  • Data: 2021-09-22 18:07:33
    Temat: Re: rzad buduje tunel
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.09.2021 o 17:14, J.F. pisze:

    > A to zalezy, bo nie wiadomo, jakby to sie skonczylo, szczegolnie ze
    > napisales jak napisales.
    > Panstwowy lekarz powie - ja pracuje od 8 do 16 z przerwa, bo za tyle mi
    > placa, pacjentow badam starannie, i g* mnie obchodzi, ze kolejke mam na
    > pol roku.

    Ależ może tak robić, tylko że pieniądze dostanie dopiero po przyjęciu
    pacjenta, czyli za pół roku. A nie tak jak teraz, że dostaje za
    pacjenta, który się do niego zapisał, a przyjmie go ciul wie kiedy.

    > Tylko kwestia, czy pensja bylaby satysfakcjonujaca, czy wielu by jednak
    > zrezygnowalo z panstwowej posady i przeszlo w prywate,

    Ale mi jako pacjentowi jest obojętne czy pójdę do państwowej czy
    prywatnej służby zdrowia, oczekuję jednak, że jedni jak i drudzy przyjmą
    mnie w ramach płaconych składek.
    Dziś większość szpitali i przychodni to są albo całkowicie prywatne
    podmioty, albo spółki prawa handlowego z udziałem samorządów. Więc w
    zasadzie już leczymy się prywatnie, tylko że system mamy tak
    skonstruowany, że nie my decydujemy za co płacimy a ministerstwo i NFZ.
    I właśnie to trzeba zmienić.

    > czy moze podjelo by ostrą decyzje i zmienilo kraj.

    No to przyjmiemy tych wszystkich lekarzy co to uciekają z Syrii, Iraku
    czy Afganistanu.

    > I ewentualnie - czy nie leczyliby cie kiepscy lekarze, bo jak ktorys cos
    > umie, to odchodzi z panstwowej posady.

    Nie wystarczy umieć. Cycki i prącie to można sobie poprawić w klinice
    przerobionej z mieszkania na szóstym piętrze wieżowca, ale do poważnych
    operacji trzeba mieć potężne zaplecze ludzi i sprzętu. Słyszałeś o
    jakimś prywatnym szpitalu w Polsce, w którym robią przeszczepy, nie
    koniecznie serca, ale nawet wątroby czy nerki(podobno to dużo prostsze
    zabiegi)?

    > Wiec moze lepiej nie ruszac.

    Od tygodnia próbuję dodzwonić się do lekarza, w różnych godzinach kiedy
    otwarty jest gabinet, ciągle nikt nie odbierał. Dziś w końcu się
    dodzwoniłem i od pielęgniarki się dowiedziałem, że mają tylu pacjentów,
    że mają zakaz odbierania telefonów, a jak chcę się do lekarza dostać to
    mam czekać od siódmej rano pod drzwiami przychodni. Tyle tylko, że do
    tego lekarza mam jakieś 20km odległości i żadnej gwarancji, że mnie w
    tym samym dniu przyjmie.
    Coś trzeba jednak ruszyć. Ludzie dziś, i od prawie dwóch lat, nie
    umierają na COVID, tylko z braku dostępu do lekarzy.