    From: "Agent" <w...@o...ue>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ruszanie z półautomatu
    Date: Thu, 11 Mar 2010 09:41:38 +0100

    Użytkownik "jarek" <j...@j...pl> napisał w wiadomości
    news:hn8ubg$oqr$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam!
    > kobieta w mojej rodzinie rozglada sie za malym autkiem, ale koniecznei z
    > automatyczna skrzynia biegow. niestety z tego co widze to najczesciej male
    > dupowozy maja automatyczne sprzeglo z normalna skrzynia, jak to sie
    > sprawuje w praktyce? Glownie chodzi mi o sposob ruszanie, czy jest tzw
    > "pełzanie", chodzi glownie o to czy auto jedzie delikatie do przodu po
    > puszczeniu hamulca? Delikwent to na razie Renault Twingo 2002r, moze
    > jakies inne propozycje?

    "Automaty" typu ręczna skrzynia biegów z przełączaniem automatycznym po
    wrzuceniu D (lub E niekiedy) i puszczeniu hamulca stoją w miejscu i ruszają
    dopiero po dodaniu gazu. Sama zmiana biegów jest "taka se" bo hamuje przy
    zmianach i wszyscy w środku kiwają głowami jakby słuchali jakiejść dobrej
    muzy. Szarpania można uniknąć zminiając biegi ręcznie (fajnie jak są łopatki
    przy kierownicy). Jak dla mnie to za duża kwota tylko po to żeby nie mieć
    pedału sprzęgła.