  • 1. Data: 2024-09-25 11:07:48
    Temat: rpi i moduł przekaźników
    Od: k3o <m...@g...com>

    Cześć.
    Chcę sobie podłączyć taki moduł:
    https://ibb.co/845t3NL
    do raspberry, żeby sterować elektrozaczepem przy bramie.
    Moduł ma optoizolacje.
    Ale nasunęła mi się jedna wątpliwość.
    Czy jak podłącze to wg. poniższego schematu,
    https://ibb.co/xFk5xK4

    to nie będę miał problemu np. podczas burzy, że mi spali płytkę RPI? Jak
    np. zaindukuje się prąd na tym długim 40m przewodzie podczas burzy?

    pozdro.

  • 2. Data: 2024-09-25 12:41:51
    Temat: Re: rpi i moduł przekaźników
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 25 Sep 2024 11:07:48 +0200, k3o napisał(a):

    > to nie będę miał problemu np. podczas burzy

    Raczej wątpię, no chyba że jebnie prosto w dom :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2024-09-25 13:41:26
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 25.09.2024 o 11:07, k3o pisze:
> [...]
    >
    > to nie będę miał problemu np. podczas burzy, że mi spali płytkę RPI? Jak
    > np. zaindukuje się prąd na tym długim 40m przewodzie podczas burzy?

    Daj przewód ekranowany.

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackieh wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

    Wiele informacji, które przekazują polskie i amerykańskie media oraz
    przedstawiciele władzy, prawdopodobnie nie jest prawdziwych. Takie
    doniesienia mogą być elementem wojny informacyjnej ze strony USA i
    Rzeczpospolitej Polskiej.

  • 4. Data: 2024-09-25 15:11:23
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.09.2024 o 11:07, k3o pisze:

    > Czy jak podłącze to wg. poniższego schematu,
    > https://ibb.co/xFk5xK4

    To nie będzie działać :) Rygiel powinien mieć doprowadzone napięcie 12v
    szeregowo przez styki przekaźnika a nie być wpięty w styki przekaźnika :D

    > to nie będę miał problemu np. podczas burzy, że mi spali płytkę RPI? Jak
    > np. zaindukuje się prąd na tym długim 40m przewodzie podczas burzy?

    Zakop w ziemi te kable :)
    --
    Pixel(R)??

  • 5. Data: 2024-09-25 16:24:59
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.09.2024 o 13:41, Wiesiaczek pisze:

    > Daj przewód ekranowany.

    Chyba chory na umyśle jesteś :)

    --
    Pixel(R)??

  • 6. Data: 2024-09-25 17:11:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Sep 2024 15:11:23 +0200, Pixel®🇵🇱 wrote:

    > To nie będzie działać :) Rygiel powinien mieć doprowadzone napięcie 12v
    > szeregowo przez styki przekaźnika a nie być wpięty w styki przekaźnika :D

    No i sama płytka przekażników wymaga zasilania.

    Ale ... jak da tę płytkę w pobliżu RPi, i jakiś osobny zasilacz, to
    większośc piorunów powinno być niegroźnych - impuls nie przedostanie
    się przez optoizolację.

    > Zakop w ziemi te kable :)

    PomoĹźe na pioruny blisko ?

    J.

  • 7. Data: 2024-09-25 17:51:02
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.09.2024 o 17:11, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Ale ... jak da tę płytkę w pobliżu RPi, i jakiś osobny zasilacz, to
    > większośc piorunów powinno być niegroźnych - impuls nie przedostanie

    A jak się ma jeszcze ten impuls przedostać przez przekaźnik, skoro styki
    są galwanicznie odłączone od reszty?

    > Pomoże na pioruny blisko ?

    Oglądałeś ten obrazek, czy jak zwykle olałeś i pierdzilisz farmazony?

    --
    Pixel(R)??

  • 8. Data: 2024-09-25 19:16:25
    Od: k3o <m...@g...com>

    Tzn. troche zbyt uprościłem schemat. Styk NO wpinam pod domofon, który
    dopiero wysyła impuls na elektrozaczep. Domofon ma przewidziane
    sterowanie przyciskiem dzwonkowym (mam takowy już wpięty).
> [...]
    >
    > Ale ... jak da tę płytkę w pobliżu RPi, i jakiś osobny zasilacz, to
    > większośc piorunów powinno być niegroźnych - impuls nie przedostanie

    Czyli, jak rozumiem, ściągam tę zworkę, która jest na płytce
    przekaźników i z zewnętrznego zasilacza 5V podpinam masę i Vcc zamiast z
    raspberry? Jeżeli tak to jaki minimalny amperaż powinien mieć taki
    zasilacz?