  • Data: 2019-04-04 11:22:13
    Temat: Re: samochód . Wtargnięcie.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 4 Apr 2019 10:48:31 +0200, w <5ca5c508$0$475$65785112@news.neostrada.pl>,
    LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Tak samo jak pieszy ma pierwszeństwo wejścia na pasy.

    Niestety nie. Doczytaj przepisy zamiast się produkować.

    > ,,zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych
    > znajdujących się w tych miejscach lub na nie wchodzących"
    >
    > Czego tutaj nie rozumiesz?

    Hmmm, teraz wiem po co w szkole są lekcje czytania ze zrozumieniem...

    "Przejście dla pieszych - pierwszeństwo nie zawsze dla pieszego
    Jak zatem kwestia przechodzenia przez przejście dla pieszych jest uregulowana
    prawnie?

    Art. 13 prawo o ruchu drogowym
    1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować
    szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z przejścia
    dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed
    pojazdem.

    Jasno wynika z niego, że pieszy ma pierwszeństwo tylko wtedy, kiedy już
    znajduje się na przejściu. Pieszy nie ma pierwszeństwa, jeżeli stoi na chodniku
    przed wejściem na przejście. Nie ma także pierwszeństwa, jeżeli jego zachowanie
    sygnalizuje zamiar wejścia. To pieszy ma się upewnić, że może bezpiecznie
    przejść przez ulicę. Niestety, piesi traktują przejścia jako integralną część
    chodnika, na którą mogą wchodzić z zamkniętymi oczami (czasem dosłownie). Nie
    jest niczym dziwnym taki widok, jaki uwidocznił pewien kierowca:"