eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklerozterki poszukującego dobrego turysty (średnio długie)Re: rozterki poszukującego dobrego turysty (średnio długie)
  • Data: 2011-07-23 15:34:17
    Temat: Re: rozterki poszukującego dobrego turysty (średnio długie)
    Od: primuss <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 23 Lip, 16:39, Szymon Machel <s...@i...pl> wrote:
    > Witam
    > Tak w ramach rozpoznania wsiadłem dzisiaj na
    > BMW R1150RT. Sam przemieszczam się przy pomocy
    > Yamahy XJ900s. Ale na alpejskich agrafkach (szczególnie
    > w prawo pod górę) przy załadowanym motongu (biwakowe sprzęta,
    > ubrania na dwa tygodnie i tygodniowa autonomia żarciowa:)
    > plus moje 130kg (w kombinezonie :)zauważyłem pewien
    > brak mocy na wolnych obrotach, a spróbuj w deszczu,
    > na takiej agrafce na jedynce - da się tylko po co?
    > Więc wsiadłem na te BMW. Chyba spodziewałem się za wiele.
    > Myślałem, że to jakiś skok cywilizacyjny. A tu masz:
    > - hamulce faktycznie są zdecydowanie lepsze,
    > - motong jakiś taki mały - sprawiał wrażenie większego,
    > - moment ma lepszy na wolniejszych obrotach,
    > - pozycja (mam prawie 1.90m) bardziej wyprostowana
    >    (kierownica bliżej i trochę wyżej)trzeba by się przyzwyczaić,
    > - wchodzenie w zakręt i tu masz: motong się trochę wali w zakręt
    >    w xjocie jak chcę się bardziej pochylić to muszę sam dogiąć,
    > - warkot tego boksera jakiś nieszczególny jest,
    > - stojąc na luzie dodajesz gazu i czujesz moment obrotowy wału,
    > - osłona przed atmosferą w miarę dobra (trzeba by spróbować w
    >    zlewie).
    > W sumie nie jestem za bardzo zachwycony. Czyżby tylko FJR zostawała?
    > No może jeszcze Ąda ST.
    >
    > Zdrufko
    > Szymon

    Twoja opowiesc pokazje, ze XJ900 to lepsze moto, niz sie wielu wydaje.
    Moim zdaniem postep w budowie motocykli czy samochodow nie jest taki
    duzy - w koncu turyste czyni masa, komfortowe zawieszenia, naped
    walem, odpowiednio duzy piec i zbiornik paliwa. Upgrade ma sens dla
    konkretnych cech, ktorych w danym momencie poszukujesz.
    Watpie zeby silnik boksera lepiej nadawal sie na ciasne serpenty -
    moze i ma wiecej momentu na niskich obrotach, ale za to pracuje mniej
    kulturalnie od rzedowej 4-ki, a zwlaszcza czworki XJ900 ktora jest
    jednym z najbardziej jedwabistych silnikow jakie znam. Zyskasz
    silniejszy ciag, ale i nierowna prace, ktora bedziesz musial korygowac
    na dwojce sprzeglem.

    Mnie w XJ900 najbardziej irytowaly kiepskie hamulce i tendencja do
    wezykowania przedniego zawieszenia, ale poza tym uwazam, ze to swietny
    motocykl w trase.

    P. S. Mnie sie tez nieszczegolnie podoba dzwiek boksera na wolnych
    obrotach - jakis "maluchowaty" taki...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: