    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: rura a komunikacja bezprzewodowa
    Date: Mon, 07 Sep 2009 08:20:00 +0200

    sikurasaka wrote:

    > Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    > wiadomości news:7gibvfF2pq95hU1@mid.uni-berlin.de...

    > W miedzyczasie poczytalem troche o falowodach, rzeczywiscie sprawa wyglada
    > niezle.
    > Mam tylko jeszcze 1 wątpliwość z tym. Czy w rurze nie bedzie martwych
    > punktow?
    > To urzadzenie ma sie tam poruszac, niewiem czy nie bedzie cyklicznie
    > traciło zasięgu...?

    to moze byc problemem. W takim przypadku lepiej zastosowac kilka anten
    (antena diversity). W przypadku WLAN sa gotowe ustrojstwa, dla bluetooth
    nie widzialem (ale nie szukalem). Jak po obu stronach zastosujesz antene
    yagi o dlugosci rzedu lambda albo dluzsza (>13cm), to martwe punkty nie
    powinny byc calkiem martwe.

    > Przy sposobności wykonam probe transmisji falowodem DN 1000mm...;)
    Nie bedzie to calkiem falowod. Gdybys transmitowal RMF-FM, to tak :-).

    > Oczywiscie napisze o wynikach.

    > Czy jesli bym taka antene:

    http://www.dipol.com.pl/antena_atk-8-2_4_ghz_11_db__
    5_m_przewodu_bez_zlacza_A712005.htm
    > Podlaczyl do dongla Bluetooth usb, to bedzie wielkie swietokradztwo?....;)

    nie bedzie, ale kabel bym skrocil, bo o nim mowy nie ma. A moze on miec
    (wraz z wtyczka) tlumienie wieksze, niz zysk anteny. Charakterystyka
    kierunkowa wyglada na krzyzowa yagi (to dobrze), bo twoj "zolwik" moze sie
    chyba krecic podlog osi.

    Waldek