie
    jak jest - elektryki będą niszowe i będą je sobie po katach ładować czym
    komu się uda załatwić.

    --
    Shrek