  • 1. Data: 2011-12-22 22:20:59
    Temat: rozwaliłem wycieraczki- almeran15
    Od: "emde" <m...@g...pl>

    Właśnie wróciłem z montowania akumulatora po tym jak padł.
    Podłączyłem wszystko, przekręcam kluczyk i bach. Były włączone wycieraczki a
    przymarzły na mrozie teraz i w efekcie słyszę, że silnik od nich chodzi ale
    ramiona się nie poruszają jak już osuszyłem i odmroziłem szybę. Co mogło się
    zerwać i na wymianę czego się szykować :(?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2011-12-22 22:41:05
    Temat: Re: rozwaliłem wycieraczki- almeran15
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "emde" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się
    > zerwać i na wymianę czego się szykować :(?

    jeśli chodzi silnik, to pewnie wieloklin sie zerwał na ośce.
    Mechanizm zwykle występuje jako jeden element + silnik, za to do niektóych
    modeli można to kupić naprawde tanio. Ostatnio szukałem dla znajomego do
    Golfa IV i zapłaciłem za cały mechanizm 50zł (nowy)
    ps. tylko wymiana upierdliwa

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 3. Data: 2011-12-22 22:53:33
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-22, emde <m...@g...pl> wrote:
> [...]
    > ramiona się nie poruszają jak już osuszyłem i odmroziłem szybę. Co mogło się
    > zerwać i na wymianę czego się szykować :(?

    Nie wiem jak u Ciebie ale w VW w srodku jest przekladnia slimakowa z
    z trybem z tworzywa i wlasnie ten tryb sie ukreca.

    --
    Artur

  • 4. Data: 2011-12-23 08:58:19
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

    > ramiona się nie poruszają jak już osuszyłem i odmroziłem szybę. Co mogło
    > się
    > zerwać i na wymianę czego się szykować :(?

    Zanim zaczniesz rozbebeszać cały mechanizm wycieraczek, sprawdź czy nie
    puściły wielokliny na które nabijasz ramiona wycieraczek (o ile u Ciebie
    jest taka konstrukcja).
    Zazwyczaj w punkcie mocowania ramiona wycieraczki jest maskownica a pod nią
    nakrętka.
    U mnie taka akcja, którą opisujesz spowodowała odkręcenie nakrętek,
    wystarczyło je podociągać mocniej a wycieraczki ożyły.

  • 5. Data: 2011-12-23 09:47:22
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    W Almerach N15 wyrabiają się kulowe sworznie łączące ośki z cięgnami. Nowe
    cięgna są po ~90zł/szt, ośki po ~200zł szt. Trzeba dostać się do mechanizmu
    i ustalić co wymaga wymiany.
    Silniczki z przekładnią są niezniszczalne.

    Paweł

  • 6. Data: 2011-12-23 10:30:18
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

> [...]
    >i ustalić co wymaga wymiany.
    > Silniczki z przekładnią są niezniszczalne.

    ....a tutaj jest bardziej szczegółowo opisany problem, o którym wspominasz,
    może się przyda ;-)
    http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=1063

  • 7. Data: 2011-12-23 13:41:23
    Od: "glang" <g...@o...pl>

> [...]
    > się
    > zerwać i na wymianę czego się szykować :(?

    nie wiem jaki samochód ale w Touranie miałem tą samą przygodę.
    naprawa w ASO zajęła mechanikowi 2 minuty - nic nie płaciłem, kazał tylko
    uważać. wiecej sie nie przydarzyło :)
    pzdr
    GL

  • 8. Data: 2011-12-23 14:10:50
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-12-23 13:41, glang pisze:

    > nie wiem jaki samochód

    W temacie jest - Almera N15.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 9. Data: 2011-12-23 18:14:49
    Od: "emde" <m...@g...pl>

    Grejon <g...@g...com> napisał(a):

    > W temacie jest - Almera N15.

    Zdjąłem podszybie. Cięgno wycieraczek prawe spadło od strony wycieraczek
    (druga strona do silniczka idzie). Próbowałem założyć ale po odpaleniu
    spadało. Wyjąłem i zobaczyłem, że grzybek jest ułamany. Jak zamieniłem
    miejscami to spadało z drugiej strony. Zamówiłem już na allegro, za 75zł i
    czekam na przesyłkę.

  • 10. Data: 2011-12-23 20:40:14
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > W temacie jest - Almera N15.