  • 11. Data: 2009-09-06 00:24:06
    Temat: Re: rura a komunikacja bezprzewodowa
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Obydwa sposoby bralem pod uwage.
    > Od wlotu wygodniej.

    W takim razie z wlotem i z wifi to banalna sprawa!

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 12. Data: 2009-09-06 07:38:03
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sikurasaka" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Czy istnieje choćby teoretyczna możliwość bezprzewodowej komunikacji
    > radiowej z urządzeniem znajdującym się w stalowej rurze, o grubości
    > ścianki 1cm, zakopanej 3m pod ziemią?......;) Rura dluga, kilka km.
    >
    > Możeby jakoś rure jako antene wykorzystać......;)
    > Wykonalne to?
    >

    > Ma ktoś jakiś inny pomysł na komunikacje? (oprócz kabla).
    > Laser też odpada bo rura zakręca......
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Paweł

    pobaw się infradzwiękami ;P ciekawy transfer bys miał ;P

  • 13. Data: 2009-09-06 18:05:37
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    sikurasaka wrote:

> [...]
    > wiadomości news:7gg52gF2pq8h5U1@mid.uni-berlin.de...

    > No dzeki za info, cenne informacje.
    >
    > A 2,45GHz da rade? Byloby to idealne wtedy.
    > Konkretnie to komunikacja bluetooth modulem BTM222. Ma podobno +18dBm max
    > (czyli 60mW).
    > W rurze antenka jak w routerze wifi starczy..? Na zewnątrz tak jak
    > piszesz.
    >
    > Transmisja telemetrii, a jesli by sie dalo zastosowac BTM222 to i "obraz
    > nawigacyjny".
    > Pisze o tym BTM bo na nim mam to już opanowane w warunkach "normalnych".

    Mozesz sprobowac najpierw z normalnymi antenami routerowymi, powinny
    wystarczyc. Jak nie, to dasz z wejscia rury strony porzadniejsza antene i
    powinno smigac bezproblemowo. Ewentualnie antene troche poprzesuwac wzdluz
    wejscia rury i poobracac po promieniu. Dasz sprawozdanie jak wyszlo?

    Waldek

  • 14. Data: 2009-09-06 21:23:46
    Od: "sikurasaka" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:7gibvfF2pq95hU1@mid.uni-berlin.de...

> [...]
    > powinno smigac bezproblemowo. Ewentualnie antene troche poprzesuwac wzdluz
    > wejscia rury i poobracac po promieniu. Dasz sprawozdanie jak wyszlo?

    W miedzyczasie poczytalem troche o falowodach, rzeczywiscie sprawa wyglada
    niezle.
    Mam tylko jeszcze 1 wątpliwość z tym. Czy w rurze nie bedzie martwych
    punktow?
    To urzadzenie ma sie tam poruszac, niewiem czy nie bedzie cyklicznie traciło
    zasięgu...?

    Przy sposobności wykonam probe transmisji falowodem DN 1000mm...;)
    Oczywiscie napisze o wynikach.

    PS:
    Czy jesli bym taka antene:
    http://www.dipol.com.pl/antena_atk-8-2_4_ghz_11_db__
    5_m_przewodu_bez_zlacza_A712005.htm
    Podlaczyl do dongla Bluetooth usb, to bedzie wielkie swietokradztwo?....;)

    Paweł

  • 15. Data: 2009-09-06 21:28:52
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Waldemar Krzok napisał:

> [...]
    > centrum rury. w rurze wystarczy ground plane. Powinienes uzyskac zasieg
    > kilkadziesiat km. Co chcesz transmitowac?

    Zapomniałeś zapytać co w rurze. I nie szarżuj z tymi dziesiątkami
    kilometrów - to nie falowód ze srebrzonymi ściankami, to paskudna, może
    skorodowana rura stalowa - stratność będzie miała znacznie większą niż
    falowód.

    --
    Darek

  • 16. Data: 2009-09-06 21:46:06
    Od: "sikurasaka" <s...@o...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <l...@w...pdi.net> napisał w wiadomości

> [...]
    >kilometrów - to nie falowód ze srebrzonymi ściankami, to paskudna, może
    >skorodowana rura stalowa - stratność będzie miała znacznie większą niż

    Nowa i czysta - powinna byc ;)
    Faktem jest ze raczej polerowana nie byla ;)))

    W srodku tylko powietrze.

    Paweł

  • 17. Data: 2009-09-06 22:19:53
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Nowa i czysta - powinna byc ;)
    > Faktem jest ze raczej polerowana nie byla ;)))
    >
    > W srodku tylko powietrze.

    Tylko, żebyś górnikom powietrza nie zatruł.
    Bolesław?

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 18. Data: 2009-09-07 06:06:15
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    "Dariusz K. Ładziak" wrote:

> [...]
    > kilometrów - to nie falowód ze srebrzonymi ściankami, to paskudna, może
    > skorodowana rura stalowa - stratność będzie miała znacznie większą niż

    Jak rura otwarta z jednej strony, to powinno być powietrze, chociaz jak
    pionowo...
    OK, te kilkadziesiat km to bylaby granica przy bardzo niskiej predkosci
    transmisji, ale pare moze.

    Waldek

  • 19. Data: 2009-09-07 06:20:00
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    sikurasaka wrote:

> [...]
    > punktow?
    > To urzadzenie ma sie tam poruszac, niewiem czy nie bedzie cyklicznie

    to moze byc problemem. W takim przypadku lepiej zastosowac kilka anten
    (antena diversity). W przypadku WLAN sa gotowe ustrojstwa, dla bluetooth
    nie widzialem (ale nie szukalem). Jak po obu stronach zastosujesz antene
    yagi o dlugosci rzedu lambda albo dluzsza (>13cm), to martwe punkty nie
    powinny byc calkiem martwe.

    > Przy sposobności wykonam probe transmisji falowodem DN 1000mm...;)
    Nie bedzie to calkiem falowod. Gdybys transmitowal RMF-FM, to tak :-).

> [...]

    5_m_przewodu_bez_zlacza_A712005.htm
    > Podlaczyl do dongla Bluetooth usb, to bedzie wielkie swietokradztwo?....;)

    nie bedzie, ale kabel bym skrocil, bo o nim mowy nie ma. A moze on miec
    (wraz z wtyczka) tlumienie wieksze, niz zysk anteny. Charakterystyka
    kierunkowa wyglada na krzyzowa yagi (to dobrze), bo twoj "zolwik" moze sie
    chyba krecic podlog osi.

    Waldek

  • 20. Data: 2009-09-07 13:27:42
    Od: "sikurasaka" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:7gjn0fF2n4e7gU2@mid.uni-berlin.de...

> [...]
    > nie widzialem (ale nie szukalem). Jak po obu stronach zastosujesz antene
    > yagi o dlugosci rzedu lambda albo dluzsza (>13cm), to martwe punkty nie

    Jak nie bedzie banglać to podlacze kierunkową i w rurze. Czy wypada dodac
    jakis obwod dopasowujący (niby wszystko dostosowane do 50ohm)?

> [...]
    > (wraz z wtyczka) tlumienie wieksze, niz zysk anteny. Charakterystyka
    > kierunkowa wyglada na krzyzowa yagi (to dobrze), bo twoj "zolwik" moze sie

    Dongiel zaraz przy antenie dam i kablem usb do lapka.

    Paweł