  • 21. Data: 2021-09-21 18:37:32
    Temat: Re: rzad buduje tunel
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-09-21 o 18:33, Shrek pisze:

    > Wystarczy stanąć w dorochucku i popatrzeć w którą stronę ludzie do
    > roboty jeżdzą i będzie wiadomo czy na tym dobrze wyszliśmy czy źle.

    Stań na granicy szwajcarsko-francuskiej albo niemiecko-szwajcarskiej i
    zobacz, w którą stronę ludzie jadą do roboty. :-)
    T.

  • 22. Data: 2021-09-21 18:37:50
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Przeczytaj czasem coś innego niż GW.

    https://steemit.com/polish/@lokibalboa/unia-europejs
    ka-pobiezny-bilans-zyskow-i-strat

  • 23. Data: 2021-09-21 18:39:04
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    https://steemit.com/polish/@lokibalboa/unia-europejs
    ka-pobiezny-bilans-zyskow-i-strat

    Jak się popatrzy w taką tabelkę to zmienia się trochę punkt. ODNIESIENIA

    Myślenie nie boli ;-)

  • 24. Data: 2021-09-21 18:39:09
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Kłamiesz celowo czyś dureń?

    Sam jesteś dureń. Podobno to Czesi są poszkodowani, więc to oni powinni
    dostać tą kasę wprost.

    > Trafią do budżetu.

    Czyli nie mamy się czym martwić bo nam też skapnie. Dureń jesteś?

  • 25. Data: 2021-09-21 18:41:55
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Brawo ten Pan ;-)

  • 26. Data: 2021-09-21 18:46:20
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-09-21 o 18:39, _Master_ pisze:
    > https://steemit.com/polish/@lokibalboa/unia-europejs
    ka-pobiezny-bilans-zyskow-i-strat

    > Jak się popatrzy w taką tabelkę to zmienia się trochę punkt. ODNIESIENIA
    >
    > Myślenie nie boli ;-)

    Przelicz jakby wyglądała sytuacja gdyby tych pieniędzy z UE
    nie było. Pomyśl i napisz.

  • 27. Data: 2021-09-21 18:47:02
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Przecież to master pisze :) Czego się po nim spodziewasz?

    Nie spodziewam się za wiele, ale mam chwilę, to się chociaż pośmiać
    chciałem.

  • 28. Data: 2021-09-21 18:49:33
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    "W sytuacji - Polski - może i mniej by trzeba było się zadłużać, ale
    rozsądniej gospodarować środkami - ścinając wydatki na administrację,
    pomoc społeczną, (krótkoterminowo - na czas reform - wojsko i inne
    służby) - Jeszcze wiele pozycji by się znalazło. Myślę, że do
    kilkunastu-kilkudziesięciu MLD złotych można byłoby w ten sposób
    oszczędzić - przykładem może być np. Nowa Zelandia) która ograniczyła
    wydatki państwa do minimum.
    Jakbym się uparł i siadł przy tych pozycjach:
    To nagle by się znalazły pieniądze na reformy...
    Więc to tak nie jest, że się nie da...

    Jednocześnie - Musiałaby powstać - jakaś nowa ustawa podatkowa - która
    by umożliwiła bogacenie się ludzi u dołu - jeśli już ma być podatek
    dochodowy.... to niech ma np. (stawki: 0(kwota wolna od
    podatku)-2-5-8-10-12-15 % procent co każde 20-50-100 tys. złotych )
    Żadnych ulg. Żadnych programów socjalnych, a te istniejące - wygasane w
    następne 5-10-15-20 lat.(państwo się zobowiązało... to niech się
    wywiąże) Żadnych przywilejów emerytalnych jednej grupy zawodowej nad
    inną. Żadnych dotacji i grantów dla zagranicznych inwestorów.
    Zmniejszenie ZUS/ pozbycie się z ZUS składki emerytalnej/ lub jej
    dobrowolność i możliwość decydowania o odłożonych składkach.
    Możliwość współdecydowania - o rodzaju aktywów w jakich ZUS ma
    oszczędzać Twoje środki...(obligacje, akcje, metale, inne...)
    Obniżenie stawek VAT o 1 % niżej niż mają Niemcy.
    Potężne wzmocnienie prawa własności - na wzór Amerykański.
    Odregulowanie gospodarki, nowe prawo geologiczne
    Wycofanie się dla oszczędności z blokad wzrostu : protokół z Kyoto, i
    pakt klimatyczny UE.

    ... i jeszcze parę rzeczy bym zmienił.

    Zdecydowanie w ciągu - kilku następnych lat - PKB Polski mogłoby się...
    podwoić, co przy dużym spadku nominalnego i procentowego zadłużania się
    - doprowadziłoby do jeszcze szybszej możliwości spłacania długu... ->
    skokowy wzrost PKB, szedł by ze wzrostem wpływów z podatków - mimo ich
    zmniejszenia.
    Liczba otwieranych nowych przedsiębiorstw - w Polsce skoczyła by także
    lawinowo. I liczba inwestycji w Polsce - także.

    Powiedzmy, że Nad Wisłą - byłaby Kraina Mlekiem i Miodem płynąca...
    I pewnie z takim poglądem - nie byłbym odosobniony...

    Tylko momentalnie - bardzo wiele państw chciałoby, aby ten plan spalił
    na panewce...."

  • 29. Data: 2021-09-21 18:51:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.09.2021 o 18:37, T. pisze:

    > Stań na granicy szwajcarsko-francuskiej albo niemiecko-szwajcarskiej i
    > zobacz, w którą stronę ludzie jadą do roboty. :-)

    No i? Startowali z tego samego poziomu w 2004?

    --
    Shrek

  • 30. Data: 2021-09-21 19:23:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Sep 2021 18:49:33 +0200, _Master_ wrote:
> [...]
    > wydatki państwa do minimum.
    > Jakbym się uparł i siadł przy tych pozycjach:
    > To nagle by się znalazły pieniądze na reformy...

    No i zobacz na PiS ... kontraktu na helikoptery nie podpisal.
    Moze i dobrze, ze nie wzial Caracali ... ale innych tez nie kupil.
    Co prawda zamowil Patrioty, F-35 i Abramsy ... ale jeszcze nie musi
    placic.

    A pomoc spoleczna ... suweren sobie zyczy.

> [...]
    > dochodowy.... to niech ma np. (stawki: 0(kwota wolna od
    > podatku)-2-5-8-10-12-15 % procent co każde 20-50-100 tys. złotych )

    Nie ma potrzeby az tylu. 0-20-30 czy jakies inne wystarcza.
    I tak wyjdzie kazdemu rozna stopa.

    I jeszcze 500+ na dziecko.

    > Żadnych ulg.

    Dlaczego.
    Idziesz prywatnie do lekarza - powinna byc ulga.
    Sprawiedliwosc taka :-)

    A te rozne stawki podatku to nie ulga?

> [...]
    > następne 5-10-15-20 lat.(państwo się zobowiązało... to niech się
    > wywiąże) Żadnych przywilejów emerytalnych jednej grupy zawodowej nad

    A to niekoniecznie jest dobre, bo inaczej sie pracuje w biurze, a
    inaczej pod ziemia czy przy azbescie.
    No ale to mozna regulowac skladka pracodawcy.

    >Żadnych dotacji i grantów dla zagranicznych inwestorów.

    Fajny plan, tylko zagraniczny inwestor sie nie da.
    Bedziecie tu sobie mogli ziemniaki produkowac, za to sami :-)

    > Zmniejszenie ZUS/ pozbycie się z ZUS składki emerytalnej/ lub jej
    > dobrowolność i możliwość decydowania o odłożonych składkach.

    Tez niekoniecznie dobre.
    No i obywatele musza placic na starych emerytow.

    > Możliwość współdecydowania - o rodzaju aktywów w jakich ZUS ma
    > oszczędzać Twoje środki...(obligacje, akcje, metale, inne...)

    A tymczasem ZUS wcale nie musi oszczedzac. Jakiez to oszczednosci :-)

    > Obniżenie stawek VAT o 1 % niżej niż mają Niemcy.
    > Potężne wzmocnienie prawa własności - na wzór Amerykański.

    A tu widzisz - to chyba nie po linii Partii.

    > Odregulowanie gospodarki,

    Unia juz nam uregulowala.

    >nowe prawo geologiczne

    Ale w ktora strone?
    Bogactwa naturalne sa nasze, polskie, wspolne.

    > Wycofanie się dla oszczędności z blokad wzrostu : protokół z Kyoto, i
    > pakt klimatyczny UE.

    Cos w tym moze i jest, ale w miedzyczasie OZE tanieja,
    a wegiel coraz glebiej.

    J.